Kőszeg

Szerencsésen megérkeztünk az izzasztó és hosszú út után Kőszegre. Ezzel kezdetét vette természetismereti és idegen nyelvi táborunk. A szobák elfoglalása után mindenkinek jól esett a finom vacsora. Ezt követően ismerkedési estet tartottunk, ahol megismertük a heti programot és terveket. A napot sportolással és zenéléssel fejeztük be. Izgalommal várjuk a folytatást.

Második napunk korai ébresztővel kezdődött, mert a gyors reggeli után utunk Tömördre, a madárlesre vezetett. Mire odaérkeztünk, Illés Péter sok kismadarat begyűjtött, amelyeken bemutatta a madárgyűrűzés menetét. A gyerekek nagy örömmel és érdeklődéssel figyelték a folyamatot és boldogan engedték szabadon a madarakat. A fárasztó és érdekes délelőtt után mindenkinek jól esett a csendespihenő. A délutáni program is jó hangulatban telt, két csoportra bontva tekintettük meg Kőszeg nevezetességeit és a Szulejmán-kilátót. A napot fagyizással zártuk.

Harmadik napunkon csodaszép napsütésre ébredtünk a tegnap esti vihar után. Ennek igazán örültünk, mert Sárvárra mentünk az élményfürdőbe. Csúszdázással, hullámfürdővel vidáman telt a napunk. Rengeteget úsztunk, finomat ebédeltünk és kellemesen elfáradtunk a nap végére. A vacsora után nem maradhatott el a közös fagyizás sem. Többeknek az eső sem vette el a kedvét az esti focizástól. Holnapi célunk a 882 méter magas Írott-kő.

Ma az Írott-kő felé vettük az irányt. Útközben megálltunk és megnéztük egy ókori település maradványait és a Szent Vid-ről elnevezett templomot. Egy rövid ebéd után gyalog elindultunk Balázs és Péter bácsival, akik sok érdekeset meséltek a hely történetéről. Sok állatot és növényt azonosítottunk be velük közösen. A hegy elég meredek volt a végére, jól elfáradtunk, de megérte hisz a Dunántúl legmagasabb pontján fekvő kilátóból szemlélhettünk meg a minket körülvevő gyönyörű tájat, ráadásul ez a hely Magyarország és Ausztria közös határa, így át is sétáltunk akadály nélkül a zöld határon. Eközben önkéntesünk Kata és Levente felfedezte a kőszegi várat és végigjárták a múzeum zekét-zugát. Holnap a nyelvi vizsgák és egy újabb rövid túra következik.

Ma reggel az alapítványi nyelvi verseny szóbeli fordulója következett. Mind a 14 angolos és 30 németes nagyon izgult, de jól teljesített a vizsgán. Igazán jó eredmények születtek. Megérte az egész éves készülés. Ebéd után felmásztunk az Óház-kilátóhoz ahonnan gyönyörű panoráma nyílt. Ezután a Hétvezér forrást érintve visszasétáltunk a buszhoz. Csodálatos napunk volt ma is.

A mai nap délelőttjén két csoportba osztottak minket. Voltak, akik vízminőség vizsgálatot végeztek és voltak, akik megtekintették a Chernel-kertet. A hangulatos tanösvény mentén számos gyógyuló madárral találkozhattunk. Délután DNS mintát állítottunk elő banánokból. Az érdekes kísérletek után kvíz vetélkedőn mérhették össze tudásukat a csapatok. Este természeten a fagyizás és a focizás sem maradhatott ki. Holnap fájó szívvel búcsúzunk Kőszegtől, hosszú út vár ránk hazáig.