Veszprém – Gondolkodásfejlesztő és logika tábor

1.nap: A késő délutáni órákban megérkeztünk Veszprémbe, a gondolkodásfejlesztő és logika táborunk helyszínére. Az első közös vacsora után elfoglaltuk szállásunkat, majd bemutatták nekünk Balogh Ádámot és Fitos Alexandrát, hiszen délelőttönként velük tornáztathatjuk majd az agyunkat a logika foglalkozások keretében. Ezt követően közösen indultunk el Veszprém óvárosának felfedezésére. Az esti sétát egy jó hangulatú fagyizással zártuk. Izgatottan várjuk a holnapot!

2. nap: A mai délelőtt folyamán foglalkozásokon vettünk részt. A foglalkozást a Mathias Corvinus Collegium oktatója, Jele Ágnes egyetemi tanár tartotta.  Sok új ismerettel gazdagodtunk a vitatkozással, érvelési technikákkal kapcsolatban. Az óráink vidám hangulatban teltek. Ebéd után a csoportunk útnak indult Tihany felé. Erre az útra már a szegedi kis-mentoraink, Somogyi Márk és Kovács Dániel is csatlakoztak hozzánk, akiket lesz alkalmunk közelebbről is megismerni a délelőtti foglalkozások során. Elsőként a Tihanyi Bencés Apátsághoz sétáltunk el, ezt követően a csoportunk egy része megmártózott a Balatonban, a többiek közösen kártyáztak, sétálgattak. A merészebbek pedig tettek egy kimerítő túrát a Belső-tóhoz is. A napot focival, sétával zártuk. Trixler Zsófia, Kaposvár 1-es csoport

3. nap A mai délelőttünk igazán tartalmasan telt, mert meghallgathattuk a kis-mentorok előadásait és logikai feladatokat, játékokat oldottunk meg. Megkezdtük a közös munkát Balogh Ádámmal is. A délután folyamán Tapolcára utaztunk, ahol a Tavasbarlang látogatóközpontjában bővíthettük ismereteinket. A nap legizgalmasabb része a csónakázás volt a barlangban. Kicsit féltem, de mindenki megúszta szárazon! A vacsora után még moziba is elmentünk, ahol a Marvel legújabb filmjét a Pókember idegenben-t néztük meg. A film elvarázsolt látványvilágával, fő üzenete a barátság fontossága volt. Környei Kata, Mohács 2-es csoport

4.nap: Egy finom reggeli után Ádámmal, Szancsival és csoporttársammal, Danival elkezdhettük a mai logika foglalkozásokat. Rendkívül izgatottan vártuk a csapatokat, akiket mi logikai kvízzel és egyéb más feladatokkal vártunk. Mindhárom csapattal jól éreztük magunkat, egy szoros és izgalmas versenynek lehettünk szemtanúi. Az ebéd utáni pihenő elteltével elindultunk a balatonfüredi strandra, illetve aquaparkba, ahol egy jót fürödhettünk együtt, de persze a frizbizés, röplabdázás, focizás és a vízi csúszdázás sem maradt ki. Az estét a szokásos focizással vagy sétával zártuk. Somogyi Márk Szeged 1-es csoport, BME gépészmérnök hallgató

5. nap: A kiadós reggelit követően újabb logikai-gondolkodásfejlesztő órákon vehettünk részt. S mint az ezt megelőző napokon, ismét nagyon érdekesek és viccesek voltak, sokat tanulhattunk belőlük. Az ebéd elfogyasztása után ellátogattunk Zircre, ahol megnéztük a ciszterciek gyönyörű apátsági templomát. Igazán lenyűgöző, csodaszép hely. A szerzetes, aki bemutatta nekünk a templomot, annak történelmét mesélve, annyira könnyed, megjegyezhető, vicces előadásban tette, hogy igazán érdeklődő, lelkes hallgatósággá kovácsolódtunk, és rengeteget nevettünk. Az Apátság megtekintése után kimentünk az azt körülvevő arborétumba, ahol sétálgattunk és beszélgettünk. A következő programunk sokunk hatalmas örömére a bobozás volt. Borzasztóan élveztük, és bizony sokszor hallható volt boldog, önfeledt, és ijedt sikongatásunk. Az igencsak gazdag, szuper programjainkat finom vacsorával koronáztuk meg, majd ki-ki focizni, röplabdázni ment. Szép Hanna, Mohács 1-es csoport

6. nap: A mai napon a logika foglalkozások mellett kikapcsolódásképpen a gyerekekkel olyan kvízt tölttettem ki, melyben több témát is érintettünk, mint például az irodalom és a történelem. A délelőtti foglalkozások gyorsan és vidáman teltek el. Már nagyon vártuk a hét folyamán a szombat délutánt, ugyanis mára volt betervezve a veszprémi állatkerti látogatás. Belepillanthattunk ezeknek a csodás állatoknak az életébe. Többek között láttunk kétpúpú tevéket, zebrákat, elefántok tömegét és nem utolsó sorban személyes kedvenceimet, az oroszlánokat és fókákat. A délután folyamán hirdettük ki Ádámmal, Danival és Márkkal a versenyek eredményét és díjaztuk a legjobb teljesítményeket. A fincsi vacsora után elkísértük a fiúkat focizni, hogy lelki támogatást nyújtsunk nekik a nehéz küzdelemben. A csapat másik része Veszprém történelmi belvárosát fedezte fel. Fitos Alexandra, Kaposvár 1-es csoport