Szegedi egészségtábor

Az évszak első tábora.

Június 16-án, a nyári szünet első napján rögtön kezdetét is vette a szegedi 3-as csoport idei nyári szezonjának első tábora, a szegedi egészségtábor. Az első napi programunk a tavalyi tanév végi úszótáborban tanultak felelevenítése volt és ehhez mi sem kínált jobb alkalmat, mint a Szegedi Aquapolis, ahol nem csak a különböző úszásnemeket, hanem a különböző csúszdákat is kipróbálhatták a gyerekek. A kiadós ebéd után egy kis víz csendes pihenőt tartottunk a csendes medencékben, majd erőre kapva ismét a csúszás és az úszás kapta meg a főszerepet. A jól sikerült nap legjobb bizonyítéka, hogy közösen megállapodtunk abban, hogy ma este ringatás nélkül is mindenki gyorsan el fog tudni aludni.

Június 17-én szerdán az egészségtábort egy kiadós sétával indítottuk. A Közösségi Háztól elsétáltunk a szegedi vadasparkba, ahol felelevenítettük az idei tanév természetbúvár órákon tanultakat, kiegészítve jó néhány egzotikus állattal is. A tanév során tanultak sokszor „felvillantak” és egyre több mindent ismerünk és látjuk a kapcsolatokat, melyben Sebők Marcel önkéntes kísérőnk is segített nekünk. A vadasparkban eltöltött kellemes órák közben kürtöskalácsot ettünk, de mire a nem is olyan közeli étterembe elsétáltunk, már ismét mindenki éhes lett. A Közösségi Házba visszaérve az idén először nem akartunk focizni, csak pihenni egy kicsit a sétálós igazi kirándulóidős nap után.

Június 18-án csütörtökön a szegedi egészségtábor a Boszorkány-szigeti túrával és piknikkel folytatódott. A Közösségi Házunkból labdákkal és piknik alapfelszerelésekkel indultunk neki az útnak. Végigsétáltunk a Tisza parton majd egy kis tisztáson táboroztunk le, ahol focizhattunk, bálákon sétáltunk, gerelyt hajítottunk és elkészítettük a szendvicseinket. Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat. A piknikezés után elsétáltunk a Szegedi téli kikötőhöz is.

Az egészségtábor pénteki napját, június 19, a szegedi ETO parkban folytattuk. Reggel a parktól nem messze gyülekezett a csoport és a regisztráció után együtt vettük birtokba az airsoft pályát és a kalandpályát. A délelőtt első részében egy fizikai és ügyességi csapatjátékban kellett megszerezni az ellenség táborából a győzelmi zászlót, ami nem is volt annyira egyszerű feladat. A kiesők 10 fekvőtámasz vagy guggolás után térhettek vissza csak a pályára, így mindenki kifinomult stratégiákat próbált meg alkalmazni. A következő állmás a kalandpálya volt, ahol trükkösebbnél trükkösebb pályákon, köteleken, biciklin és csúszóköteleken kellett túljutni a pálya akadályain. Természetesen ez mindenkinek sikerült. A délutánba nyúló ebéd után ismét kellemesen fáradtan indultunk hazafele.

A szegedi egészség tábor utolsó napján, június 20-án, a Közösségi Házban gyülekeztünk. Egy gyors reggeli után útnak indultunk a Para Parkba. Míg előkészültek a szervezők a szobákkal, a Nyugi kertben beszéltük át a hét eseményeit, ezután három csoportot alkottak a gyerekek és négyesével, ötösével zárták be maguk mögött az ajtókat, hogy a különböző logikai fejtörők megoldásával kijussanak az épületből. A program nagyon szórakoztató és lebilincselő volt és csak egy pici hiányzott a csoportoknak, hogy saját maguktól jussanak ki az épületből. A svédasztalos ebédet követően a Mátyás térre mentünk el ahol a megígért fagyizást ejtettük meg, illetve a közös focival zártuk a hetet. A csoport tagjai a jövő héten egy kis pihenés mellett a bizonyítványaikat hozzák be és készül mindenki a hamarosan induló Tokaji nyelvi táborra.