Tokaj Idegennyelvi és Honismereti Tábor

A mai napon izgalommal vártuk a Tokaji tábort. Reggel nagyon korán keltünk és útnak indultunk Szentesről Jászberénybe, ahol ismerősen üdvözöltük társainkat. Körbevezettek bennünket a Közösségi Házukban, mert ők már voltak nálunk, most mi is láthattuk az ő Közösségi Házukat. Így újra együtt volt a Szentes 1-es, Szentes 2-es és a Jászság 1-es csoport.   Egy hetet tölthetünk el a velünk egy idős társainkkal közösen Tokajban az idegen nyelvi és honismereti táborban. Az ebéd után elfoglaltuk a szállásunkat, ami nagyon tetszett mindenkinek! Délután ismerkedtünk a környékkel, társasjátékoztunk, fociztunk. Márti néni a tábornyitó után ismertette a következő nap programját, amit szintén nagy izgalommal várunk. Ezen a napon még sétáltunk a városban, fagylaltoztunk, fociztunk. „Czuczor Dominik Jászság 1-es csoport, Hajdú Kitti Szentes 1-es csoport”

Hétfői napon elkezdődtek a nyelvi foglalkozások, melyet egyetemista kis-mentorok vezettek. Szintfelmérés után 2 angolos és 1 németes csoport alakult. A német csoport foglalkozásait Patyi Izabella, az angol 1-es csoportot Kovács Dániel, 2-es csoportot Pintér Vanessza vezette. A délelőttök a nyelvi foglalkozásokkal teltek.

Az időjárás kedvező volt, így a délutánok folyamán számos programokon vehettünk részt a héten.  Hajókiránduláson ismerkedhettünk meg a Tisza környezetével és élővilágával, valamint a hajózás szabályait is ismertették velünk.  Nagy sétát tettünk Tokaj városában. A napot fagylaltozással és közös beszélgetéssel zártuk.

Kedden reggeli után a BluePixel kommunikációs iroda vezetője és 3 munkatársa látogattak el hozzánk. A csapat kétfelé vált. Az egyik fele saját logót rajzolhatott, miközben a másik csapat az általuk írt, gondolt rövid filmet forgatta. Délután egymást váltották a csapatok. Nekünk azért tetszett jobban a rövid film forgatás, mivel kreatívabb formában bontakozhatott ki a fantáziánk.  Az is tetszett, hogy mi is szereplők lehettünk, és valósíthattuk a rövid filmet. Ezen a napon az angol foglalkozások a délután folyamán folytatódtak mindhárom csoportnak. Az este csapatépítő játékokkal, focimeccsel zárul.

Szerdán a délelőtti nyelvi foglalkozásokat követően indultunk útnak Széphalomra, ahol a Magyar Nyelv Múzeumában tettünk látogatást. Két csoportra lettünk bontva. Az első csoporttal a szemináriumi teremben Arany János Toldi c. művének sorai voltak a falra festve, a kivetítőn pedig híres emberek beszéltek az íróról és művéről. Ezt követően megnéztük az emeleten a kiállítást. Nagyon tetszett  Arany János gyerekkoráról készült festmény és az a levél, amit 5 évesen írt szüleinek. Hatalmas élményben volt részünk, amikor Sátoraljaújhelyre mentünk a Zemplén Kalandparkba. A libegő nem üzemelt, de felejthetetlen élmény volt a bob és a falmászás. Ezután néztük meg Sárospatakon a Rákóczi várat. Tárlatvezetéssel vehettünk részt a Vörös-toronyban, az ágyúöntő műhelyben.

Csütörtökön nagyon vártuk a délutánt, mert a mentorok Nyíregyházi Állatparkba szerveztek kirándulást. Több órán keresztül sétáltunk és különösebbnél különösebb állatfajokkal találkozhattunk. Kellemesen elfáradva értünk haza a szállásunkra.

Pénteken a nyelvi órákat követően szintén gazdag program várt ránk, hiszen ez a táborunk utolsó együtt töltött napja volt. Lovaskocsival jártuk be Tokaj fás utcáit, integettünk az embereknek, akik barátságosan intettek vissza. Ezt követően kenu túrán vehettünk részt. A vezető elmondta, hogy hogyan lehet biztonságosan vízre tenni a kenut és hogyan evezzünk. Heten ültünk egy hajóban, 6 kenu indult útnak. Az idő meleg volt, az sem zavart bennünket, hogy evezés közben vizesek lettünk. Különleges látványban volt részünk, mert zajlott a „Tiszavirágzás”. Vacsora után izgalommal rendeztük át a termet, hogy színpad legyen. Ki, mit tud versenyt hirdettek a mentorok érkezésünkkor és a tábor záró este került sor az általunk begyakorolt produkciók előadására. Nagyon nagy sikert arattak a produkciók, jól éreztük magunkat.

A táborba érkezésünkkor vehettük át az Alapítvány jóvoltából néhányan az új tabletet, akik még eddig nem kaptak, így minden táborban résztvevő saját tableten végezhette el az Okos Doboz feladatait a hét folyamán. Köszönjük szépen!

Szombaton a reggeli után közösen indult haza a Szentes 1-es csoport, Szentes 2-es csoport és a Jászberény 1-es csoport.

„Kálmány Jázmin Margit, Czuczor Dominik Jászság 1-es csoport, Horvát Krisztina Szentes 2-es csoport.

„Hétfőn délelőtt megkezdődtek a foglalkozások két angolos csoporttal és egy németessel. Az első nyelvi órákon az angolosok csoportfelbontását szintfelmérőkkel döntöttük el, majd játékos feladatokkal mutatkoztunk be egymásnak, a németesek pedig szintén játszva összeismerkedtek és felkészültek a hétre. Utána a hét további részében beszédközpontú nyelvi órák zajlottak. Igyekeztünk kilépni a tantermek kötött világából, és interaktív feladatokkal színesítettük a nyelvi foglalkozásokat. Garantált volt a jókedv az órákon, a gyerekek nagyon élvezték a velünk töltött délelőttöket. A közös munkát gördülékenyebbé tették a tanulói tabletek, mivel így online is végezhettünk feladatokat a gyerekekkel. Óráról órára bővült a gyerekek szókincse és ezzel együtt a honismereti tudásuk is, mivel a foglalkozások tematikáit igyekeztünk a délutáni programokhoz igazítani. Emellett próbáltunk a fiataloknak minél több olyan kifejezést is tanítani az órákon, amelyeket később is hasznosítani tudnak majd, témától függetlenül.”

Kovács Dániel Szegedi Tudomány Egyetem, Patyi Izabella Szegedi Tudomány Egyetem, Szeged 3-as csoport, Pintér Vanessza PTE Gyakorló Ált. Isk. és Gimnázium Babits Mihály Gimnáziuma