Történelmi és honismereti tábor Őrvidéken

Őrvidékre indult Mohács 1-es és 2-es illetve Kaposvár 1-es csoportja, hogy egy kalandos hetet töltsenek Ausztriában illetve Magyarország északnyugati részén. Hosszú volt az út több órán keresztül utaztunk Bükfürdőre, ahol a szállásunk várt minket  a Hunguest Bük hotelben. Az utazás alatt volt idő beszélgetni és élménybeszámolót tartani, hiszen a fiatalok már nem találkoznak sűrűn, mivel a 12. évfolyam után mindenkit másfelé sodort az élet. Valaki az érettségi után egyetemen folytatta a tanulmányait, valaki technikumban maradt, valaki tanfolyamot végzett és vannak, akik már dolgoznak. Az úton megcsodáltuk a Balatont és megálltunk egy rövid időre Sárváron is, ahol eltöltöttünk egy kis időt a csodaszép városkában.

„Hétfőn végre elkezdődött az őrvidéki táborunk, amelyet már mindannyian nagyon vártunk.  A szállásunk első osztályú volt, a Hunguest Bük Hotel  kényelmes szobákkal és svédasztalos reggelivel és vacsorával várt minket.

A táborunk első megállója kedden a gyönyörű schönbrunni kastély volt Bécsben, ami már kívülről is nagyon impozáns látványt nyújtott. Először a kastély szobáin  mentünk végig, amihez mindenki kapott egy audioguide-ot, így magyarul hallhattunk izgalmas történetek a palota egyes termeiről. Többek között megismerkedhettünk Sissi és Mária Terézia életével és bepillantást nyerhettünk az uralkodók és családtagjaik hétköznapjaiba is. Megtudtuk hogyan éltek, hogyan ettek, hogyan aludtak. Miután az utolsó teremből is kijöttünk, addigra szerencsére az eső is alábbhagyott, így megcsodálhattuk a pompás kertet is, amelynek a bejárása szépen megnövelte a megtett kilométerek számát, de megérte hiszen a dombtetőről elképesztő kilátás nyílt a kastélyra és Bécsre.  A nap további részében bécsi városnézés következett, a belvárosban parkolt le a buszunk, ahol rengeteg nevezetes épületet meg tudtunk csodálni.

Szerdán a Zotter Csokoládégyárban kezdtük a napunkat. Megnéztünk egy rövid filmet, hogy hogyan készül, illetve honnan is származnak az ott készülő csoki alapjai. Ezután kezdődhetett a móka, hiszen a csokit mindenféle formájában megkóstolhattuk, a nagyon keserű kakaóbabtól egészen a táblás verzióig. Az biztos, hogy Gombóc Artúr remekül érezte volna magát itt, hiszen rengeteg csokit meg lehetett kóstolni, kókuszosat, epreset, málnásat, kekszeset, diósat, mogyorósat, pattogatott kukoricásat. Ráadásul a legkülönfélébb formákban tálalták a finom édességet, volt golyó alakú, folyékony, por, táblás, kocka,.. Miután mindenki kiheverte a cukorsokkot, délután következett a riegersburgi vár, ahova felvonóval vitt az utunk, ami sokunknak az első ilyen élménye volt. A panoráma egyszerűen elképesztő volt, messze elláthattunk az osztrák tájon, amelyet szőlősorok, lankák, mezők és bájos hegyi falucskák tarkítottak.

Negyedik napunkon egy egész napos hajtányozás várt ránk, ahol egy kicsit több, mint húsz kilométeres szakaszt tekertünk le a gyönyörű burgenlandi tájon keresztül. A hajtánykocsik négyszemélyesek voltak, amit két embernek kellett pedálokkal hajtani vasúti síneken. Volt, hogy keményen kellett tekerni, mert emelkedőn haladtunk, de persze lejtős szakaszok is előfordultak, ahol valósággal száguldottak a kicsi kocsik erdőkön, mezőkön keresztül. Hatalmas élmény volt, mellette fárasztó is egyben, de az ebéd és a fagyi, valamint a hangulat és a környezet mindenkinek nagy erőt adott a táv leküzdéséhez. Hazaérkezés után pedig végre volt időnk átmenni a gyógyfürdőbe is, hiszen a szobák mellé járt egy óra is, ami biztosította nekünk az átjárást.

Pénteken az Esterházy-kastélyt néztük meg, ahol az udvar és a herendi porcelán gyűjtemény megnézése után, belülről is megcsodálhattuk idegenvezető kíséretével a palotát. Az egyik teremben még élőzenét is hallhattunk, éppen egy vonósnégyes próbált. Délután egy kis hajózás várt a csoportra a Fertő- tó vizén, amelyet még izgalmasabbá tette a közelgő vihar. Az eső le is csapott ránk, de ezt már a hajó földszinti zárt részéből néztük végig.
Szombaton a FunCityvel zártuk a programsorozatot, ahol elképesztő élményeben lehetett részünk. Volt lehetőségünk gokartozni, F1-es szimulátorban vezetni, VR-technológiáknak hála elrepítettek minket az űrbe, vagy akár Budapestet is megcsodálhattuk madártávlatból. Délután ismét a fürdésé volt a főszerep. Az estét együtt töltötte a 3 csoport és mentoraik, hiszen a Fürdők Éjszakáján vehettünk részt, ami azt , hogy nem csak a tábornak volt egy tökéletes zárása, hanem a 9 év közös táborozásának is.”