Šibeniki nyelvi tábor

Az Alapítvány nyelvi versenyeit legeredményesebben teljesítők ismét külföldi idegennyelvi táborokba juthatnak el. A németesek Augsburgot vették célba, az angolosok egy-egy csoportja Bournemouthba, illetve a horvátországi Šibenikbe utazhat el. Az Augsburgból már visszaérkezők átadták helyeiket az Angliába utazóknak, s míg a horvátországi csoport autópályán, ők légifolyosón közelítik meg a célországot.

Tizennyolc tanulónak van lehetősége a horvátországi Šibenik városába eljutni, ahol egy intezív hetet tölthetnek el délelőttönként a helyi nemzetközi nyelviskolában, valamint délutánonként a szabadidős és gazdagító programokon.

Mindenki izgatottan ébredt, de még egy hosszú út áll előttünk, és a tábort jobban várjuk, mint az odavezető hosszú buszutat.
A megérkezést követően elfoglalhattuk a szobáinkat, bemutatkozott nyelvoktatónk, és megismerhettük kicsit jobban a helyet.

A táborban kötött menetrend szerint a reggelt Zumbával indítottuk, majd a reggelit követően a gyerekek egy csoportot alkotva a szabad ég alatt, fák és napernyők árnyékában fejleszthették nyelvtudásukat kanadai származású oktatójukkal. A délutánok folyamán leginkább a tengerpartot vettük célba, belekóstolva kicsit a dalmát életbe, annak ritmusába. A strandoláson kívül természetesen helyismereti kirándulásokat is tettünk, így megismerhettük közvetlen környezetünket: Brodarica nyugodt kisvárosát, a szivacshalász Krapanj-szigetet,  Šibenik történelmi városát, valamint a kikötővárost, Trogirt.

Amíg egyesek a vízben érezték jól magukat, mások a strandon sütkéreztek, megint mások pedig izgalmas sakkpartikban vetették be tudásukat egymás ellen. A gyerekeknek annyira megtetszett a sport, hogy a hosszú, egésznapos hazaút közben is előkapták a táblát:

„2022.06.26-án reggel Nagybajomból indultunk el Šibenikbe. Az utazás a nagy távolság miatt nagyjából 8 órát vett igénybe, de nagyon jó hangulatban telt. Amikor megérkeztünk, elfoglaltuk szobáinkat, majd a tábor megnyitójára mentünk. A hét során lehetosőségünk volt gyakorolni, illetve fejleszteni angol nyelvtudásunkat, hiszen délelőttönként csoportokra bontva órákon vettünk részt. Gina, a tanárunk rendkívül barátságos és közvetlen volt, így gyorsan megtaláltuk vele a közös hangot. Délutánonként az Alapítvány által szervezett programokon vehettünk részt. Természetesen a tenger közelségét kihasználva bőven akadt alkalmunk fürdőzésre. Körbejártuk Šibeniket, napfelkeltét illetve naplementét csodálhattunk. Hajóval elutaztunk egy közeli szigetre, ami a szivacsokról híres, így egy erről szóló előadást is meghallgattunk. Szombaton Trogirba utaztunk, felfedeztük a gyönyörű várost, közösen ebédeltünk, illetve szuveníreket vásároltunk. Az esték folyamán a tábori programokon vettünk részt. Voltak sportos feladatok, például kötélhúzás és sorverseny, Just Dance, bemutatkoztunk egy „tehetségkutatón” is, illetve utolsó este egy záró medencés bulira került sor. Nagyon jól éreztük magunkat a hét folyamán, a tábornak jó közösségkovácsoló ereje volt, így sok új barátot szereztem. Köszönjük az Alapítványnak ezt a nagyszerű tábort, illetve a mentorok és kis-mentorok munkáját, hiszen a hét során mindent megtettek, hogy mindenki jól érezze magát.” Kuckó Nadin, Nagybajom 1-es csoport

„A szálláshelyünk Brodaricán volt az Euro Club táborában. Napi két angol óránk volt délelőtt, délután pedig különböző programok színesítették a napjainkat. Horvátország pár városát is meglátogattuk, köztük Sibeniket, Trogirt és a Krapanj-szigetet is. Az órák jó hangulatban teltek. Tanárunkkal, Ginával, jó kapcsolatot alakítottunk ki. Szabadidőnkben sokat beszélgettünk vele, így tudást, és jó közös élményeket szerezhettünk, sokmindent tudhattunk meg és bármi problémával fordulhattunk hozzá. A táborban több tanár is volt, akivel összebarátkoztunk. Mindenki segítőkész és kedves volt. Ezen a hetén sokat használtuk az angol nyelvet és ez által a beszédkészségünk fejlődhetett.” Balla Andrea, Pécs 2-es csoport

A táborban készült képeket a Galériában tekinthetitek meg.