Egészség Projekthét-Szeged

A Szeged 2-es csoport 2020. 08.24-28 között tartotta meg egyhetes projekthetét, melynek a témája az egészség és a Tisza szegedi szakaszának rejtett értékeinek felkutatása volt.

„A projekthetünk első napján a Közösségi Házban találkoztunk, ahol átbeszéltük a hét programját, a nagyokkal beosztottuk egymást csoportokba az egyes feladatokra. A rövid megbeszélés után bepakoltunk az autóba és két csoportba elindultunk projekthetünk központi helyére az Újszegedi Partfürdőre. Miután mindent kipakoltunk és felépítettük szabadtéri digitális tantermünket, elkezdődött az első foglalkozás, melynek a témája a táplálkozás volt. A délután folyamán a nemrég megújult Móra Ferenc Múzeumba látogattunk, ahol a természeti interaktív játékokon kívül gyógynövényekkel gyógyhatásaival ismerkedtünk meg, megtudtunk sok mindent Munkácsy Mihály: Honfoglalás című festményéről, megtekintettük Gábor Áron egyetlen fennmaradt rézágyúját, és kipróbáltuk a Móra interaktív szobát, amely Móra Ferenc életét mutatta be.” Vass Szandra, Szeged 2-es csoport

„A második napunkon Anna tartott foglalkozást a gyógynövényekről. A foglalkozáson a gyógynövények gyógyhatásai mellett online játékok és egy gyógynövénykóstoló is várt ránk, ahol nekünk kellett kitalálni milyen gyógynövényt főzött Anna nekünk. Délután a közeli Kalandparkba látogattunk, ahol Bence, Luca és Nóri segítségével körbejárhattuk a legnehezebb pályákat is. Visszatérve a Partfürdőre két csoportot sorsoltunk. Az első csoport egy esti hajózáson vehetett részt, amelyen Peti bácsi a Tisza élővilágáról, Anna pedig a szegedi tiszai legendákról beszélt. A hajó úton napnyugtakor a Marosig mentünk fel, majd visszafelé már a kivilágított város fényei vártak minket.” Schuszter Papp Roland, Szeged 2-es csoport

„Harmadik napunkon a szenvedélybetegségekről volt szó. A foglalkozáson beszéltünk az alkohol, dohányzás és a drogok káros hatásiról. Délután a Móra Ferenc Múzeumhoz és a Szegedi Vár és Kőtár gyűjteménybe látogattunk el. A Múzeum tetején nemrég nyílt egy kilátó, amelyen egy digitális távcső segítségével lehet megnézni a régi Szegedet, ezt a látványt és a Tisza panorámáját tekintettük meg Attila, Anna és Bence kíséretében. Ezután a Kőtárba mentünk, ahol Anna tartott bemutatót a szegedi várról, és a szegedi boszorkányperekről. Miután meghallgattunk és megszemléltünk mindent, „saját bőrünkön” is kipróbálhattuk milyen volt a szegedi várban raboskodni, illetve hogyan zajlott egy boszorkányper régen. Este az előző nap kisorsolt második csapat mehetett hajózni. Papdi Ádám csoporttársunk a régi híd alatt lévő szovjet tank történetét mondta el nekünk, amit a híd alatt a hajóvezetőnk segítségével meg is kerestünk a hajó radarjával.”Németh Máté, Szeged 2-es csoport

„A negyedik napunkon a környezeti szennyezésekről és egészségre káros szennyezésekről volt szó. A foglalkozás második felében a tiszai ciánszennyezésről és a csernobili atombalesetről is beszéltünk Peti bácsival, majd régi filmfelvételeket néztünk róluk. Délután a partfürdő medencéiben pancsoltunk Nóri, Attila és Bence felügyeletével. A strandolás után városjáró kisbuszokkal ismertük meg Szeged leghíresebb épületeit, amit már nagyon vártuk, mert egy évvel ezelőtt mi közösen Peti bácsival, Lucával és Annával készítettük el az buszok applikációit és a buszokon is a mi a fotóink vannak. A buszos kiránduláson az applikáción keresztül Anna mesélte el az épületek történetét.” Petrovszki Ramóna, Szegedi 2-es csoport

„Utolsó napunkon délelőtt sárkányhajózni indultunk a nagyokkal, ahol Szabi, Luca, Anna, és Bence segítségével leeveztük a hajóutunk során bejárt szakaszt. A sárkányhajózás során sokat nevettünk, miközben Dávid próbálta velünk tartani a dobolás ütemét. Délután ismét strandolhattunk a nagyokkal a medencében, majd egy rövid uzsonnát követően elindultunk tüzet rakni az esti sütögetéshez. A fiúk, Bence, Attila, Peti és Szabi segítségével fát gyűjtöttünk és tüzet raktunk, a lányok Anna, Luca és Nóri segítségével elkészítettük az ételt. Az első ilyen élményünk volt közösen, hogy mi készíthetünk el kint az ételeinket és a tüzet is nekünk kell megoldani. Nekem nagyon tetszett a projekthét.” Péter Dávid, Szeged 2-es csoport

További képeink a Galériában találhatóak.

Ezúton szeretnénk megköszönni a Szegedi Partfürdő és Kemping vezetőségének és minden dolgozóján a segítségét és a lehetőséget a projekthét megvalósításában!