Veszprém, én így szeretlek….

1.nap: A hosszú utazást követően megérkeztünk Veszprémbe. Birtokba vettük szálláshelyünket, majd sor került az első közös vacsoránkra. Az esti városnézés előtt megbeszéltük a heti programot, valamint a „házirendet” és bemutatták mentoraink az önkénteseinket. Ezután felfedeztük Veszprém belvárosát, majd visszatértünk a kollégiumba. Czulák Linda Pécs 3-as, Pápai Panna Szeged 3-as, Pálfi Gábor Nagybajom 3-as csoport

2.nap: Ma, reggeli után Dr. Veszelszky Ágnes és Asztalos- Vukov Barbara tartottak nekünk előadást a mesterséges intelligencia jövőjéről. Mindemellett érdekes és felettébb vicces szerkezeteket alkothattunk szívószálakból. Délután lehetőségünk volt a Nagyvázsonyi vár történetével megismerkedni. Különös érzéssel töltött el bennünket a múlt pillanatainak visszaidézése. A vár után gyorsan eljutottunk a balatonfüredi strandra, ahol kipihenhettünk az egész nap fáradalmait. Strandoltunk, labdáztunk és még fociztunk is egy hatalmasat. Izgatottan várjuk a továbbiakat! Horváth Anna Pécs 3., Tokaji Lili Anna Szeged 3., Bóni Richárd Zoltán Nagybajom 3.

3.nap: A mai nap 4 csoportban dolgoztunk délelőtt. A munkát Pósa Lajos tanár úr, Szabóné André Piroska mentor, Julia Sieber és Balog Ádám önkéntes irányította. Izgalmas logikai, gondolkodásfejlesztő feladatokkal vártak minket minden állomáson. Délután Tihanyba kirándultunk, ahol a Tihanyi Bencés Apátságot néztük és ismertük meg. Ezt követően két csoportban folytattuk a délutáni programot: voltak, akik a strandolást választották és voltak, akik a Belső- tóhoz kirándultak. Vacsora után nem maradhatott el a foci. Jakab Kata Pécs 3., Rully Vanda Szeged 3., Csontos Mihály Nagybajom 3.

4.nap: Újabb kihívásokkal teli feladatok vártak ránk a mai nap délelőttjén is. Ebéd után búcsút vettünk Pósa Lajos tanár úrtól. Megköszöntük munkáját, majd útnak indultunk, hogy megtekintsük a Tapolcai – tavasbarlangot. A tárlatvezetést követően egy kisfilmet tekintettük meg, majd izgalommal szálltunk be a csónakokba. Lenyűgöző látványban volt részünk. Elsétáltunk a Malom- tóhoz, ahol fagyiztunk, majd kacsákat és halakat etettünk. Este pedig moziban voltunk. Tarnay Ákos Pécs 3., Kanyó Zsanett Szeged 3., Bertalan Zsolt Nagybajom 3.

5.nap: Izgalmas, gondolkodtató feladatok sokasága várt Bennünket ma délelőtt is. Délután az időjárás kicsit megtréfálta a csapatot, de szerencsére meg tudtuk nézni a csodálatos Veszprémi állatkertet. Este fociztunk, társasoztunk, beszélgettünk, mely során nagyon sok tábori élményt idéztünk fel. A búcsúesten a tábor zárására és értékelésére is sor került. Nagyon jól éreztük magunkat ebben az évben is együtt.

Köszönjük a Csányi Alapítványnak, mentorainknak, önkénteseinknek, hogy ilyen szenzációs élményekkel gazdagodhattunk!

Pécs 3., Szeged 3., Nagybajom 3. csoportok

Így láttunk mi…

„Miután megérkeztem gyorsan megismerkedtem a mentorokkal és a gyerekekkel. Elfoglaltuk a szobákat, vacsoráztunk és elindultunk Veszprém belvárosába. A gyerekek felfedezték a várost, mi a szabadidős sávban a helyi kórus előadását is meghallgattuk a templom előtti padon. Második nap az MCC oktatása után egy kis kultúra következett. Elmentünk a nagyvázsonyi várba. A nagy  hőség miatt már mindenki nagyon várta a következő állomást: a Balatont és a strandolást! A gyerekek jókat csobbantak. Szerdán kezdtem oktatni. Három csoportba osztottuk a gyerekeket és egy óra után mindig csere volt a másik két oktatóval, Ádámmal és Piroskával. Mindhárom csoportnak tartottam rövid előadást Svájcról és a svájci oktatásról. Az előadás utáni Toblerone csokinak természetesen nagy sikere volt!

Délután saját buszunkkal Tihanyba mentünk, ahol  a gyönyörű kilátás és az Apátság megtekintése után, mindenki fagyizhatott.  Esténként nem maradhatott el a foci. A sok fiú mellé én is beálltam a játékba. Nagyon jól szórakoztunk. A csütörtök és péntek délelőtt kiscsoportos oktatásban folyt a munka.

Csütörtök délután elmentünk Tapolcára a Tapolcai barlanghoz. Kis csónakkal fedeztük fel a földalatti barlangrendszert. Ez biztos  mindenkinek egy maradandó élmény marad! Egy fagyi után a malomnál volt egy kis szabadidőnk, majd siettünk vissza  a táborba, mert este moziba mentünk.
Pénteken a reggeli oktatás után szakadt az eső,  ezért várnunk kellett az állatkerti látogatással. Amint elállt az eső,  elindultunk és megcsodáltuk a veszprémi állatkertet. Az esti program ismét foci volt. Szombat reggel már a hangulaton is lehetett érezni, hogy eljött a tábor vége.

A három csoport: Szeged, Nagybajom és Pécs elbúcsúzott egymástól és az önkéntesektől. Élménnyel  teli hét volt! „Julia Sieber, önkéntes