Egy tartalmas hét Délvidéken

Három ország „meghódítására” indultunk el március 25-én a kaposvári és a jászberényi csoportokkal. A társaság már egy jól összeszokott csapat, hiszen sokadik táborukat töltik együtt, ezt bizonyította a jó hangulat is.

Az első napokban Szerbia magyarlakta nevezetes helyeivel ismerkedtünk meg. Eljutottunk Nándorfehérvárra, Újvidékre, Székelykevére és még számos szép helyre. Élmény volt, és nem csak a gyerekek számára, Hunyadi János házának maradványait látni, és azt a területet, ahol a megyar történelem egyik legjelentősebb csatáját a nándorfehérvári győzelmet aratta. Méltón tisztelegtünk a magyar hősök emléke előtt. A Szerb-tengerben egyedüliként megmaradt magyar falucska, Székelykeve is belopta magát szívünkbe. Nemcsak az ott töltött éjszakák és napok miatt, hanem az ott élők magyarsága, kedvessége és szeretete is lenyűgözött bennünket. Szerbiai utunk során a Duna is végig kísért bennünket. Utazásunk második felében Horvátország történelméből kaptunk ízelítőt. Megrendítő volt látni még a mai napig is a dél-szláv háború nyomait. Egy kedves kisváros Eszék nevezetességeit és magyar vonatkozású helyeit tekintettük meg, bővítettük történelmi tudásunkat. Majd a történelem mellett természetesen a földrajzi nevezetességek, érdekességek is lenyűgöztek bennünket. Csodálatos látvány és élmény volt hajózni a Kopácsi Nemzeti Parkban, ahol a hideg időjárás ellenére is számtalan madárral, állattal találkoztunk. A Kopácsi-rét a Drávaszögben elterülő természetvédelmi terület, mely 23230 hektáron fekszik. Határos a magyarországi Duna-Dráva Nemzeti Parkkal. Ezen a vidéken torkollik a Dráva a Dunába. Nagyobb áradások idején hatalmas területeket áraszt el a víz, mely rendkívül fontos élő-, de legfőképp szaporodó helye a halaknak, madaraknak. Utunk befejezéseként Szlovénia felé vettük az irányt, és ellátogattunk Lendvára a szlovéniai magyarok központi településére. Fáradtan, de élményekkel, tudással gazdagodva érkeztünk újra Magyarországra. Ezzel az úttal történelmi táborozásunk harmadik projektje valósult meg Erdély, Felvidék és a Délvidék magyar lakta területeinek meglátogatásával.

Köszönet önkénteseinknek a tábor során végzett munkájukért, Szabó Zsuzsannának a nagy beszélgetésekért és a sok érdekes információért, Szövényi Barnabásnak a fotókért, melyeket a galériában tekinthetnek meg.