Szentes-Szeged-Szarvas projektnapok

„A Csányi Alapítványnál nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy projektjeinket élményalapú oktatással tegyük színesebbé, éppen ezért a Jászság 4-es csoport alprojektének neve ebben a tanévben: Kalandra fel! Mivel nagyon szeretünk túrázni, együtt lenni, új helyeket megismerni, így ezen a nyáron – néhány napos projektnapok keretén belül július 5-8. között – meglátogattuk az Alapítvány két helyszínét (Szentest és Szegedet), hogy megismerjük csányis társaink lakhelyét, illetve elutaztunk Szarvasra is, ahol szintén egy tartalmas napot töltöttünk együtt. Esténként a szentesi Közösségi Házban aludtunk, ahol mentor kollégám, Márti hatalmas szeretettel fogadott bennünket és gyorsan szívünkbe zártuk a csodaszép házat. Ezúton is köszönjük a szíves vendégfogadást ebben a meseszép városban, illetve a meglepetés vendéget – Jancsit, a pónilovat.

Mindezek előtt a nulladik napon, a jászberényi Közösségi Házban aludtunk egy éjszakát, melynek során a mellettünk lévő mozi Sára Sándor termében megnéztünk egy kalandfilmet, majd fagyizás közben ellátogattunk a Margit-szigetre a Street Workout pályára, este pedig egy „éjszakai” kalandtúrára indultunk a városban Dávid „mindentlátó” elemlámpájának segítségével. Emellett megismerkedtünk kis-mentorunkkal Zsombók Lídiával, a Jászság 1-es csoport tagjával, aki velünk tartott minden kalandunkban. Kedden reggel csatlakozott hozzánk Vida Zsuzsanna az Alapítvány szakmai referense, aki drámafoglalkozást tartott a gyerekeknek és elkísért bennünket a szentesi és szegedi programokra is. A projektnapokra három gyermek készült kiselőadással a csoportból a három városról, melyeket a helyszíneken mondtak el társaiknak, majd az alábbi cikkekben beszámoltak az általuk tapasztaltakról. Fantasztikus napokat töltöttünk együtt a színes programokon, melyek által a csoport összetartása még tovább erősödött.” Hábenciusné Balla Andrea mentor

Szentes: „A július 5-én kezdődő projektnapok alkalmából Jászberény mellett Szentesre, Szegedre és Szarvasra látogattunk el, mindhárom városból egy kis szeletet megismertünk. Házigazdánk a szentesi Közösségi Ház volt, itt hajtottuk álomra a fejünket, a tartalmas, élményteli napok után. A nagy forróság ellenére nagyon jól éreztük magunkat. Kedden miután elfoglaltuk a szálláshelyünket, megebédeltünk a Venezia étteremben, délután pedig drámafoglalkozáson vettünk részt Zsuzsa nénivel, ahol többek között kipróbálhattuk színészi képességeinket is, melynek során rengeteget mókáztunk, és sok olyan játékot játszottunk, amit kedvelünk. Ezután mindenki nagy örömére az udvaron nyársaltunk Attila bácsi segítségével, aki a sofőrünk és segítőnk is volt egyben, így nagyon jó hangulatban telt az este. Majd elindultunk felfedezni a várost, fagyiztunk a Miki Fagyizóban, ahol a tulajdonos nagyon kedves volt velünk, még egy fagyi-manót is kaptunk ajándékba tőle. Az este további részében sétáltunk a Kurca folyó partján, csodálva a város esti kivilágítását és a csillagos égboltot. Kimondottan jól éreztük magunkat, és nagyon szépen köszönjük hogy ott lehettünk ebben a gyönyörű Közösségi Házban.” Ignácz Dávid Jászság 4-es csoport

Szeged: „Ezen a napon először a Szegedi Vadasparkba látogattunk el, ahol sok olyan állatot láthattunk, ami a jászberényi Állatkertben nincs. A Szegedi Vadasparkban kontinensekre voltak osztva az állatok, ami nagyon tetszett nekem, mert így nem összevissza kellett járkálni. Ebben a tanévben a projektnapjaink során mi is megismerkedtünk a különböző kontinensekkel (ezen belül az állatvilággal is) és így felidéztük az eddig tanultakat. A Vadaspark után elindultunk a szegedi Dóm térre, de a Szabadtéri Játékok miatt nem tudtuk megnézni alaposan. Ezért inkább sokat sétáltunk a belvárosban és megnéztük a szegediek egyik találkozóhelyét – a Móra Ferenc Múzeum előtt lévő – zenélő szökőkutat, és ámulattal néztük és hallgattuk a dallamokat, hiszen még sosem láttunk ehhez hasonlót. Esti programunk zenehallgatás és közös filmnézés volt a Közösségi Ház nagytermében a kényelmes babzsákokon.’ Sas Maja Anna Jászság 4-es csoport

Szarvas: „Csütörtökön kora reggel elindultunk Szarvasra. Először meglátogattuk a Mini Magyarországot, ahol a jelenlegi és a történelmi Magyarország híres építményei láthatók makettként, változó arányban kicsinyítve. A szakvezetés során megtudtuk, hogy közel száz makett van jelenleg a parkban, de tervbe van véve még legalább ennyi építmény elkészítése, illetve a folyókra, tavakra készítenek majd mozgó, apró hajókat is,  a látogatók javaslatait is figyelembe véve. Érdekességként arról is hallottunk, hogy a kecskeméti Cifra Palota épületének kicsinyített másának homlokzatát díszítő elemek a Zsolnay Porcelángyárban készültek, illetve hogy a parkot körülölelő vasúthálózat kisvonatai is egyedi megrendelésre készültek. Ezután átsétáltunk az Arborétumba, ahol a Tündöklő köveket, a Hajókikötőt és a Kilátót is megkerestük. A Kőrös partján elhelyezkedő Halászcsárdában ebédeltünk, ahol a kedves személyzettől finom, hűsítő limonádét kaptunk grátiszként. Délután a Boglár nevű sétahajóval, egy órás utunk során megismertük Szarvas nevezetességeit és a fiatal kapitány segítségével felköszöntöttük csoporttársunkat a születésnapján. Miután a hajón elénekeltünk egy születésnapi dalt Biának, a hajó vezetése megvendégelte egy jéghideg gyümölcs italra. Igazán emlékezetes szülinapja volt! Utána a parton sétálva megnéztük a mocsári ciprusokat, amelyek honosítása Bolza Pál nevéhez fűződnek. A gróf a Kőrös híd lábánál épült kastélyban élt az 1900-as évek elején. Nekem nagyon tetszett ez a négy nap, mert együtt volt az egész csoport és elmentünk több új helyre amit ajánlok mindenkinek, hogy nézze meg. Köszönjük szépen a kis-mentornak, hogy segítette a mentor munkáját és ezt a csodás négy napot!” Simon Ramóna Fruzsina, Jászság 4-es csoport

„Nagy izgalommal vettem részt kis-mentorként a Jászság 4-es csoportjának projekthetén Szentesen. Felettébb örültem annak, hogy a napok elteltével egyre jobban megismerhettem a gyerekeket, továbbá, hogy gyorsan megtaláltuk a közös hangot. Úgy vélem a kollektív utazás, a programok, az ott alvás még inkább összekovácsolták a már amúgy is remek csapatot. Nagyon jó volt látni, ahogy együtt beszélgetnek a buszon, vagy ahogy megosztják a személyes tapasztalataikat és érzéseiket egymással a dráma óra keretein belül. Nagy élmény és emlék marad, amikor esténként beszélgettünk, hogy minél jobban megismerjük egymást, illetve, ahogy társasjátékoztunk vagy néztünk egy filmet. A hét rendkívül jó hangulatban telt, a színes programsorozat és az új ismeretek úgy hiszem mind nagy élmény és tapasztalat marad a gyerekek számára. Remélem máskor is részese lehetek ennek a nagyszerű csapatnak.” Zsombók Lídia Jászság 1-es csoport, Semmelweis Egyetem, konduktor szakos hallgató

További képek a Galériában láthatók!