Tanulásmódszertan és KRESZ

Tanulásmódszertan és KRESZ

„Február 20-án egyik szegedi, általam mentorált egyetemistával meglátogattuk a szentesi kettes csoportot. A reggelt egy kedves játékkal indítottuk, ami után mindenki jobb kedvvel kezdhette a napot. Miután néhány bátor jelentkező előadásmódját elemeztük, és hasznos tanácsokkal láttuk el, felelevenítettük a nyári gólyatáborban tanult tanulási praktikákat. Megbeszéltük az otthoni tanulás helyes sorrendjét, és megtanultuk örökre, hogy tettek előtt megfigyelünk, gondolkodunk. Beszéltünk a régi iskolákról, a jelenlegi iskolarendszerről és elképzeltük milyen lesz az oktatás 50 év múlva. Önvizsgálatot tartottunk, hogy mivel telik el egy átlagos napunk, milyen szokásokat alakítunk ki a szabadidő eltöltéséhez. Meglepően tapasztaltuk, hogy a digitális eszközök használatával töltött idő milyen gyors növekedést mutatott az utóbbi időben. A páros munka szépségének megízlelése után, a nap zárásaként egy vers segítségével láttuk be, hogy a digitális tér használata mellett a könyvekből olvasni hasznos és jó. Mivel a szentesi csoportok éves projekttematikája a közlekedés, így a kísérőm a témához kapcsolódó interaktív foglalkozással tette teljessé ezt a napot.” Szabóné André Piroska, szegedi mentor, matek és tanulásmódszertan fejlesztő

„A mai napon lehetőségem volt a szentesi gyerekeknek előadást tartani, a tanulásmódszertan foglalkozásuk mellett. A prezentációm fő témája a biztonságos közlekedés és a KRESZ volt. Meglepő módon a gyerekeknek sok információjuk volt már a témáról, így sok saját történetet is elmeséltek, valamint jó hozzászólásaik is voltak. Szó volt a KRESZ alapjairól, aranyszabályokról, a balesetek megelőzéséről és a felelősségteljes vezetésről. Kedvenc részük természetesen az előadás végén lévő kvíz volt, ahol csapatokban mérkőztek meg egymással. Ezután egy rövid asszociációs játékban vettek részt, ahol a gyorsaság és memória is szerepet kapott. Kettesével versenyeztek, közlekedéssel kapcsolatos kifejezéseket kellett minél gyorsabban mondaniuk, aki nyert az pedig állva maradt. Úgy gondolom nagyon élvezték a foglalkozást és sok hasznos dologgal gazdagodtak.” Sebők Marcell, Szeged 1-es csoport, Szegedi Tudományegyetem Bölcsésztudományi Kar, negyedéves magyar-történelem szakos tanár hallgató

További képeket a GALÉRIÁBAN talál.