Logika és minden egyéb

Logika és minden egyéb

Az év első logika foglalkozásán ezúttal megbontottuk a csapatot Zalánnal. Így két kisebb csoportot kaptunk, ahol egy-egy asztalt körbeülve is tudtunk már beszélgetni. A logikás oldalon előbb megtanultunk szóbridzsezni, majd a foglalkozás hátralévő részét már számolgatással töltöttük. Félidőben cseréltünk, hogy mindenki kipróbálhassa magát mindkét programon. Balogh Ádám, önkéntes

A 2024-es év harmadik szombatján logika és szövegértés foglalkozás várta az NB3-mas csoport tagjait. 8:45-re már mindenki a közösségi házban volt, az órák előtt még volt alkalom egy kis közös reggelizésre. Ezután 2 csoportra osztottuk a gyerekeket, az egyik csapat, önkéntesünkkel, Balogh Ádámmal vághatott neki a logika újabb szépségeinek kisilabizálásához, a többi 7. osztályos pedig velem gyakorolhatta a szövegértést, mivel mentorommal, Roland bácsival úgy vettük észre, hogy nem ártana, ha közösen megoldanánk egy, ennek az évfolyamnak írt ilyen típusú feladatot. Először is, kicsit felmértem, hogy milyen tempóban olvasnak, mennyire figyelnek a részletekre. Mindkét előbb említett szempontból van még mit javítaniuk a gyerekeknek. Egyrészt az a tapasztalatom, hogy a környékbeli, kis, falusi iskolákban nincs lehetőségük kibontakozni a kevésbé céltudatos és szorgalmas osztálytársaik mellett, így az olyan alapkészségeket sem tudják gyakorolni, mint egy nagyobb hangvételű szöveg olvasása vagy megértése. Pont erre a célra szerveződött az alapítvány, így igyekszünk is pótolni minden hiányosságukat. Pozitívum, hogy amikor ilyen feladatokat nézünk, akkor a tanulók nagyon lelkesek, és ezt a mai alkalom is bizonyítja. Kicsit rámentem arra, hogy motiválja őket az, hogy minél több pontot szerezzenek, véleményem szerint ez be is vált. Azt azonban még muszáj fejlesztenünk, hogy jobban koncentráljanak és jobban odafigyeljenek egyes fontosabb szavakra, lényegre törően, pontosan válaszoljanak az adott kérdésre, feladatra. Ezt mind-mind ki lehet még javítani, nem késtünk el semmivel, igyekszek és igyekszünk, hogy jövő ilyenkor, a központi felmérésen már maximalizálni tudják tudásukat, készségeiket. Természetesen félidőben a két csoport foglalkozást cserélt, így mindenki képességeire fény derülhetett. Az órák után volt még idő egy kis beszélgetésre, nasizásra, majd mindenki pattant a kisbuszba és kicsit lefárasztva, de megindult hazafelé. Győző Zalán Nagybajom, 3-as csoport

Egyetemistának lenni nem csak azért jó, mert azt tanuljuk és azzal foglalkozunk, amivel szeretnénk, nemcsak megalapozzuk a jövőnket, hanem olyan elhivatott baráti társaságra is találhatunk, akikkel elmélyülhetünk a kívánt szakmai témákban, így vettem részt az őszi szemeszter során a Deloitte adótanácsadás kurzusán. Erre azért volt lehetőségem, mert tagja vagyok a Pacioli Accounting Club BCE-nek, amely egyetemünkön alakult a mára országos lefedettséggel rendelkező Luca Pacioli Egyesület első diákszervezeteként. Az egyesület célja az utánpótlás-nevelés, elsősorban számvitellel, adózással, joggal, valamint a kapcsolódó területekkel foglalkozik. A diákszervezet tagjaival minden félévben részt veszünk egy-egy előadáson, kurzuson, melyet alumni tagjaink vagy partnereink tartanak. A Deloitte az egyik legnagyobb pénzügyi adótanácsadásssl és könyvvizsgálattal foglalkozó vállalat. A kurzus során megismerkedhettünk a tanácsadási folyamat részeivel, valamint több valóság inspirálta esettanulmányt dolgoztunk fel, amelyeket csoportosan vagy egyénileg kaptunk. Az ELTE jogi karán és a BGE-n működő testvérszervezetektől is részt vettek tagok, barátok. A kurzus záróalkalmára egy esetet kellett feldolgoznunk és egy megoldási javaslatot kellett bemutatunk a Deloitte székházában. Az elismerő oklevél mellett három hónapon át tartó tapasztalatszerzéssel is gazdagodtunk. Gelencsér Márton, Nagybajom 3-as csoport

A logikai és szövegértési foglalkozások után tartottam egy előadást a kerékpárosokra vonatkozó KRESZ-ről a „Vigyázz, Kész, Vezess!” pályázat keretein belül a kiscsoportosainknak, azért ezt a témát választottam, mivel az autókra vonatkozó KRESZ-ről szerintem még korai lett volna beszélni, gyalogosról viszont késő, de a biciklire vonatkozó szabályok relevánsak és nem is szokták nagyon megtanítani őket egészen vezetés oktatásig, pedig úgy gondolom, hogy ez egy nagyon lényeges téma ahhoz, hogy biztonságosan részt vehessünk a közlekedésben. Az előadás során volt szó a kötelező kiegészítőkről egy kerékpáron, a tiltásokról, korlátozásokról, illetve a rájuk vonatkozó táblákról. Az előadás végén volt lehetőség kérdésekre, amiknek segítségével le lett fedve a teljes témakör, még az a rész is, ami esetleg kimaradt az előadásomból.

Kovács Benedek, Nagybajom 3-as csoport