Idegen nyelvi tábor Sibenikben

„Az idei tanévben rendhagyó módon a 2020/21. tanévet átölelő nyelvi versenyben B2-C1 szinten kimagasló teljesítményt nyújtó 15 fő Alapítványi támogatott gyermek jutalmul az EuroClub által szervezett intenzív angol nyelvi képzésben vehetett részt július 4. és 11. között. A tábornak Sibenik csodálatos, inspiráló környezete adott otthont. A kurzus a projektoktatás módszertani elemeinek felhasználásával zajlott. A diákok napi 4 óra angol oktatásban részesültek, melyek nem értek véget, hiszen a csoportot oktató Cassandra Gillmore elvarázsolt mindannyiunkat, így a szabadidő nagy részében is a világlátott tanárnő történeteinek lehettünk részesei. A nyelvi képzés mellett a helyszín tágabb környezetében lévő nevezetességek megtekintése nyújtott a csapat számára maradandó élményt. A nyelvi kurzus és a gazdagító programok élménybeszámolói a gyerekek írásaiból olvasható és a galériában megtekinthető fotódokumentációban látható. Feledhetetlen élményekkel gazdagodott a csapat. Köszönjük a Csányi Alapítvány támogatását!” Bálint- Orsós Andrea, táborvezető mentor

Így láttuk mi….

„Az egy hét alatt ellátogattunk Sibenikbe, bebarangoltuk óvárosát, az ódon kis épületek között járva felsejlettek a történelmi emlékek. Megcsodáltuk a Szent Jakab katedrálist, mely az UNESCO világörökség része. Zadarban, mely Dalmácia fővárosa, a Szent Donát templomot, a város legismertebb szimbólumát tekintettük meg. Nem hagyhattuk ki a Krka Nemzeti Parkot sem melynek vízesései, sziklái lélegzetelállítóak. Különleges állat-és növényvilága figyelemre méltó. Ezen a helyen az ember eggyé válhat a természettel. Utolsó állomásunkként Splitet, Horvátország második legnagyobb városát, Dalmácia igazgatási és gazdasági központját fedeztük fel. Minden alkalmat megragadtunk, hogy a nagy melegben megmártózzunk a tengerben. Az aktív szabadidő eltöltése mellett fontos, hogy az adott ország, régió kultúráját, kulturális és természeti értékeit is megismerjék a táborozók. Minden helyen ahová ellátogattunk, rövid ismertetőkkel bővült a fiatalok tudása az adott városról, a magyar történelemmel is párhuzamot vonva, a magyar vonatkozásokra rávilágítva, melyek összemossák történelmünket évszázadokon keresztül. Így kaphattak még komplexebb összképet. Új tudás egy kis kikapcsolódás a legtökéletesebb tábori mix.” Borsy Luca mentor

„Gyönyörű helyszínen tölthettem el egy szép és nagyon hasznos hetet 15 csányissal és a mentorokkal. A helyszín Horvátország Sibenik városa volt, ahol az Euroclub nevű nyelvi táborban angolul tanulhattunk, illetve fejleszthettük mindazt a tudást, amit már birtokoltunk. Mivel nem voltunk túl sokan a hangulat mindvégig családias, nagyon jó volt, az órák és a programok alatt is. Kis-mentorként igyekeztem segíteni Andi és Luca munkáját és a gyerekkel is nagyon sokat beszélgettem például a jövőbeli terveikről is – igyekeztem a tapasztalataimmal segíteni őket. Készültem egy ismertetővel is nekik, ugyanis a város római katolikus temploma a Szent Jakab katedrális 2000 óta az UNESCO világörökség része. Emiatt úgy gondoltam mindenképp érdemes nekik erről hallaniuk. Megbeszéltük többek között azt is, hogy milyen stílusban és meddig épült és hogy mikor szentelték fel. Kiemeltem a díszítőelemeket is, amit ott a helyszínen természetesen meg is kerestük. Ez is és mindegyik délutáni program hasznos, de ugyanakkor szórakoztató volt. Pont elég szabadidővel ahhoz, hogy kisebb csoportokban is felfedezhessük a látványosságokat, és természetesen a tengerpartot is. Külön boldogság volt számomra az, hogy a délelőtti angol nyelvű foglalkozásokon, amiken részt vehettem én is, láthattam és hallhattam, hogy a „kicsi” csányisok mennyire ügyesek és milyen jól használják a nyelvet. Büszke vagyok rátok: Bella, Berta, Laura, Fruzsi, Lilla, Emma, Eszter, Marita, Laci, Krisztián, Dominik, S. Peti, I. Peti, Barnabás és Tamás. Sok sikert kívánok a terveitekhez. Jófejek vagytok, maradjatok mindig ilyen jó lelkűek, humorosak és játszatok sok UNO partit, illetve vigyétek tovább az Alapítvány hírnevét és segítsétek a még kisebbeket. Külön köszönöm a lehetőséget Andinak és az Alapítványnak.” Tischlér Renáta, kis-mentor, Pécs 1-es csoport, Pécsi Tudományegyetem, dietetikus hallgató

„A šibeniki nyelvi tábor során Cassandra Gillmore, egy fiatal, világlátott amerikai tartotta nekünk az angolórákat. Cassandra először kulináris séfként kezdett dolgozni, de 10 év után változásra volt szüksége, így úgy döntött hódol tudományos érdeklődésének és beiratkozott egy egyetemre. A munkája és tanulmányai mellett azonban utazni is volt ideje, elsősorban önkéntesként. Bejárta a Amerika majdnem minden államát, illetve három kontinens számos más országát is. Utazásai során olyan értékes ismeretekkel gazdagodott, amit valaki csakis akkor tud megszerezni, ha idegen kultúrákkal találkozik és különböző világnézetekkel. Éppen Horvátországban tartózkodott, amikor a pandémia megrázta a világot, így ott maradt. Valamivel később egy barátja említette neki az angol tanári pozíciót, amelyet az állásinterjú után meg is kapott. A nyitott és élénk személyisége érdekessé tette számunkra a tanulást, illetve lehetőséget biztosított, hogy az angol mellett a kalandos történeteit hallgatva olyan fontos tudással is gazdagodhassunk, melyből a későbbi életünk során mi is profitálhatunk. Cassandra mindemellett számos nyelven beszél: angolul (természetesen), németül, spanyolul, franciául és horvátul is könnyedén eltársalog a helyiekkel. Szabadidejében online is tanít angolt, diákjai a világ több, mint 60 különböző országából valók. A következő úti célja Bosznia. Valamikor a jövőben pedig szívesen dolgozna az ENSZ-nél.” Patyi Izabella ,Szeged 3-as csoport

1.nap: „A táborba vasárnap érkeztünk egy hosszú, 10 órás út után. A tábort megelőző napokban ki kellett töltenünk egy tesztet, ami alapján beosztottak minket csoportokba. Szerencsére mi mindnyájan egy csoportba kerültünk. Az érkezésünk napján miután berendezkedtünk, volt egy rövidebb angol óra, mely során megismerhettük a tanárunkat Cassandrát. Mindenki bemutatkozott és elmondta magáról a legfontosabb dolgokat. Érdeklődési körünk alapján megismertük egymást és ez alapján döntöttük el az órák témáját. Vacsoráztunk és boldogan mentünk aludni, hiszen megkezdtük ezt a csodálatos tábort a horvát tengerparton.” Fekete Lilla és Sárközi Emma, Kaposvár 2-es csoport

2.nap: „Tanárunk Cassandra elvezetett minket az óra helyszínére. Az órán kiscsoportokban dolgoztunk. A feladatunk egy-egy a közvéleményt megosztó téma kidolgozása volt. Az órák után volt egy kis szabadidőnk, ami alatt körbejártuk a tengerpartot, estefelé pedig kezdetét vette a Euroclub olimpia ami a táborozókból felosztott csapatok közti olimpiai játékokat jelentette. Sajnos nem tartott sokáig, mivel hamar esőre fordult az idő.” Ihász Péter Kaposvár 2-es csoport, Barankai- Erős Barnabás Jászberény 2-es csoport

3.nap: „Kedd reggel az általunk már ismert koreográfiát táncoltuk el a reggeli zumba keretein belül. Majd reggeli után megkezdődtek a nyelvi órák. A nyelvi órákon érdekes, számunkra új érvelési technikákat tanulhattunk meg. Az új technikát a délelőtt folyamán sikeresen elsajátíthattuk és ezzel együtt megismerhettük egymás nézeteit a különböző témakörökről. Majd az angolórák után elindultunk megnézni a Sibeniki óvárost és annak nevezetességeit. A leglátogatottabb nevezetessége a városnak nem más volt, mint az UNESCO világörökség által elismert, Szent Jakab templom. Sok érdekes információt tudhattunk meg az építészeti stílus és a jellegzetes motívumokat illetően Renitől.” Schneider Krisztián Pécs 3-as csoport, Papp László Györk Pécs 1-es csoport

4.nap: „Reggeli után angol órán vettünk részt. Az óra során párokban különböző termékekhez készítettünk reklámot, melyet szóban az óra keretein belül meg is mutattunk egymásnak. Ezután szabadon választott párokban, esetleg csoportokban fiktív országokat, államokat hoztunk létre, megtervezve többek között zászlójukat, államformájukat, törvényeiket. Az órát egy mesével zártuk, kitértünk ennek kapcsán a színek szimbolikájára is. A délután folyamán ellátogattunk Zadarba, ahol  a Szent Mária templomról, a térről, illetve magáról Zadarról — avagy Záráról — tanulhattunk. Ezután kaptunk időt felfedezni a várost, majd vacsorára visszatértünk a táborba, ahol egy UNO partival zártuk az estét.” Albert Laura, Pécs 1-es csoport Fábián Berta, Szeged 3-as csoport

5.nap: „Ismét egy izgalmas, kalandokkal teli napra ébredtünk. Délelőtt részt vettünk az aznapi nyelvi képzésben. Csütörtökön a videójátékokról, művészetekről beszélgettünk a társainkkal leginkább csoportosan. Az óra második felében a megerősítés különböző formáiról, származásáról folytattunk társalgást. Délután ellátogattunk a Krka Nemzeti Parkba. Egy hajóutat és pár perc sétát követően meg is érkeztünk a nagy vízeséshez (skradisniki buk). Csodálatos látvány tárult a szemünk elé, ahogy egyre feljebb haladtunk a vízesés mentén. Miután körbejártuk a parkot, hajóval visszaérkeztünk a kiindulási ponthoz. A nap utolsó állomása egy szabadstrand volt a közelben. A fürdés mellett sokan napoztak vagy éppen kártyáztak. Este visszatértünk a szállásra, és a hosszú napot -szokásunkhoz híven- egy vidám UNO partival zártuk.” Sárközi Eszter, Kaposvár 2-es csoport Székelyi Fruzsina, Jászberény 2-es csoport. nap

6.nap: „A nap testmozgással kezdődött, amit a reggeli követett. Az angol óra 9-kor kezdődött, ahol egy kitalált országot kellett létrehozni a csapatoknak zászlóval, törvényekkel és kereskedelemmel. Miután kész volt a tervezés két csapat összeült és a két ország kereskedelmi kapcsolatot próbált létrehozni többi-kevesebb sikerrel. Az óra jó hangulatban telt. A délutánt vásárlással kezdtük. A helyi bevásárlóközpontba, a Dalmareba mentünk. Ezt követően jött a sokak által várt fürdőzés. A környék egyik legnépszerűbb szabadstrandját látogattuk meg, ahol nem csak az úszkálás volt a program, megejtettünk egy kártyapartit is. Fáradtan hazaérve megvacsoráztunk, és az esti szabadprogram után nyugovóra tértünk. Bereczky Tamás Szeged 3-as csoport, Antal Dominik Kaposvár 2-es csoport

7.nap: „Elérkezett a tábor utolsó előtti napja. Délelőtt tanárunknál írásban és szóban is vizsgáztunk. A délutánt Splitben töltöttük. Split egy csodálatos hely. Egy egészen élénk város ahol homokos a tengerpart és elkápráztató a kikötő. A kis utcák és a házak stílusa olasz hangulatot idéznek elő. Horvátország második legnagyobb városa. Este a tábor helyszínén részt vehettünk egy igazi Hawaii partyn.” Chamacho Maria Kaposvár 1-es csoport, Sárközi Péter Kaposvár 2-es csoport