Őszi kirándulás Orfűn

A november 12-13-ai hétvége teljességgel elgondolkodtatott, hogy eddig milyen természetesnek vettük az együtt töltött időt és a minimum ,,kötelező” heti két közös alkalmat. Majd az, hogy szóba került, hogy valószínüleg ez az utolsó alkalmunk, hogy így, ebben a formában vagyunk együtt  Kaposvár 2-es csoportjának idősebb tagjaival és egy tartalmas hévégi kiruccanáson veszünk részt, nagyon szomorúvá tett. S nem csak szomorúvá, hanem arra is késztetett minket, hogy minden pillanatát örömmel és jóval töltsük meg. Hamarosan itt az érettségi, ami után a legtöbben elhagyják kis városunkat. Eszerint próbáltuk meg felejthetetlenné tenni ezt a novemberi két napot Orfűn.

Megérkezésünk után a rendszertelen eső ellenére útnak indultunk, hogy egy túraútvonalon megközelítsünk egy forrást, majd kiránduljunk kicsit. A forrás felett azonban egy hívogató, meredek sziklafal emelkedett, így az útvonalat megváltoztattuk és felfele mászva, árkokban csúszva folytattuk a túrát. Ezután egy régóta áhított számháborúra készültünk fel, majd az erdőben futkostunk ide-oda versenyezve. Délután a vacsora megfőzése után ( a fiúk voltak a szakácsok!) néhány egyetemistával online kiegészülve tartottunk egy beszélgetést az egyre közeledő érettségiről, tantárgyfelvételről és egyetemi életről. Véleményem szerint rengeteg hasznos információt és tudnivalót osztottak meg nekünk.

A beszélgetést az egyetemistáinktól elköszönve, de az asztalnál folytatva vacsoráztunk meg. Majd elkezdődött az általunk már hagyományként tisztelt nagy társasjáték est, ami másnap hajnalba nyúló nevetést, jókedvet és együttlétet jelentett.

Vasárnap még mindig kalandéhesen, de nem igazán frissen ébredtünk. A gyönyörű napsütésben, ami azért segített felébredni, megszavaztuk a hét kilométeres túrakört, ami során érintettünk a nevzetes orfűi vízimalmot,  a Vízfő barlangforrást, egy erdei tanösvényt és a Balázs-kilátót, ahonnan páratlan kilátás nyílt a Mecsek lankáira és Orfű környékére.

Az ilyen programok hozzák össze igazán kis csoportunkat és erősítik tovább a köztünk lévő szakíthatatlan barátságokat. Ez most sem történt másképp!

Pretz Jázmin, Kaposvár 2

Az idén érettségiző csoport online beszélgetésén őszintén meséltem arról, hogy milyen volt az első évem a Budapesti Műszaki Egyetem villamosmérnöki karán. Elmondtam azt is, hogyan jutottam arra a döntésre, hogy egyetemet váltsak, miért jutottam el addig a pontig és hogy milyen hatással volt ez rám is és a környezetemre és jelenlegi tanulmányaimra. Igyekeztem rávilágítani arra, hogy milyen fontos a döntés megfontoltsága. Ejtettünk pár szót az érettségiről, az egyetemen történő szocializáció fontosságáról és szükségességéről. Ezen kívül megosztottuk személyes tapasztalatainkat választott szakunkról, s arról mit jelent egyetemi létforma

Ihász Dániel ELTE jogi kar

S10 lakóként örömmel meséltem itteni életünkről, a szakkollégiumokról, ígéretes programjainkról, átélt élményeinkről, a nagy esti dumcsizásainkról, Miklós bácsival való találkozásainkról. Megbeszéltük a találkozásunk időpontját, amikor megmutathatom személyesen is ezt a helyet, amit nagyon megszerettem. Remélem, hogy a végzősök is hasznosnak ítélték az elhangzottakat, s jövőre ismét „egy ház” tagjai leszünk.”

Trixler Zsófia Károli Református Egyetem német tanári szak, S10 lakó

Szeretek ilyen beszélgetéseken részt venni, mivel az egyetemet megelőző időszakban nekem is sok kérdés volt a fejemben, nehezen találtam válaszokat, és hálás voltam minden útmutatóért. A ma esti beszélgetés pont erről szólt, tartalmas volt, érdekes, várom a megbeszélt folytatást. S ugyan elkanyarodtunk a kismentori munkát dokumentáló google űrlap használatának megbeszéléséről, én szívesen osztom és mutatom majd meg fiatalabb társaimnak.”

Visontai Leonard PTE programozó szak

„Igyekeztem hasznos és kézzelfogható információkat adni a kismentori munka szerepéről, fontosságáról, mikéntjéről alapítványi és közösségi házbeli társaimnak. Jó volt úgy beszélni, hogy a hallgatóság részéről őszinte érdeklődést tapasztaltam, nem csak a mentoruk, hanem ők is igazán fontos kérdéseket tettek fel. A beszélgetést az őszinteség, célorientáltság, és információ gazdagság jellemezte, és azt is megbeszéltük, hogy személyesen folytatjuk.”