Nyelvi tábor London

Késő délután (július 5.) szállt le gépünk a Heathrow reptéren Londonban. 30 fiatal vágott neki az egyhetes kalandnak, amit az egész éves alapítványi nyelvi versenyen elért kiváló eredményük jutalmaként nyertek el (B2 és C1 szint).

1 nap – A Pécsről, Kaposvárról, Nagybajomból, Jászberényből és Szegedről érkező gyerekeket Londonban is ragyogó idő várta. A reptéren ketté vált a csoport. A fiatalabbak Chalfont St. Giles vették az irányt, a 18 év felettiek pedig vendéglátó családjaikhoz indultak. A késői vacsorát követően sem állt meg az élet. Míg ők egy kiadós séta közbe a környéket fedezték fel, a csoport másik része a St. Giles-ben megírta a szintfelmérőket. Az eseményekben gazdag nap után jól esett a pihenés.

Hírek Chalfont-ból: A nagy utazástól megfáradtan keltünk fel hétfő reggel, hogy egy igazi brit reggeli után elkezdhessük angol tudásunk csiszolását. A négyszer negyvenöt perces órákon a felszabadult örömé volt a fő szerep. A kvízjátékok, a történetmesélés és a nyelvanulás mellett spanyol és olasz diákokkal fűztük mélyebre nemzetközi kapcsolatainkat. Holnap már brazil diákok is csatlakoznak óráinkhoz. Az órák után az ebéd következett, ahol kipróbálhattunk néhány igazi angol fogást. Előre mondhatom, hogy a magyar ízek finomságában és minőségében is az angol fölött járnak. Délután négy csapatra osztva kezdődött el a heti versenysorozat, ahol az első sportág a kosárlabda volt. A versenyek után közös disco volt szervezve a tábor összes lakójának. Vígh Dávid, Jászság 3-as csoport

2. nap – Amíg a fiatalabbak első napukat kezdték meg a St. Giles Campuson, addig mi a Wimbledon állomáson találkoztunk, majd vonattal utaztunk tovább a városba. Ezt követően egy rövid sétával eljutottunk az iskolába. Sok országból érkeznek ide tanulók, javarészt korunkbeliek, de vannak egészen kicsik is. Az első nap rutinját követtük és megírtuk a szintfelmérőket, amik jól sikerültek, ennek megfelelően B2 és C1 csoportokba kerültünk, ahol fiatal, lendületes tanárok vezetésével negyed 1-ig tanultunk.

Nekem nagyon tetszettek az órák, de meg kell hagyni nagyon éhesek voltunk már, amikor egy hangulatos olasz étteremben meleg étellel vártak bennünket.

Jó volt ejtőzni, beszélgetni, mélázni kicsit, majd Toby köszöntött bennünket, aki a délután folyamán idegenvezetőként kalauzolt bennünket és igyekezett minden nevezetességet megmutatni. Rengeteget mentünk és egy-egy hely ismerősen köszönt vissza nekünk, hiszen nem előszrör járunk itt, csak most kicsit másként.

Késő délután a napot a London Eye „túrával” zártuk. Zenész társaink, Simonits Andrással találkoztak, mi pedig hazatértünk vacsorázni vendégfogadóinkhoz. Jó volt kinyújtóztatni végtagjainkat és a vacsora mellett visszagondolni a nap élményeire. Kovács Péter, Kaposvár 1

Hírek Chalfont-ból: Kedden 3 csoportra osztva kezdődtek el az angol órák. Ciarra, Gavin és Mark játékos tanórák keretein belül tanítottak minket. Délután a kiszámíthatatlan brit időjárás miatt sajnos nem röplabdázhattunk, helyette egy igen izgalmasnak ígérkező ping-pong bajnoskágon vettünk részt két korcsoportban. Az esti programunk közös tábortűz volt, ahol mályvacukrott sütöttünk és énekeltünk. Vígh Dávid, Jászság 3-as csoport

3. nap – A mai napon (július 7.) sikeresen teljesítettük második délelőttünket a nyelviskolában. A hétfői bevezető, társalgós órák után ma az idiómáké és a nyelvtané volt a fő szerep, ami úgy gondolom sok nyelvtanuló gyenge pontja. Tanárunk, Ruben rendkívül jó feladatokkal tette számunkra érdekessé még ezt a kritikus területét is a nyelvtanulásnak.

Az ebédet egy rendkívül hangulatos kis olasz vendéglőben ejtettük meg, ahová öröm betérni, hisz olyan barátságos fogadtatásban és vendégszeretetben részesültünk, ami mindig jól esik az embernek a mai rohanó világban. Ebéd után egyenesen a Natural History Museum-ba vettük az irányt, ami az egész csoportot ámulatba ejtette interaktív és látványos tárlataival.

A múzeum után szabad foglakozásra is jutott bőven idő London bámulatos belvárosában, amely során begyűjtöttük az emlékként szánt képeslapokat és hűtő mágneseket. Számomra a mai nap legnagyobb élménye az volt, amikor néhány csoporttársammal megcsodáltuk a Hyde Park mellett található Kensington Palotát, amit már régóta szerettem volna élőben látni. Köszönöm ezt a csodálatos élményt az Alapítványnak! Cserna Vivien, Jászság 1. csoport

4. nap – Fantasztikus napunk volt ma (július 9.)! Iskola és ebéd után Gabit ünnepeltük, mert ma volt a 19. születésnapja. Kaptunk szabadidőt a British Múzeumban, ami egy nagyszerű ötlet volt, mert mindenki felfedezhette azt a kiállítást, amit akart. Magával regadó a hely!

Szerencsére lehetőségünk volt megnézni a Kém című filmet, ami félig akció, félig vígjáték volt. Nagyon tetszett nekünk és örültünk annak is, hogy tudtunk kicsit pihenni a film közben. Az este fénypontja a Pizza Hutban volt, ahol annyi pizzát és salátát ehettünk, amennyit csak tudtunk. Természetesen fáradtak vagyunk, de egyben elégedettek is és örülünk, mert egy újabb nagyszerű napot tudhatunk magunk mögött. Orsós Melinda, Pécs 1

5. nap – Mai napunk kicsit nehezen indult, de annak ellenére, hogy metro sztrájk volt átlendülve a nehezségeken be tudtunk érni az iskolaba. Az oktatás ismét nagyon hasznos volt a nemzetiségileg sokszínű csoporttal. Miután megebédeltünk lehetőségünk volt elmenni az Oxford Street-re vásárolni. Az út hosszabra sikerült a nagy forgalom miatt, de tudtuk, hogy ez vár ránk hiszen London egy világváros és a sztrájk megnehezítette az utat, de szerencsére mindenki hazaért vacsorára. A holnapot mindenki izgatottan várja, hiszen megyünk a London Dungeonba. Szerző: Dézsenyi Patricia Író: Horváth Sára fordító: Kollárovics Petra, Kaposvár 2

Hírek Chalfont-ból: Az ötödik napunkon kirándulást szerveztek nekünk Hampton Curt-ba, ahol VIII. Henrik kastélyát néztük meg.

6. nap – A pénteki nap nagyon izgalmasnak ígérkezett. Az iskola után nagy izgalommal készülődtünk, hiszen ma Melindának ünnepeltük meg a 19. születésnapját. Nagy örömmel énekeltük neki el a köszöntőt az étteremben, miután elfogyasztottuk az újabb tészta adagunkat 🙂

Ezután a londoni Dungeonba látogattunk el, ahol számos történelmi személy ilyesztgetett bennünket, és sok rémisztő helyen megfordultunk. A legvégén pedig a zuhanás „élményét” tapasztaltuk meg. Az este folyamán a Prince Edward színházban megnéztük a Miss Saigon című darabot. Számomra hatalmas élmény volt megtekinteni egy színdarabot Angliában, és nagyon nagy hatást gyakorolt rám a szívszorongató történet, mely anya és gyermek viszonyáról, és a háborúban hátramaradt családokról, és részben az ember élni akarásáról szólt. Remélem lesz még alkalmam angol színházba menni. Szölösi Attila, Jászberény 1

Volt szerencsénk találkozni Simonits Andrással, aki megmutatta Peckham szépségeit és körbe vezetett London egyik legjobb klubbjában.  Megmutatta a technikai munkálatokat a színfalak mögül és egy rendkívül eseménydús estét töltöttünk együtt. Panka Péter Pécs 1, Debreceni Áron Kaposvár 2

7. nap – Izgalmakkal telt a hetedik nap. Oxforda utaztunk. Az idő nagyon szép volt és maga a városka is, de rengeteg turista kívánta felfedezni az egyetemek, a parkok, a belső kertek szépségét hozzánk hasonlóan. Mielőtt hazautaztunk volna megpihentünk egy közeli parkban. Miután teljes létszámban volt a csapat, pár gondolatban megköszöntük egymásnak a hetet, az egymásrafigyelést és az elményeket.

8. nap – elérkezett a nap, amikor búcsút veszünk Londontól. Teljes létszámban érkeztünk haza gyarapodva tapasztalattal, élményekkel. Bízunk abban, hogy a következő évben új élményekkel vár minket Anglia egy másik városa.