Az alkotás jegyében

Június 29-én szerencsésen megérkeztünk Brightonba.

Az egész éves Alapítványi nyelvi verseny (angol B1) győztesei holnaptól élesben már az BISS nyelviskolában fejlesztik tovább nyelvtudásukat. Az izgalmas repülőútat követően, két órás buszozás várt a csapatra. Az érkezés után mindeki elfoglalta szálláshelyét a vendéglátó családoknál. Az este az ismerkedésé és a város felfedezéséé.

Első nap: Hosszú, de ugyanakkor izgalmakkal teli útban volt részünk, amíg megerkeztunk Londonba. A repülőutat felettéb élveztük, majd kissé fáradtan, de megkönnyebbülve megérkeztünk Brightonba, ahol elszállásoltak minket. A fogadó családjaink nagyon vártak már és kedves fogadtatásban volt részünk.

Az estet otthon töltöttük, megismertük a csalad tagjait és a remek vacsora mindenkinek jól zárta a napját. Első reggel az iskolában mindenki élménybeszámolót tartott az előző estéről, amivel az egész csapat teljes mértékben meg volt elégedve. Az igazgató úr, „Big Jim” tartalmas tájékoztatást tartott az iskola szabályairól és rendszeréről. Ezután csoportokba osztva megírtuk a szintfelmérő teszteket, amik remélhetőleg mindenkinek jól sikerültek. A délutáni program brightoni városnézés volt. A tengerpart és a Brighton Pier volt az uti cél és a főbb látványosságokat is megtekintettük. Nagyon jó hangulatban telt el a délután, főleg mikor megtudtuk, hogy este „buliba” megyünk az iskola szervezésében. Este mindenki megvacsorázott otthon, majd találkoztunk és együtt mentünk arra a szórakozó helyre, ami kifejezetten nekünk diákoknak volt szervezve. Mindenki nagyon jól érezte magát, sokat táncoltunk és még jobban összekovácsolódott a csoport. Összességében nagyon király napot zártunk és már most úgy érezzük, hogy nem akarunk hazamenni. Izgatottan várjuk a holnapot.

Bodonyi Benjamin, Balogh Nikolett, Molnár-Székely Emese

A második iskolai nap Angliában: Kicsit idegesek voltunk, ma reggel, hiszen tegnap szintfelmerőt írtunk, aminek az eredménye ma derült ki. A tanáromat Ruthnak hívják a csoportomat pedig delfineknek. Az órákon beszéltettek bennünket. A feladatokon keresztül megismertünk különböző embereket Európa legkülönbözőbb pontjairól. A munka után a jól megérdemelt ebéd érkezett, majd lementünk a Pierhez, ahol megnéztük az Ócenáriumot. Igazán élveztük, nagyon látványos volt. Ezután nem maradt más hátra, mint hazautazni a vendéglátó családokhoz és közösen elfogyasztani a vacsorát.

Szappanos Ádám, Jászberény 3

A harmadik nap reggelén igazán kellemes időre kelhettünk fel. Finom reggelinket elfogyasztva iskolába indultunk, ahol a délelőtti órák játékos és vidám hangulatban teltek. Ebéd után mindenki törölközőt és váltóruhát ragadott magához, ami a kajakozáshoz nélkülözhetetlen volt. Nagy élmény volt igazi kajakosként siklani a vízen. Volt, aki egyedül ült, de legtöbben a kettes mellett döntöttünk. Megtanultuk az alapvető jelzéseket és már csúszhattunk is hajónkkal a partról a hullámok közé.   Amíg a második csoport tengeri túrázott, addig mi a parton lógattuk lábunkat a vízbe. Vacsora után visszamentünk a belvárosba. A szabadidőnk aztán a tánc jegyében telt, hiszen az iskola egy kiváló hangulatú estével lepett meg minket. Ma is jól érezhettük magunkat. Hazatérve otthon a pihe puha ágy várt bennünket.

Berta Luca, Benczur Anna

A negyedik nap délelőtt az iskolában tanultunk, ám a mai tanítás eltért az eddigiektől. A szöveges feladatokon kívül beszélgettünk más országokból jött diákokkal, ami úgy gondolom a nyelvtanulás legjobb módja. Mind a tanárok mind a diákok nagyon kedvesek, és közvetlenek. A tantermen kívüli foglalkozás sem maradt el, hiszen a minket fogadó iskola, azaz a Dorothy Stringer Highschool kisiskolásaival ismerkedtünk meg, ráadásul a feladatunk az volt, hogy magyar szavakat tanítsunk nekik, amit mi igazán élveztünk, mivel fura volt hallani a magyar szavakat angol akcentussal. A délutáni program mozi volt. Napjaink egyik legjobb filmjét, a Noét néztük meg, ami mindenkinek elnyerte a tetszését főleg a kalandfilm kedvelőknek. A program után mindenki hazament kipihenni a mai napot, hogy reggel maximálisan az iskolára tudjunk koncentrálni. Úgy gondolom a mai nap méltó folytatása volt az utóbbi három napnak.

Faragó Brúnó

Ötödik nap: Ez a nap is olyan jó volt, mint a többi. A tanárok kedvesek voltak, az iskola szép volt, a feladatok izgalmasak voltak. Sok érdekes csapatépítő foglalkozáson vettünk részt. Az iskola utolsó napját oklevél-osztással, majd játékos feladattal zártuk. Délután diáktársainkkal kimentünk a parkba, ahol ismét csapatépítő feladatok vártak ránk. Először vizes lufival, majd később tojással kellett a pároknak egyre messzebbről egymásnak átadni/dobni, persze óvatosan. Aztán futball-tudásunkat is összemérhettük iskolatársainkkal. A mérkőzés izgalmas volt. Mialatt különböző játékokat lehetett játszani, addig az iskola tanárai grilleztek nekünk. A nap végén felülhettünk az óriáskerékre. A kilátás gyönyörű volt.

Kovács Dániel, Gábor Bence Dániel

Hatodik nap: Csapatunk utolsó napját töltötte el Brightonban. Sajnos a szomorkás angliai időjárás miatt elmaradt a betervezett programunk, a makréla halászat, de helyette utolsó városnézéssel búcsúztunk el Brightontól. Egy gyors ebéd után saját készítésű emléktárgyakat festettünk egy kézműves kávézóban. Legutolsó programunk bowling volt, amit mindenki nagyon élvezett. Egy óra játék után hazaindultunk fogadó családjainkhoz. Köszönjük a lehetőséget, hogy itt lehettünk, ebben a táborban.