Ugrai kalandok

A szegedi fotós csapat egyetemistái a két ünnep között Békés megyébe Biharugrára látogattak. A két napos fotós túra az Életút Napi fotókiállítás nyereménye volt. Az első napunkat a hajnali napfelkelte után Szeged határában darufotózással töltöttük. A Bajára vezető út melletti szántásokon 10-20 fős csapatokba összeverődött táplálkozó darvakat kaptunk lencsevégre. A hajnali fagyos fotózás után elindultunk a történelmi Viharsarok irányába.

Nem sokkal dél előtt érkeztünk meg a Körös-Maros Nemzeti Park Madárvártájához, ahol már vártak minket szállásadóink. Egy rövid ebéd után neki is vágtunk túránk első helyszíneinek a Biharugrai-halastavaknak.

A sötétedésig tartó túránk során megtekintettük a Csík-tó, a Bodor-tavak, a Ludas-tó és a Zöldhalmi-tó madárvilágát. Utunk során récéket, kárókatonákat, sirályokat, kócsagokat, gémeket sikerült fotóznunk. A túra után elkészítettük vacsoránkat a Vártán, majd ismét elindultunk a környék híres épületeit lefotózni. Fáradtan, de lelkesen hajtottuk le fejünket, annak reményében, hogy holnap élmények várnak ránk és ettől még a hajnali kelés sem fog elriasztani.

Másnap hajnalban (december 28.) a Zöldhalmi-tónál kezdtük a fotózást. A nemrég lehalászott tómederben rengeteg gém, kócsag, kárókatona, sirály volt. Sajnos a hidegfront bejövetele nem kedvezett a fényeknek, így sajnos kevés akciójelenetet tudtunk fotózni a reggeli óránkban.

A napot a Halgazdasági telelőknél és a Nemzeti Park kezelésében lévő Sima-tónál folytattuk, majd kultúrtörténeti túrát tartottuk Körösszakál és Geszt irányába. A túra fénypontja a geszti Tisza-kastély és kripta megtekintése volt. A kultúrtörténeti kitérőnk után a Körös-Maros Nemzeti Park központi irodájába, a Janka lakba látogattunk, ahol Tóth Imre természetvédelmi őr fogadott minket.

Az Ugrai-rét műholdképének hosszas tanulmányozása után ismét autóba ültünk és a Begécsi-víztározó tavait tekintettük meg Tóth Imre szakmai vezetésével. Bár az idő barátságtalan volt, mégis megtekintettük a 2-es tavat.

Idegenvezetőktől elbúcsúzva Szilas pusztát és az egykori kastély helyét látogattuk meg, majd összepakoltunk és elindultunk haza, Szegedre.

Ezúton is szeretnénk megköszönni a Körös-Maros Nemzeti Park szakembereinek a segítséget!