Veszprém

Első nap – július 4-én kezdődött Veszprémben a Gondolkodásfejlesztő és logikai tábor a Jászság 1. és a  Kaposvár 3. csoportjának. A szállás elfoglalása után még volt idő egy közös beszélgetésre. Vacsora után feltérképeztük a várost. Először az Óváros téren sétáltunk. Megnéztük a Tűztornyot, megálltunk  a várkapu alatt, fagyiztunk a vár aljában,  felsétáltunk és  a várfaláról  megcsodáltuk Veszprém látképét. Ezután végigjártuk az új város rész sétálóutcáit.

Második nap – Reggeli után a Veszprémi Állatkertbe mentünk, amely hatalmas területen fekszik és rengeteg vadon élő állatott láthattunk. Az állatkerti tanösvényt is végig jártuk. Kora délután Óváros tér múzeumaiban jártunk. Elsőként Csikász Galériában egy kortárs képzőművész Gerhes Gábor Négy elem című kiállítását néztük meg. Ezt követően Szent Imre Piarista és Helyőrségi templom freskóit és Szent László mellszobrát néztük meg.  Utána az Érseki palotát jártuk be, ahol „Kiegyezés és koronázás-1867” című kiállítást néztük meg az idegenvezetőtől sok érdekességet hallottunk. A délutáni nagy melegben már a Balatonban hűtöttük magunkat, de volt, aki a strandfocit választotta.

Harmadik nap – A mai nap érkeztek hozzánk az MCC munkatársai, hogy egy tréninget tartsanak nekünk. Először Wittmann Zsolt, a tehetséggondozási program megbízott vezetője mutatta be az MCC Középiskolás Programját, melyre biztos, hogy többen is fogunk jelentkezni, mert nagyon hasznosak lehetnek a továbbtanulásunk szempontjából. Utána dr. Veszelszki Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense tartotta nekünk a tréninget. A feladatok nagyon érdekesek és sokszínűek voltak nem hasonlítottak az iskolai tanárokhoz, így nem voltak megterhelőek. Nagyon sok izgalmas témát érintettünk a foglalkozáson, ahol többek között szó esett a facebook és internet veszélyeiről, a függőségről de a kommunikációs képességeinket is megpróbáltuk fejleszteni a nap során.  A tréning jó hangulatban telt és csapatépítő volt. Vacsora után még sétáltunk a városban, majd a moziban a Pókember című film egy nagyon modern változatán  szórakozhattunk 3D-ben.

Negyedik nap – Mai nap  volt az első gondolkodásfejlesztő logika óránk Piroska nénivel. Jó hangulatú vidám foglalkozás volt, sok  érdekes matematikai-logikai feladat oldottunk meg, majd a tízórai után, Kmett Dániel kis-mentor és Szalai Marcell önkéntes folytatták a logikai órát. Tőlük is érdekes, vicces feladatokat kaptunk,  próbálkoztunk különböző gyufás feladatokkal is. Amikor elakadtunk, valakinek mindig volt valami jó ötlete.  Ebéd után Tihanyba utaztunk, ahol a  Látogatóközpontban megnéztünk egy kisfilmet a Tihanyi apátságról, ezután bejártuk az apátságot, az alagsorban  egy szerzetes fotókiállítását nézhettük meg. Ezt követően megkóstoltuk a levendula fagyit és megcsodáltuk a gyönyörű balatoni panorámát. Különlegesen szép kis hely Tihany, ahol most minden a levenduláról szólt. Levendulával díszítették a kerteket, kerítéseket, készítettek belőle minden finomságot, és sok  ajándéktárgy volt levendulából. Vacsora után a fittebbeknek még volt ereje egy kis focihoz, a többiek csocsóztak, sakkoztak, társasoztak a szobákban.

Ötödik nap – Délelőtt ismét Piroska nénivel oldottunk meg logikai feladatokat. Ebéd után Tapolcára utaztunk, ahol először a Tapolcai hadifesztiválra néztünk be. Fanni katonai pályán szeretne tovább tanulni, ezért ő kicsit más szemmel nézte az eseményeket. Kiállított katonai járművek, egyenruhák mellett csata jelentek is voltak, amit már nem tudtunk megnézni, mert siettünk a Tapolcai tavas barlanghoz. Nagyon vártuk már, hogy a barlangban csónakázzunk. Még a barlangtúra előtt megnéztük, Marton László múzeumot, ahol özvegye vezetett végig bennünket, és mesélt a szobrászművész munkásságáról, majd egy nagyadag fagyival hűsítettük magunkat. A látogató központban először megnéztünk egy kiállítást, amely bemutatta a karsztvidékek csodálatos világát. 10 terem különleges látnivalói kalauzoltak minket a titokzatos barlangok világában. Térhatású fotókat és filmet néztünk a földalatti természeti jelenségekről. Mindezek után végre lementünk a 73 lépcsőfokon keresztül a tóhoz, ahol egy különleges hangulatú csónakázáson vettünk részt. A barlang valahol olyan alacsony volt, hogy csak előrebukva fértünk át. Vacsora után foci, csocsó, vagy séta a városban, de volt, aki ismét a társasjátékot választotta. Ez volt a táborunk utolsó napja. Köszönjük, hogy ismét egy hetet tölthettünk együtt!

Kis-mentorként vettem részt a veszprémi táborban. Több tanulót, csak látásból ismertem a korábbi közös Alapítványi rendezvényekről, de most jó lehetőségem adódott, hogy sokkal közelebb kerüljünk egymáshoz. Nálam több évvel fiatalabb diákok, akikkel egy hetet tölthettem együtt. Új barátokat szereztem és úgy érzem, hogy a logikai képességeiket is tudtam javítani a foglalkozások során. A délutánok is izgalmasan teltek, felfedeztük Veszprémet és környékét. Remélem máskor is részt vehetek ilyen eseményen. Kmett Dániel István kis-mentor.

Azért jöttem ebbe a táborba első sorban, hogy közösségi órákat gyűjtsek, de az eltöltött egy hét alatt rengeteg hasznos tapasztalatot is szereztem. Új embereket ismerhettem meg, akik az ország különböző részéből jöttek. Remélem a jövőben is tartani fogom velük a kapcsolatot. A tábornak hála olyan helyekre is eljutottam, ahova önerőből soha nem tudtam volna eljutni. Az elmúlt hét során a logikai készségünket is fejlesztettük, valamint ez egyik nap betekintést nyertünk az MCC programba is. Összességében nagyon sokat köszönhetek ennek a tábornak, hiszen az itt szerzett tapasztalatokat az életben is hasznosítani tudom. Szalai Marcell önkéntes