Augsburg 2023 útinapló

A német nyelvi verseny legjobban teljesítő diákjai egyhetes augsburgi nyelvi kurzuson vehetnek részt. Úgy gondoljuk, rengeteg érdekesség vár ránk. Már az első pillanatban is, hiszen sokunk számára már a reptér is nagy élményt nyújtott, legtöbben csak a TV képernyőjén láthattunk ilyet.

Vasárnap érkeztünk meg a müncheni reptérre, és a gépből kiszállva szinte afrikai forróság csapott meg minket. Egy órás buszos út következett, ahol semmi más témánk nem volt, mint hogy ki-kivel kerül egy családhoz, vajon milyenek lesznek a bennünket vendégül látók, s az idén először utazók fáradhatatlanul faggatták társaikat – akik tavaly már részt vettek a nyelvi táborban – milyen is a német kisváros.  Nem csalódtunk, nagyon sok kedvességgel, kíváncsisággal fogadtak bennünket.

Az első napunk délelőttjén megismerkedtünk a nyelviskolával, megtörténtek a szintfelmérők és a csoportok nyelvi szintek szerinti létrehozása. A délutánunk igazi csapatépítés volt, bowlingban fáradtunk el, úgy igazán! Nagyon drukkoltunk egymásnak és kiváló hangulatban próbáltuk a legjobbakat gurítani.

Maradt szabadidőnk is a vacsora előtt, egy kis belvárosi séta során ismerkedtünk azzal a helyszínnel, ahol reményeink szerint hasonlóan jó élmények várnak, mint a tegnapi és mai napon. Programjaink között szerepel a saját póló vagy táska festése a Textilmúzeumban, de megpróbálhatunk majd marionett bábot is készíteni; vár ránk egy kis csónakázás és a híres botanikus kert; természetesen nem maradhat el a városnézés a helyi idegen vezetővel sem. Kihagyhatatlan a városképet kialakító Fugger család történetének megismerése. Szerintem a csapat nagy részének kedvence már most a szombati kirándulás Nürnbergbe. A táborvezetőnk megígérte, hogy jut idő szabadon kószálni is, önkéntesünk pedig a múzeumok éjszakájának programjai között is bogarászik (hátha lesz köztünk a kedvünkre való). Sok tervünk van a tanulás mellett, örömmel vágunk neki!