Idegennyelvi és honismereti tábor- Tokaj

A mai nap megérkeztünk Tokajba, idegennyelvi és honismereti táborunk helyszínére. A buszról leszállva magunkhoz vettük csomagjainkat, és elfoglaltuk a szobákat. A beköltözés után Roland bácsi megnyitotta a tábort, és lefektettük a hétre vonatkozó szabályokat és felállítottunk egy házirendet is. Vacsora előtt egy rövid sétát tettünk a tábor helyszínén belül. Étkezés után Zalán vezetésével Activity következett, amit egy Alszik a város című játékkal zártunk. Nap végére mindnyájan kellemesen elfáradtunk, jól esett utána a pihenés. Izgatottan várjuk az előttünk álló napokat.

2.nap: Az első Tokajon töltött este után mindenki kipihenten érkezett meg a reggelihez. Ezt követően a délelőttöt a nyelvi óráknak szenteltük: a németesek egy kis csoportban, az angolosok két nagyobb csoportba bontva. A gyerekek többek között megismerkedhettek angolul Európa térképével, az égtájakkal, és tesztelhették idegennyelvi tudásukat célnyelvi Ország-várossal. A tanórák bár nem voltak megerőltetőek, mégis csak fellélegzést jelentett az elérkező ebéd. A laktató étkezés a fárasztó délután tökéletes felvezetése volt. Felkerekedtünk, hajóra szálltunk, s a Tiszán felfelé elzarándokoltunk Szabolcsba. Ott a hely történelmével kapcsolatban nézhettünk egy kisfilmet, egy kisebb tárlatot is megtekinthettünk, ellátogattunk a Mudrány-kúriába és megmászhattuk az egykori földvár maradványait is. Miután visszahajóztunk a szálláshelyre még elgyalogoltunk egy közeli fagyizóba. Vacsora után nem tértünk rögtön nyugovóra, még egy végső focimeccset és kártyapartit mindenki lejátszott és néhány utolsó karkötő is felkerült a csuklókra. A takarodóra pedig Miklós bácsi is megérkezett, jó éjszakát kívánva minden táborozónak.

3.nap: A mai nap folyamán lehetősége nyílt a Nagybajom 3-as és a Pécs 3-as csoportoknak, hogy jobban megismerkedjenek a reklámok, s a filmkészítés világával. Saját történeteket írtak, melyeket végül megfilmesítettek, illetve  különféle kommunikációt fejlesztő drámajátékokat játszottak. A Blue Pixel csapatával való közös munka szokásosan nagy sikert aratott, kicsik és nagyok egyaránt élvezték. Délután a kismentorok közreműködésével számos csapatépítő játékot játszottak a fiatalok, este pedig két csapatra váltunk, akikben még volt energia elmentek focizni, illetve a csapat másik fele pedig a szálláson készített különféle színesebbnél színesebb Paracord karkötőket.

4.nap: A mai napon, a szokásos menetrendet tartva felkeltünk közösen 7:25-kor, hogy neki vághassunk a reggelinek, ami után rögtön el is kezdtük a nyelvi órákat, amiken élvezetes feladatokkal tanultunk Tokaj vidékéről és érdekességeiről. Ezután ellátogattunk a nyíregyházi állatkertbe, ahol csoportokba verődve megnéztük a különféle állatokat, oroszlántól kezdve, páviánokon át, a köztünk sétáló pávákig mindenféle érdekes, szép és különleges állatot láthattunk, majd megnéztük közösen három órakor a helyi fókák fél órás műsorát, amit mi is élvezhettünk és a sok halnak köszönhetően, amit kaptak, a fókák is úgyszintén élvezték. Ezután még közösen tettünk egy kört, hogy megnézzük a kimaradt állatokat, köztük a zsiráfokat is, majd utunkat vettük a szállásra. A szállás melletti étteremben megettük a vacsoránkat. Este néhányan fociztak, de volt lehetőség tollasozásra, ping-pongozásra, karkötő készítésre, de még Uno-zásra is. Ezek után a levezető játékok után fáradtan, de mégis új élményekkel gazdagodva mind elmentünk aludni, hogy az utolsó programokkal teli napunknak újult erővel vághassunk neki.

5.nap: Az utolsó napunkat Tokajon egy összegző quizzel kezdtük: a tábori programokon át, a helyi érdekességeken keresztül, a heti kisebb vicces történésekig mindenről is szóló kérdésekkel összegeztük az elmúlt napokat. Félidőben videóchaten keresztül egy rövid beszélgetést is megejtettünk Chakeeval, az önkéntesünkkel. A gyerekek érdeklődve, sok-sok kérdéssel fordultak hozzá és sajnálták, hogy a beszélgetés hamar véget ért. A mozgalmas délelőttet egy ízletes ebéd és egy még mozgalmasabb délután követte. A társaságot vegyesen két csoportba rendeztük, így indultunk neki a kenuzásnak és a lovaskocsizásnak; a fele társaság árral szemben felevezett a Tiszán, ahol cserélt a másik csapattal és hazautazott lovaskocsival a táborhelyre. Még vacsora előtt nekiálltunk a tábori kérdőívek kitöltésének, így vacsora után maradt elég időnk arra, hogy elmenjünk még egy utolsót fagyizni mielőtt eljött az esti összecsomagolás ideje. Szerencsére mindenki gyorsan végzett vele, lehetőséget adva a kiadós alvásra a hosszas utazás előtt.

A táborban készült fotók a Galériában megtekinthetők.