Nyelvi tábor Berlinben

A mai napon (július 5.) kilenc csányis diák vághatott neki a berlini kalandnak. Az éves német nyelvi projekt eredményeként tanulóink 1 hetes nyelvtanfolyamon vesznek részt Berlinben.

1. nap – A hosszú meleg nyári nap az utazással telt. Délután indult a csapat Pécsről Kaposvárra, onnan a budapesti repülőtérre. Az esti órákban érkeztek meg a berlini Tegel repülőtérre, ahol már a nyelviskola munkatársai várták őket. Onnan még egy kis buszozás várt rájuk a végső cél eléréséhez. A késői vacsora és a szállás elfoglalása után már csak a pihenés vár rájuk, hiszen holnap kezdetét veszi az egy hét intenzív nyelvtanulás és Berlin meghódítása.

2. nap – Első nap az iskolában! Az utazást kipihenve, reggel mindenki elszántan indult a berlini GLS nyelviskolába. A két részre osztott csoporttal négy anyanyelvi nyelvtanár foglalkozik napi 4 órában. Az első nap a bemutatkozással és egy-egy téma feldolgozásával kezdődött. Délután pedig városnézésre indult a csapat. Út icél volt a Brandenburg-i kapu, a Reichstag, a Bundestag, Holocaust emlékmű, melyet mind az Unter den Linden vonalon közelítettünk meg. Nem maradt ki az Alexander Plazt és a Potsdamerplatz sem, ahol kipróbáltuk Európa leggyorsabb felvonóját, hogy a magasból is megnézhessük Berlint. Holnap újra útnak indulunk és a nyelvi órák után az állatkertbe kirándulunk.

3. nap – A nagy hőség ellenére ma is szép és tartalmas napja volt a csoportnak. A terv szerint a délelőtti órák után a város Tiregarten negyede felé vettük az irányt, hogy a meleg elől menekülve felüdülhessünk az állatkert fákkal, tavakkal borított területén. A következő napot várják talán legjobban tanulóink, amikor is a délután nagy részét nézelődéssel és az ajándékok beszerzésével tölthetik majd.

4. nap – Berlini érkezésünk óta az idő madárszárnyra kelt, s azon kaptunk magunkat, hogy túl vagyunk a csütörtöki napon is. A történelemmel átszőtt nyelvi órák után mindig jut valami látnivaló. Míg szerda este a kivilágított Berlint csodáltuk a 363 méter magas TV toronyból, addig másnapra a berlini fal történetét bemutató múzeumban találtuk magunkat, ahol a történelem életre kelt és egy hajszálnyival közelebb kerültünk ahhoz, hogy megértsük, milyen is volt ez, s miért próbálkoztak annyian átjutni a fal túloldalára. A nehezebben emészthető programot egy kis mókázással zártuk a Trabant múzeumban, ahol visszarepültünk a szüleink, nagyszüleink által ismert és szeretett időkbe. Még van pár nap a rengeteg látnivalóra és mindenki izgatottan várja, miket mesél még nekünk a világváros Berlin. Járay Bianka

5. nap – A mai egy igen különleges nap volt, mivel Judit születésnapját ünnepeltük, hiszen ma töltötte be a 18. életévét és lépett a „nagyok világába”. Először a német tanárunk, Peter lepte meg egy sütivel, majd Judit néni és Márti néni különleges helyre vitt bennünket. A Ritter Sport csokoládé mennyországába, ahol mi is felköszöntöttük Juditot. A vásárlás és kóstolás után a következő célpont a Berlini Dóm volt. Lenyűgöző volt ez, a szinte mérnöki csodának számító, monumentális épület. A hosszú lépcsőmászás után végre újból megpillanthattuk Berlint a magasból. Ezután kaptunk egy kis szabadidőt, majd a napot egy grillpartival zártuk az iskola udvarán. Ihász Dániel