Közösségben fejlődünk: színes foglalkozások és inspiráló projektmunkák Pécsett
A hétvége is sokszínű és inspiráló közösségi és szakmai élményeket nyújtott a diákok számára a Pécsi Közösségi Házban. A csoportok párhuzamosan zajló foglalkozásai – a személyiségfejlesztő drámától az ICDL vizsgafelkészítésen át egészen a tudományos kutatásig – mind azt szolgálták, hogy a tanulók változatos módon fejlődhessenek.
A Pécs 3-as csoport személyiségfejlesztő dráma foglalkozáson vett részt Hanga irányításával. Ezzel párhuzamosan a Pécs 1-es csoport az ICDL vizsgára készült Kata vezetésével. A Pécs 2-es csoport számára különleges élményt jelentett, hogy a hétvégi projektfoglalkozásokat Amberrel és a kis mentorokkal tölthették. A foglalkozások során mindenki számára érezhető volt az a különleges érték, amit egy idegennyelvű szaktanár jelenléte jelent: természetes, élő nyelvi közegben fejlődhettek a diákok. A hangulat végig oldott és motiváló volt – tanár és diák egyaránt nagy örömmel vetette bele magát a közös munkába.
A pénteki nap végén közös szülői értekezletre került sor, ahol a november 22-i Családi nap részleteit beszéltük át. A jó hangulatú, együttműködő beszélgetés megalapozta a rendezvény sikerét.
Szombaton a Pécs 1-es és Pécs 3-as csoport folytatta természettudományos kutatómunkáját Dr. Wilhelm Zoltán tanár úr vezetésével. Az óra kezdetén a tanulók felelevenítették a korábban tárgyalt globális problémákat, különös tekintettel az élelmiszer-előállítás kihívásaira. A foglalkozás központi elemei az Élelmiszeripar Rt. és A jövő farmja című dokumentumfilmek voltak. A kiválasztott részletek betekintést engedtek a nagyüzemi élelmiszeripar működésébe, majd bemutatták azokat az innovatív, fenntartható technológiákat, amelyek a jövő mezőgazdaságát formálhatják. A filmrészletek megtekintése után a diákok az előre kiosztott feladatlap alapján összegyűjtötték a filmek legfontosabb üzeneteit, összehasonlították a hagyományos és a modern, környezetbarát módszereket, elemezték az előnyöket, kockázatokat és az etikai szempontokat. A közös megbeszélés során élénk eszmecsere alakult ki arról, hogyan kellene a mezőgazdaságnak a jövőben fejlődnie. A tanulók reflektáló feladat keretében írták le friss gondolataikat és újonnan szerzett ismereteiket – sokan számoltak be arról, hogyan változott a véleményük az élelmiszer-előállítás jövőjéről. A foglalkozás végén a következő projektfeladat is megszületett: biokert tervezése, amelyet a diákoknak saját környezetükhöz igazítva kell megrajzolniuk, kiemelve annak legfontosabb elemeit.
A hétvégi projektfoglalkozás fotói a Galériában megtekinthetők.

