…mint hal a vízben

Ha nyár, akkor táborok! Minden évben így van ez!

Alapítványunk gondoskodik nyári időtöltésről, mely élménydús, izgalmas, érdekes, pihentető és szórakoztató egyben. Mi egy táborban vettünk eddig részt, ez pedig a múlt évben, ez a Gólyatábor volt. A mai napig felejthetetlen élményt adott. S idén folytatódik! Nem is egy, hanem két tábor résztvevői lehetünk. Köszönjük!

Első  nap: A mai napon  (június 19.) a Pécs 2-es kiscsoport lelkesen, kíváncsisággal telve kezdte meg a hat napos úszótábort. A délelőtt folyamán nemezelni tanultunk, minek során szép, színes kis ékszereket gyártottunk. Ahhoz, hogy valóban ékszer legyen a munkánk gyümölcse, kitartónak és türelmesnek kellett lennünk, no és a fizikai erőnlétünket is próbára tette a gyapjú megformázása. De megérte!Az ebédet követően az uszodába vettük az irányt, ahol megtettük a nyár első csobbanását.

Második nap:  (június 20.) kedd Zsófit már ismerjük. Ő az az önkéntesünk, aki a környezetvédelem jegyében érdekes foglalkozást tartott nekünk a tanév során. Ma meglátogattuk őt öko-kuckójában, ahol az energiagazdálkodás a vízhasznosítás és hulladékgazdálkodás témában beszélgettünk, tevékenykedtünk.

Harmadik nap:  (június 21.) szerda Ezen a nyári napsütéses reggelen úgy döntöttünk, inkább kiszabadulunk a négy fal fogságából és a szabadban töltjük a délelőttöt. És milyen jó döntés volt is ez, hiszen a természetben a színek is vidámabban pompáznak, ami nagy segítségünkre volt felsőink batikolásakor. Nyár lévén a melegebb színárnyalatokkal játszottunk, így napsárga és narancssárga színekkel festettük pólóinkat. Miután művészi vénáinknak eleget tettünk, megérkezett a jól megérdemelt ebéd, majd egy kis móka és pihenés után ismét az uszodába vettük az irányt, hogy tovább mélyítsük gyakorlatunkat az úszás tudományának világában.

Negyedik nap: (június 22.) csütörtök Bábot készítettünk. A Zsolnay negyedbe mentünk a Bóbita Bábszínházba, ahol a bábkészítő műhelyben bunraku nyuszi bábot készítettünk.
A fejmozgató pálcás asztali báb elkészítése nem a legegyszerűbb feladat volt, de mindenki ügyesen alkotott, türelemmel nyírt, vágott festett és ragasztott és minimális segítséget igénybe véve, tetszetős, jól működő bábokat készítettünk. Délután úszó oktatásunk folytatódott.

Ötödik nap: (június 23.) péntek A mai nap a városról szólt. A pécsi belvárost kis vonattal jártuk körbe. Olyan információkat is megtudtunk, melyt eddig nem hallottunk senkitől. Érdekes épületekre, köztéri szobrokra, városi legendákra hívta fel a figyelmünket a kis vonat hangos bemondója. A majd egyórás utazás izgalmas, pihentető és gyönyörködtető volt. Ezt követően fagyiztunk a pécsi sétáló utca egyik legújabb fagyizójában, ahol fagyi különlegességeket kóstolhattunk. Délután úszásoktatásunk utolsó foglalkozására mentünk. Sajnáljuk, hogy vége lesz a tábornak, ám két hét múlva a sarlósi táborozásunkon újra átélhetjük az lubickolás és az együttlét örömét.

Hatodik nap: (június 24.) szombat

A ráadás!
Tábort záró kiránduláson vettünk részt. Orfű és Abaliget volt a cél. A Kemencés udvart látogattuk meg , ahol a sütés főzés sajátosságait mutatták meg nekünk , valamint a tájházban jellegzetes eszközök berendezési tárgyak meséltek a régi kor élethelyzeteiről. Abaligeten a barlangot jártuk be. Kellemes volt a 35 fokos hőségből ide menekülni egy órára. A Denevér Múzeum érdekességekkel gazdagította ezen állatokról való eddigi tudásunkat.

Köszönjük ezt az egy hetet.