XI. CS.Á.SZ. Kupa – Csíkszereda

1., 2. nap: „2023. 10. 05-én indultunk a Mohács 3-as, Nagybajom 2-es, Pécs 2-es és Kaposvár 2-es csoportokból az Alapítvány fociválogatott tagjaival a hagyományos, immáron 11. alkalommal megrendezett csíkszeredai football tornára. Számomra ez a nap nagyon sok élményt adott, például a mérkőzéseink, illetve Farkas Bertalan előadása az űrutazásáról, amit Csíkszeredai Szakszervezetek Művelődési Házában hallgathattunk meg. A foci tornán elég sok izgalmas mérkőzést játszottunk, és 3 góllal, a csapat legeredményesebb játékosaként tudtam segíteni a gárdát. Az ellenfeleink nagyon színvonalas játékot mutattak nekünk, így 2 vereséggel és 2 győzelemmel a harmadik helyet sikerült elérni, de ez nem sikerült volna, ha nincsen Benedek Tibi a kapuban, illetve a védelem és a támadás nem lett volna összhangban nálunk. Farkas Bertalan előadása számomra nem csupán ismeretterjesztő amellett, hogy érdekes is, mert a jövőben a fizikával is szeretnék foglalkozni és számtalan érdekességet mondott a tapasztalatairól és az űrhajózással kapcsolatosan. Minden fiatalt bátorított, hogy bízzon az álmaiban, mert kitartó munkával és hittel azokat el tudjuk érni!” Kozma László, Kaposvár 2-es csoport

„A CSÁSZ Kupára érkeztünk Erdélybe, egy hosszú és fárasztó út után. A szállásunkat elfoglaltuk Csíksomlyón, majd Holló Melinda és Bálint Éva Hargita Megyei Szociális és Gyermekvédelmi Vezérigazgatóság munkatársai vacsorával fogadtak minket, ahol megkóstolhattuk az itteni töltött káposztát. Ezután volt egy kis beszélgetés, terveztük a bajnokságot, hogy mi hogyan lenne jó, majd ezután mindenki lepihent. A bajnokságon mindenki megpróbálta kihozni magából a legjobbat, így a 3.-ik helyezést értük el. A meccsek után elmentünk megnézni Farkas Bertalan előadását az űrutazással kapcsolatban. Sok hasznos és érdekes információt hallottunk, ezután a Jakab Antal Házban, a közeli étteremben vacsoráztunk, és visszajöttünk a szállásra. A mai este pihenéssel és kikapcsolódással telt, de eddig nagyon jól érezzük magunkat és várjuk a holnapi napunkat!” Pfeffer Roland, Kuckó Ármin, Nagybajom 2-es csoport

3., 4. nap: „A focibajnokság után, másnap reggel frissen és üdén – ötvözve a kikapcsolódást a helyi környezet megismerésével – elindultunk Gyimes felé a Keleti Kárpátok csángók által lakott falvaiba. Odafelé megálltunk a Szépvízi víztározó különleges látványát megcsodálni, ami a Csíki medence településeit is ellátja ivóvízzel. Gyimesbükkön meglátogattuk az Osztrák-Magyar Monarchia legkeletibb vasútállomását, amit Pfaff Ferenc, Mohács szülötte építtetett 1897-ben. Ez a név nekünk pécsieknek is ismerős, hiszen a Pécsi Vasútállomás épületét is ő tervezte. Innen hamarosan az 1000 éves határt és a MÁV vasúti őrházát is megcsodálhattuk, amikről András bácsi mesélt nekünk. Az ebéd előtt egy bobozáson vehettünk részt, ami fantasztikus élmény volt, mert a pályán lefelé haladva a táj szépségét is megcsodálhattuk a magasból. Végül visszatértünk Csíkszeredába, bejártuk a központot, itt láthattuk az országhatárunktól legtávolabb megtalálható magyar egyetemet a Sapientiát, és az attól nem messze lévő a Milleniumi templomban is jártunk, melyet Makovecz Imre tervezett. A vacsorát megelőzte egy kis szabadidős tevékenység is, majd visszatértünk szállásunkra, ahol összepakoltunk és rendet raktunk, hogy készek legyünk a vasárnap reggeli indulásra. Köszönjük a tartalmas kulturális és szórakoztató programot, a mentoroknak a szervezést és a Csányi Alapítvány támogatását!” Pál Rajmund, Majdik Márk és Varga Péter, Pécs 2-es csoport