Isten tenyerén

‌A jász gyerekeknek ritkán van lehetőségük hegyek, dombok között kirándulni, ezért örömmel indultunk útnak ezen a csodaszép őszi napon Hollókőre, egy busznyi gyermekkel. Ezt a túránkat idén is a Világ Gyalogló Hónap országos rendezvényhez csatlakozva tettük meg, melynek során több, mint 10 kilométert gyalogoltunk három csoportunkkal. Az élményekről a résztvevő gyerekek számolnak be.

Reggel a Csányi Alapítvány jászberényi Közösségi Házának tagjai közösen elindultak Hollókőre. Első úti célunk a vár volt, ahol egy rendhagyó, interaktív történelem órán vehettünk részt. A tárlatvezető engem egy hagyományos 12. századi lovagi ruhába és páncélba öltöztetett, így szemléltetve a lovagok ruházatát, életét. Majd bemutatta a nyíl használatát és a hátranyilazás fortélyait is megismerhettük. Ezt követően két csapatra osztottak minket és elkezdődött a csata. Volt akinek pajzsot adtak, másoknak pedig zoknibombát, így igazán izgalmas harcban volt részünk. Orosz Marcell Jászság 1-es csoport

Következő úti célunk a Kéz Kilátó volt, más néven Isten tenyere kilátó. A túra maga nem hosszú, oda-vissza az út körülbelül 6 km, viszont helyenként elég meredek. A kéz a hegy domboldalán fekszik. A Csíkszentmihályi Benjámin által megalkotott kilátó egy kezet formáz, aminek nyitott tenyere adja a kilátó alapzatát. Érdekesség, hogy mind a váz és a külső réteg hold fából készült. A túra nagyon izgalmas, örömteli és látványos volt. Az Isten keze kilátó pedig hatalmas és gyönyörű, mindhárom csoport elfért benne. Burkus Lili és Simon Ramóna Jászság 4-es csoport

A kilátó után a hollókői Ófalu irányába indultunk el. Mikor odaértünk csodálkozva néztünk balra, jobbra, mintha egy másik világba csöppentünk volna bele. Romantikus, régi, de mégis élettel teli volt minden. Az emberek az utcákon népviseletet hordtak, lovagoltak, hiszen látogatásunk napján volt a Szüreti Mulatság a településen. A fatornyos templom még ma is ugyanúgy használatban van. A templommal szemben egy szatócsboltot láttunk, ami körül volt véve magyar művészeti cikkeket áruló házakkal (fonott kosarak, edények stb), illetve az Oskolamester házába is benéztünk. Mindezek mellett Hollókő-Ófaluban több vendéglő és múzeum is található, de sajnos nem tudtunk mindegyikbe bemenni. Viszont az utcák hangulata, a helyiek kedvessége… Az egész élmény szavakkal leírhatatlan. Nagyon gyönyörű volt. Pege Gyula Jászság 3-as csoport

További képek a Galériában láthatók!