Felvidék

Mai napon megérkeztünk felvidéki táborunk szálláshelyére, a szlovákiai Szentgyörgyre. Holnap a közeli Driny barlangot, valamint a Vöröskői várat fedezzük fel. Benczúr Anna, Szegedi 2-es csoport

Második nap – A bőséges, kiadós reggeli után izgatottan indultunk el a Driny-barlanghoz, ahol megtekintettük az évezredes cseppkőoszlopokat.

A Driny-barlang a Kis-Kárpátok igazi gyöngyszeme. A barlang felfedezése után Vöröskő várához indultunk.

Megtudhattuk, hogy a vár fontos szerepet töltött be a magyar történelemben: állandó védelmi funkciót látott el. A vár híres urai a Pálffyak voltak. Az ő idejükben a vár és a hozzá tartozó uradalom komoly fejlődésnek indult.

A várban korabeli fegyvereket, festményeket, bútorokat láthattunk. A vár felfedezése után kissé fáradtan, de élményekkel gazdagon „megrakodva” tértünk vissza a szálláshelyünkre. Bédi Norbert, Jászberény 1-es csopor

Harmadik nap – A mai napon a felvidéki táborunk leghosszabb útjára kerekedtünk fel. Meglátogattuk ugyanis a Felvidék talán leggyönyörűbb várkastélyát Bajmócon, továbbra is követvea Pálffyak nyomát. Az úton azonban más várakat is láthattunk egykori királyságunk északi végvárrendszeréből: Csejte, Beckó, Temetvény, Trencsén és sorolhatnánk. Bár az út nem volt rövid, egy kis tízórai után, a várkastélyt a tetejétől az alapjáig átjártuk egy újabb kiváló vártúra keretében.

A túra begyűjthettünk pár szuvenírt és egyéb tárgyi emléket, majd a várral szemben levő kis étteremben kóstolhattunk meg ebéd gyanánt egy helyi különlegességet. Az ebéd után fért még belénk egy kis kóstolónyi töltött ostya, majd búcsút vettünk ettől a mesés helytől.

A szállásra visszaérve, a mai napunkat egy hangulatos szalonna krinolin és mályvacukor sütéssel zártuk. Vugernicsek Zsolt Szegedi 1-es csoport

Negyedik nap – Ma a szokásosnál kissé később, 7:30 kor reggeliztünk. A busz 8:30 kor indult és egyenes a dévényi vár felé indult velünk. A vár az eddig látogatottaktól abban tért el, hogy ez egy várrom volt.

A túravezető sok mindent mesélt a vár történetéről, de most sokkal szabadabban fedezhettük fel a helyszínt. Pár óra után elindultunk Pozsonyba és onnan villamossal mentünk a híres őrségváltás színhelyére, az elnöki palotába. Ezen a napon sajnálatos módon az őrségváltás elmaradt. Így úgy döntöttünk, hogy az épület mögötti parkba pihenünk egy keveset.

Erőre kapva a városban sétáltunk egyet, újabb érdekességekkel gazdagodva a túravezetőtől. Itt kaptunk egy óra szabadidőt is. Ebédelni egy ősember stílusú éterembe mentünk – nagyon finom ételt szolgáltak fel. Ezután az óvárosba néztünk szét, megnézve a város legkisebb házát, ami alig több egy méternél. A napot a Szent Márton templomba látogatásával zártuk, ahol láthattuk egy régi temetkezési helyet is.

Az egész kirándulást egy jutalom fagyizással zártuk egy horvát fagylaltozóban, majd szállásunkra visszatérve volt aki úszott, volt aki teniszezett , mások pedig a szobájukban nyugovóra tértek. Horváth Gergő, szegedi 2-es csoport

Ötödik napMai napunkat is egy finom reggelivel kezdtük meg. Ez a nap a pozsonyi váré volt.

A gyönyörű atmoszféra felidézte a századokkal ezelőtti létet. Már a várfalról csodáltuk a Kék templomot, amely úti céljaink között szerepelt. A buszra visszatérve a második célunk felé, a BS-8 bunkerhez vettük az irányt. A második világháborúra szánt bunkerbe lemerészkedve, átéltük az akkori katonák helyzetét, akik között magyarok is voltak. Irántuk való tiszteletünket tisztelgéssel fejeztük ki.

Visszatérve a belvárosba, a Kék Templom káprázatos látványában sütkéreztünk. Egy finom ebéd után szabadprogram következett.

Napunkat sportolással zártuk és egy fenséges vacsorát követően. Ötödik napunkon is rengeteg tudást szereztünk és számos élménnyel gazdagodtunk. Gábor Bence szegedi 1-es csoport

Hatodik nap – A reggelit követően útnak indultunk, hogy megismerjünk egy újabb felvidéki várost, Galántát. A délelőttöt a Galántai Honismereti Múzeumban töltöttük, ahol páratlan magyar nyelvű idegenvezetésben volt részünk. A múzeum munkatársai érzelmekkel teli előadást tartottak a térség múltjáról, így alaposan megismerhettünk a helyi ruhákat, bútorokat, hagyományokat.

A tárlatvezetés után tettük egy rövid sétát a belvárosban és megtekintettük a város szülöttének, Kodály Zoltán szobrát.

Ezt követően meglepetésként egy oázisban kerülhettünk közel a dzsungel legszebb állataihoz, a tigrisekhez. Kicsi és nagy egyedek egyaránt helyet kapnak a számukra megfelelő körülményeket biztosító helyen.

A finom ebédet már a Kis-Duna partján fogyasztottuk el, melyhez egy hideg pohárral is járt a szlovák nemzeti italból, a kofolából.

Ezután a jókai malomban ismerhettük meg a molnár szakma szépségeit, de még működés közben is láthattuk a nem mindennapi darabot. Utolsó közös esténken a tábor legszebb pillanatait idéztük fel együtt, majd vettük tudomásul, hogy ez a tábor is véget ért.

Köszönöm az Alapítványnak, hogy kis-mentorként én is az élmények részese lehettem!