Hetedikesek Bournemouth-ban

Végre eljött a várva várt nap, amikor jászberényi és a kaposvári csoport elindult világot látni és nyelvet tanulni.

1. nap – Július 12-én 11 órakor végre ismét találkozhattunk a Liszt Ferenc repülőtéren. A repülőgép indulásáig bőven volt időnk megbeszélni az Életút Nap óta történteket. Mindannyian először utaztunk repülővel, ezért kissé izgultunk, persze szüleink még jobban.   A felszállás és a leszállás hatalmas élmény volt, valakinek hányingert okozott. Gyönyörű időben a felhők felett -56 fokban 830 km/óra sebességgel száguldottunk London felé. Londonban a nyelviskola munkatársa Abdy várt minket, busszal két és fél óra alatt érkeztünk meg a nyelviskolánkhoz, ahol már vártak ránk a fogadó családok. Reggel 8 órakor találkozunk az iskolában, ahol nyelvi teszttel indítjuk a napot.

2. nap – Reggel fél 9-kor találkoztunk a nyelviskola előtt. A regisztrációt követően  megtelt az iskola különböző nemzetiségű diákokkal. A délelőtt szintfelmérővel telt. Emeletes busszal bejártuk Southborne főbb látnivalóit, végigbuszoztunk a tengerparton, ahol több celebnek is van háza. Többek között David Beckham nyaralóját is láthattuk. A városnézés után visszamentünk az iskolába és a kertben elfogyasztottuk ebédünket. Ezt követően gyalogosan, mókusokat kerülgetve értük el a tengert a halászok sétányán. A homokos parton kagylókat, köveket gyűjtöttünk és menekültünk a háborgó tenger hullámai elől. Fél hatkor indultunk haza családjainkhoz.

3. nap – Ma nagyon izgultunk iskolába menet, hiszen,  ma  dőlt el, hogy melyik csoportban fogunk tanulni a héten. Suli előtt még délelőtt buszos kirándulásunk volt Bournemouth tengerpartjára, városközpontjába. Végül a bevásárlóközpontba mentünk, ahol több órás szabadprogramunk volt. Délután visszamentünk az iskolába, megebédeltünk és kezdődtek az órák. A kezdő szinttől a középhaladó szintig minden csoportba került tőlünk gyerek. Spanyolokkal, olaszokkal, franciákkal, monacoiakkkal, argentinokkal, indiaiakkal, japánokkal, brazilokkal vagyunk együtt. A délutáni órák gyorsan elrepültek, élményekkel gazdagodva mentünk családjainkhoz.

4. nap – A mai délelőtt ismét a város egyik legrégebbi negyedét fedezhettük fel. Vezetőnkkel Christchurch külvárosba látogattunk. Megtekintettük az 1106-ban épült Priory templomot. Nagy meglepetésünkre találkoztunk a templom egyik  papjával, aki 20 évvel ezelőtt kórusával Kaposváron a Csiky Gergely színházban énekelt. Bejártuk a templomkertet, majd egy gyönyörű parkon keresztül a kastélyromhoz jutottunk. Vezetőnk folyamatos történelmi tájékoztatóját hallgattuk, sok-sok érdekes dologgal színezve. Eljutottunk ahhoz a patakhoz, ahol a boszorkányokat „tesztelték”, illetve a hűtlen, csúnyán beszélő nőket büntették meg. A mi  Annánk is bevállalta a tesztet. Még egy rövidke szabad programra is jutott időnk iskola előtt.

5. nap – A mai délelőtt a sportról szólt. Először rákot próbáltunk fogni a tengerből, ebben nem voltunk túl szerencsések.  Végre a várva-várt nemzetközi focibajnokság következett, ahol már sokkal eredményesebbek voltunk. Akik nem fociztak, ők frizbizhettek, megnézhették hogyan oktatják a kajakot a szörföt. Nagy sétát tettünk Chistchurch tengerpartján, közben kagylókat és tenger formálta kavicsokat gyűjtöttünk. A délután ismét tanulással telt.

6. nap – Ma egy hosszabb kirándulásra indultunk. Bournemouth legtávolabbi kerületébe Poole-ba utaztunk. A tengerpart itt is gyönyörű volt, de a nagy szél miatt nem sokat időztünk a parton. Vezetőnk megmutatta a városrész fontosabb épületeit, látnivalóit,  indulásig ismét kaptunk egy rövid szabadidőt, amit együtt nagyon jó hangulatban töltöttünk. Sajnos a délelőttök gyorsan eltelnek, így ma is mint minden nap a délutánt tanulással töltöttük. Már mindenki izgatottan várja a holnapi londoni kirándulást.

7. nap – Ma reggel korán indultunk, már 7 órakor a buszon ültünk, s utaztunk London felé. Reménykedtünk, hogy jó időnk lesz, s valóban 10 óra körül elkezdett kisütni a nap. Miután leszálltunk a buszról, utunkat Buckingham palota felé vettük, sajnos az őrségváltást nem láthattuk. Innen a Westminster apátságot néztük meg, majd a Parlament épületét.  Nagy nagy örömünkre sétánk közben találkoztunk a Csányis B1-es csoporttal. Nagy volt az öröm és a meglepődés  A Temze egyik hídján áthaladva elérkeztünk a London Eye-hoz. Miután átvettük a jegyeket és kiálltuk a hosszú sort végre felszállhattunk erre a hatalmas kerékre, ami az egyik legnagyobb élmény volt. Mivel az ég tiszta volt, szinte a teljes Londont láthattuk róla. Ezután végighaladtunk Downing street-en, megálltunk a 10-es szám előtt, ahol a mindenkori miniszterelnök lakik. Sok fotót készítettünk, távolból még a Tower Bridge-t is láthattuk. Fájó szívvel búcsúztunk Londontól, de reméljük még visszatérhetünk ide.

8. nap – Sajnos elérkezett angliai tartózkodásunk utolsó napja. Reggel fél tízkor gyülekeztünk az iskola előtt, ahonnan busszal mentünk a repülőtérre. Mindenki elbúcsúzott a fogadó családjaitól, nehéz volt az elválás. A buszon sokat beszélgettünk az elmúlt hét eseményeiről. A repülőtéren már kissé izgultunk, hiszen mindenkinek ez volt az első repülőútja. A gépünk majdnem egy órát késett, de pilótánk az út során behozta a késést. Hat óra után landoltunk Budapesten. A két csoport szomorúan búcsúzott el egymástól, de megfogadtuk, hogy mindent megteszünk azért, hogy  együtt visszatérhessünk Bornemoth-ba. Köszönjük az Alapítványnak a lehetőséget, hogy felejthetetlen napokat tölthettünk együtt Angliában.