Tavaszi online szóbeli vizsgák

Tavaszi online szóbeli vizsgák

Eljött a tavasz és vele együtt az Alapítványi online szóbeli nyelvi vizsgák ideje is. A tervezettel ellentétben nem személyesen, hanem ismét online tartjuk meg a Közösségi Házakban a vizsgákat. Mindenki, aki részt vett a nyelvi versenyben lehetőséget kap arra, hogy ne csak írásban, de szóban is megmutathassa mennyit sikerült csiszolnia nyelvtudásán az elmúlt hónapok során. Bízunk benne, hogy mindenki sikeres vizsgán lesz túl az elkövetkező napokban.

Mohács

„A mohácsi B1-es németes csoport is megmérettette tudását a szóbeli vizsgán. Az online tér kissé idegen volt és nehezebbé tette a lámpaláz leküzdését, de mind a hét vizsgázó ügyesen vette az akadályokat. Nagyon örültem, hogy újra láthattam a diákokat. Remélem, legközelebb újra  személyesen lesz lehetőségünk megtartani a szóbelit.” Bogdán Mária Eszter, Nagybajom 1-es csoport, Eötvös Loránd Tudományegyetem, német nyelv, irodalom és kultúra szakos, McDaniel College Budapest kommunikáció szakos hallgató

„Jól éreztem magam, és nagyon köszönöm az Alapítványnak,  hogy megbíztak bennem, és levezényelhettem a B2-es vizsgázók szóbeli vizsgáját, mint német nyelvtanár. Szerintem ez egy remek kezdeményezés, hiszen a diákok velem nem találkoznak más formában, mint ezeken a vizsgákon, és talán nekik is hatékony lehet az a helyzet, hogy nem a fejlesztőjükkel vizsgáznak, hanem egy külsős nyelvtanárnál adnak számot tudásukról. Télen is részese lehettem külsősként a diákok szóbeli vizsgájának, így sokaknál én is tapasztalhattam, hogy mennyit fejlődtek az elmúlt hónapokban. Remek élmény volt, a diákok kicsit szerintem izgultak, de remélhetőleg nem azért, mert megijedtek tőlem, hanem csak mert szokatlan volt számukra ez a helyzet. Mindannyian nagyon jól teljesítettek, sokan szintjük felett is. Örültem, hogy csatlakozhattam! Találkozunk jövőre!” Király Kinga, Jászság 1-es csoport, angol-német szakos nyelvtanár

„Nagyon örültem, amikor a mentorok megkerestek azzal, hogy vállalnám-e a mohácsi gyerekek szóbeli vizsgáztatását. Ez szuper lehetőség volt számomra, hogy a szakmámban szerezzek tapasztalatokat és kipróbáljam magamat vizsgáztató szerepben. Nagyon sokat tanultam én is gyerekektől a vizsgáztatás alatt, elámultam kreativitásuktól és részletes, gazdag megnyilvánulásaiktól. Úgy gondolom, a vizsgák jó hangulatban teltek, én magam nagyon élveztem! Köszönöm szépen a lehetőséget! Remélem, a jövőben is lesz lehetőségünk együtt dolgozni!” Roubál Nikolett, Pécs 2-es csoport, Pécsi Tudományegyetem, angol nyelv és kultúra, valamint német nyelv és kultúra szakos tanár

„A járványügyi helyzetre való tekintettel a szóbeli vizsgák idén is online formában zajlottak le. A kezdeti izgalom és idegeskedés ellenére a tanulók jól vették az akadályokat, szép teljesítményt nyújtottak, a B1 és a B2-es szinten egyaránt. Mindenki felkészülten érkezett, ami a színvonalas feleletekben mutatkozott meg. Egy-két diák nehezebben birkózott meg az akadályokkal, de úgy gondolom, az ilyen vizsgaalkalmak a legjobbak arra, hogy gyakoroljanak, és ezáltal a későbbiekben kevésbé izguljanak a valós vizsgaszituációkban. A gyerekek mellett ez számomra is tanulságos lehetőség és jó pedagógia tapasztalat volt, hiszen leendő angol tanárként a vizsgáztató szerepét is gyakorolnom kell. A következő tanévben remélem újra találkozunk!” Benczúr Anna, Szeged 2-es csoport, Szegedi Tudományegyetem, harmadéves angol-történelem osztatlan tanárszakos hallgató

„Március 23-án, délután került sor a német nyelvi vizsgára, melyen én online formában vettem részt. Nagyon izgultam, de a végül minden jól sikerült. A vizsgáztatók kedvesek és megértőek voltak. Így online térben más volt vizsgázni, de mégis tetszett.” Gura Krisztina, Mohács 1-es csoport


Jászberény

A Jászság 3-as csoport 16 fővel vizsgázott március 24-én angol és német nyelvből B1 szinten. Angol nyelvből Szabó András fejlesztő és Amber Woolam, amerikai önkéntes, német nyelvből Farkasné Turján Mariann és Roubál Nikolett kis-mentor, angol-német tanár szakos egyetemi hallgató vizsgáztatta a tanulókat online.

„Az online szóbeli vizsgát összességében sikeresnek ítélem meg. A gyerekek többsége lelkiismeretesen felkészült és törekedett választékosan megfogalmazni  mondandóját. Szinte mindenkinél tapasztaltam fejlődést az előző vizsgához képest. Vizsgáztató társam, Amber is elégedett volt a gyerekek teljesítményével és megerősítette az általam tapasztaltakat. Ő is jól ismeri a gyerekeket és örömmel érzékelte a fejlődésüket. A vizsga jó hangulatban telt, amihez hozzájárult Amber nyitottsága , nyugodt és kedélyes természete, valamint vizsgáztatói rutinja. Bár ez volt az első teljességében online vizsga, szerencsére nem ütköztünk semmilyen technikai akadályba, minden gördülékenyen zajlott. Mindettől függetlenül remélem, hogy a további vizsgák már hagyományos keretek között fognak zajlani.” Szabó András nyelvi fejlesztő

„Első alkalom volt,  hogy a német szóbeli vizsgák online kerültek megszervezésre. Nemcsak a gyerekek, hanem mi vizsgáztatók is izgultunk, hogy minden rendben legyen. Szerencsére a technika ördöge nem zavarta meg a vizsga menetét, mindenki időben be tudott lépni, senkinél nem szakadt meg az internetkapcsolat – mint az sajnos néha az órák közben előfordult. A vizsgázók B1 és B2-es szinten adtak számot német tudásukról. Mindenki igyekezett a tőle telhető maximumot nyújtani. Felkészült feleleteket hallhattunk vizsgáztató társammal, Roubál Nikolettel – akinek ezúton is köszönöm az együttműködést.” Farkasné Turján Mariann nyelvi fejlesztő

„A Jászság 2-es csoport március 24-én vett részt az Alapítványi online nyelvi vizsgán. A csoport túlnyomó része B2 szintű angol nyelvvizsgát tervez a tanév végén, éppen ezért volt fontos, hogy kellőképpen felkészüljünk erre a szóbeli vizsgára. Összességében azt tudom elmondani, hogy egész jól sikerült, persze van még hova fejlődni. Többünknek a szókincsre kell majd több időt szánni, másoknak a nyelvtant kell átnézni, de ettől függetlenül úgy gondoljuk, jól teljesítettünk. Az órák nagy segítségünkre vannak a különböző témakörök elsajátításában, annak ellenére, hogy az online oktatás többünket eléggé megvisel, de bízunk a legjobbakban, és megpróbáljuk a maximumot nyújtani.” Székelyi Fruzsina és Füle Viktória, Jászság 2-es csoport

Nagybajom

Március 19-én délután kezdtük az online szóbeli nyelvi vizsgáinkat. A gyermekeink a vizsgán online vagy személyesen vettek részt, attól függően, hogy ki és milyen távol volt a Nagybajomi Közösségi Háztól. A nagybajomi 3-as csoport fiataljai B2-es és C1-es szinten mérték össze tudásukat. Nyelvi fejlesztőnk, Kiss Anett érdekes feladatokat prezentált a vizsgázóknak. Amber Woolam önkéntesünk minden segítséget megadott ahhoz, hogy a szóbelik a lehető legjobban sikerüljenek.

„Az angol szóbeli gördülékenyen ment. A kép bemutatása és a kifejtős kérdés is könnyű volt.  Érdekes és aktuális témákat vázolt fel a feladat. ” Bánfi Dávid, Nagybajom 3-as csoport

„Március 20-án Nagybajomban folytatódott a szóbeli vizsgáztatás. A gyerekek felkészülten érkeztek és igyekeztek a legjobb formájukat hozni. Sajnos a virtuális megmérettetésnek nincs meg az a bája, mint az élő találkozásoknak, és ezt mind a gyerekek, mind a vizsgáztatók hiányolták. Ettől függetlenül azonban nagyszerű hangulatban telt a vizsga és reméljük, a következő alkalommal már együtt ülhetünk le beszélgetni!” Járay Bianka, Pécs 2-es csoport, Eötvös Lóránd Tudományegyetem, anglisztika szakos hallgató

       

Pécs

„Március 19-én, pénteken délután a nyelvi verseny következő, egyben utolsó állomásához érkeztek a pécsi diákok. Szóbeli vizsga keretein belül adtak számot tudásukról, ahol nyelvi szintjeiknek megfelelő feladatokkal kellett megbirkózniuk. Szerencsémre ismét részt vehettem vizsgabizottsági tagként a pécsi szóbeli vizsgán, most azokat a diákokat hallgathattam, kérdezhettem, akik vagy B2-es vagy C1-es szinten vizsgáztak. A téli vizsgához képest a gyerekek rengeteget fejlődtek, sokukon viszont jól látszódott, hogy hónapok óta online munkarendben vannak. Voltak, akikre ez kevésbé jó hatással volt, viszont akadtak olyanok is, akiknek kifejezetten előnyére vált ez a tanulási folyamat. Meglepően tapasztaltam, hogy akik év közben sikeres középfokú nyelvvizsgát tettek, nem álltak meg egy percre sem, hanem igyekeztek legjobb tudásuknak megfelelően felelni. Irigylem a pécsi fejlesztőtanárokat, hiszen a diákok remekül vették az akadályokat, sokan szintjük felett teljesítettek. A vizsgázók között sokszor mondtam a kollégáknak, hogy bár az én iskolai csoportjaimban is lenne egy-két hasonlóan motivált diák, mint amilyenekkel most a vizsga során találkoztam. Köszönöm a Pécsi Közösségi Háznak, hogy részese lehettem ismét a vizsgának, nagyon pozitívan éltem meg minden percét!” Király Kinga, Jászság 1- es csoport, angol-német szakos középiskolai tanár; Pap Tamás, Andókné Pörnecz Gabriella nyelvi fejlesztők, Borsy Luca mentor

„A mai napon lezajlott a Pécsi Közösségi Háznál is a szóbeli vizsgáztatás. Sajnos a reményeinkkel ellentétben ismét az online térbe szorult a megmérettetés, de az előző félévi digitális alkalom után a gyerekek komfortosan vették az akadályokat és felszabadultan beszéltek a témákról. Mindig jó látni a versenyzők fejlődését és tanulni akarását – nagyon jó érzésekkel zártuk a vizsgát. Remélem, a következő tanévben is találkozunk! 😊”  Virágh Judit nyelvi fejlesztő, Járay Bianka Pécs 2-es csoport, Eötvös Lóránd Tudományegyetem, anglisztika szakos hallgató, Gál András mentor, angol-történelem tanár

„A német vizsgabizottság a decemberi online vizsga tapasztalatai alapján ppt-prezentáció formájában osztotta meg a tételeket Google Meet-en, ezzel igyekeztünk az online nyelvvizsgákhoz hasonló élményt teremteni az Alapítványi vizsga során is. Ez a vizsgáztatóknak és a vizsgázóknak is nagy könnyebbséget jelentett. Az online vizsga jó hangulatban telt, a vizsgázók fáradtságuk ellenére minden tudásukról számot tudtak adni és a lehető legtöbb pontot begyűjtötték a feleletükkel. A technika és az internet jelerősség okozta kihívásokat is rugalmasan és rengeteg humorral oldottuk meg, így a vizsgázók alig érezték ennek negatív hatásait. Jó volt látni egymást, ha csak a webkamerán keresztül is, de reméljük, hogy nemsokára személyesen is újra találkozhatunk.” Czimondor Csilla, Jobbágy Kata nyelvi fejlesztők, Roubál Nikolett, Pécs 2-es csoport, Pécsi Tudományegyetem, angol nyelv és kultúra, valamint német nyelv és kultúra szakos tanár, Bálint- Orsós Andrea mentor

 

Kaposvár

Március 18-án volt a somogyi megyeszékhelyen a szóbeli nyelvi vizsga. A tapasztalatokról a következő gondolatokat fogalmazta meg Hamlin Zsuzsa fejlesztő, és Visontai Leonárd, a Kaposvár 3-as csoport egyetemistája, kis-mentor

„Jó tapasztalat volt ma, hogy azok a fiatalok, akiket kevesebbet hallok, kevesebbet szólalnak meg a fejlesztőórákon most összefüggően beszéltek. Ügyesek voltak a vizsgázók, határozottan érezhető volt a fejlődés a félévi vizsgához képest is. Többen készen állnak a C1-es nyelvvizsgára, és a B2-es szintet is több gyereknek javasolni tudom a vizsgán nyújtott teljesítménye és természetesen a fejlesztőórai munkája alapján. Persze van még dolgunk, de együtt menni fog!” Hamlin Zsuzsa, fejlesztő

„A mai napon bepillantást nyerhettem, milyen egy szóbeli angol vizsga a vizsgáztatói oldalról nézve. A fiatalok mind nagyon ügyesen teljesítettek, többen teljesen gördülékenyen kommunikálnak idegen nyelven, kivétel nélkül mind jól és érthetően beszélnek angolul. Remek kismentori feladat volt a számomra, máskor is szívesen vállalom” Visontai Leonárd, Kaposvár 3-as csoport, Pécsi Tudományegyetem,  elsőéves informatika szakos hallgató

Szeged

„A szegedi Közösségi Házban vette kezdetét a vizsga március 16-án 13 lelkes vizsgázóval. Heten C1 szinten, hatan pedig B2 szinten adtak számot angol nyelvtudásukról. Sok szép és érdekes feleletet hallhattunk, de akadtak olyanok is, akiknek szükségük van még némi bátorításra, hogy az online térben is gördülékenyen tudjanak beszélni a választott témáról.” Martincsek Zoltán, mentor, angol fejlesztő