Helyi városismereti projekthét Szegeden

A Szegedi 3-as csoport tagjaival, illetve az egyetemistákkal együtt Szegedet ismerhettük meg még jobban a nyári szünet utolsó hetében (08.24-28.). Minden nap volt valamilyen program, ami Szegedről szólt. Az első napon Szeged folyójával, a Tiszával ismerkedhettünk meg jobban egy  Tisza-parti túra alkalmával. Somogyi Márk és Vugernicsek Zsolt vezetésével tudhattunk meg sok érdekes dolgot a Tiszáról, mint például a Boszorkány-sziget történetéről, a nagy árvízről, miért vannak a körútjaink európai nagyvárosokról elnevezve, a szegedi hidakról – és nem csak a jelenleg állókról.

A második napon Szeged méltán híres szecessziós építészetével ismerkedhettünk meg virtuálisan. Faragó Brúnó és Sebők Marcell ismertette meg velünk a legnevezetesebb szecessziós stílusban épült épületeket, mint a Gróf-palota, Deutsch-palota, Reök-palota vagy a zsinagóga. A tanultakat egy vicces teszttel ellenőrizhettük.

A harmadik napon ismét a Tiszáé volt a főszerep. A Hegyalja sétahajóval mentünk végig a Tiszán egészen a téli kikötőig, majd lehajóztunk a Boszorkány-szigetig és vissza a kikötőbe. Az útnak a legnagyobb érdekessége nem maga a hajózás volt, hanem hogy más szemszögből láthattuk a város eddig megismert épületeit. A hidakat alulról is láthattuk, illetve az is nagyon érdekes volt, hogy a Maros és a Tisza vize az összefolyásnál mennyire más színűek, míg pár kilométerrel lejjebb egyöntetűvé vált.

A negyedik napon Szeged mellé, Hódmezővásárhelyre látogattunk el, ahol az Emlékpont Múzeumban néztünk szét. Az épületet ugyanaz tervezte, aki a budapesti Terror házát is, így biztosra vehettük, hogy itt is érdekes dolgokat fogunk látni. Nekünk csak történelem a nem is távoli múlt, de érdekes volt hallani, ahogy a tárlatvezető, Géza bácsi mesélt ezekről a korokról, mi hogyan történt és hogyan működött Magyarország a második világháború végétől a nyolcvanas évek végéig. A komoly történelem után persze egy kis fagyizással lazítottunk a hazainduló vonat előtt.

Az utolsó napon a Közösségi Házban találkoztunk ismét, de most nem mentünk sehova, hanem egy közös hamburgerezéssel zártuk le a nyári szünetet. Mind a kicsik és nagyok, lányok és fiú segítettek a konyhában, vagy ki hova fért éppen, hogy elkészüljenek a hamburgerek. Természetesen mindannyian pukkadásig ettük magunkat, ami után levezetésként jól esett egy filmet megnézni a klimatizált, rögtönzött mozitermünkben.

Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat ezen az utolsó héten és emellett sok mindent megtanulhattunk Szegedről és környékéről.