Vitorlás tábor a Balatonon

Képek a Galériában

6. nap – Sajnos elérkezett az a nap, amikor utoljára szálltunk vízre ezen a héten. Közösen vitorláztunk át Tihanyba, amely folytán még kisebb „verseny” is kialakult a Bahiák között. Az este folyamán lejátszottuk a FIFA bajnokság utolsó fordulóit is, ahol kiderültek a végső helyezések. Rengeteget tanultunk ezen a héten a vitorlázás fortélyairól, nagyon hálásak vagyunk, hogy ezt a hetet eltölthettük Ádámékkal ezen a gyönyörű helyen. Köszönjük szépen!

Kormos Dénes, Zombori Dániel, Steinbach Dominik, Suhajda Márk, Szélesi Tamás, Balog Dániel, Kovács János, Bertalan Zsolt, Nagy Botond, Burai Tamás – Csányi Alapítvány Válogatott tagjai

5. nap – Pénteken délelőtt ismét vízen töltöttük az időt. A vitorlázáshoz nagyon kellemes időjárás volt. Ma már a halzolást gyakoroltuk. Mindannyian egyre bátrabban hajóztunk. A kora délutánt a játékteremben töltöttük, ahol bowlingoztunk, biliárdoztunk és csocsóztunk. Később a futballpályára siettünk, ahol egy szoros mérkőzés után erőnléti edzésen vettünk részt. Az estét egy FIFA bajnoksággal zártuk.

Kormos Dénes – Szeged, Suhajda Márk – Mohács

4. nap – Jó időnek köszönhetően a mai nap folyamán nem volt kérdés, irány a víz! Mivel már egyre ügyesebben ment a hajók előkészítése és vízre bocsátása, így sokkal több időt tölthettünk el a vízen. Három hajóban mindenki most már szinte profi módon végrehajtotta a kiszabott feladatokat, így sokkal élvezhetőbb volt a vízen eltöltött idő.

Délutáni szélcsend miatt nem tudtunk kimenni a nyílt vízre, ezért a legkisebb vitorlás hajóval gyakorolhattuk, hogy borulás esetén hogyan kell visszaszállni a hajóba. Az elején kicsit mindenki ódzkodott a feladattól, de volt pár bátor jelentkező, akik elsőnek magabiztosan hajtották végre a feladatot, ezek után nem volt kérdés, ezt mindenki meg tudja csinálni. Így is lett és még az oktatók is elismerően nyilatkoztak arról, hogy milyen ügyesek vagyunk.

A még fennmaradó energiánkat egy kis focizással vezettük le. Ezt követően egy kis meglepetéssel készültünk és köszöntöttük fel barátunkat, Kormos Dénest, mert ma ünnepli a születésnapját.
Az estét pizzázással töltöttük. Remek nap volt a mai is!

Steinbach Dominik és Suhajda Márk – Mohács

3. nap – A szerdai nap, reggeli után kimentünk a Balatonra vitorlázni, ugyanis alkalmas volt rá az idő. Gyakoroltuk a fordulást a vízen. Ebéd után a szabadidőben mindenki talált magának elfoglaltságot, voltak akik bowlingoztak, golfoztak vagy videojátékon játszottak. Úgy terveztük, hogy délután is vízre szállunk, azonban az erős szél miatt ez nem volt kivitelezhető. A vitorlázás helyett megtekintettük a közelben lévő füredi Vitorlázeumot. A múzeumban sok új dolgot hallottunk a vitorlázás történetéről, a Kékszalag vitorlás versenyről. Kipróbálhattunk érdekes játékokat, köztük a szörf szimulátort, kötöttünk vitorlás csomókat és papírhajókat hajtogattunk. Fagyizás után visszasétáltunk a szállásra, ahol Csányi Tamásnak köszönhetően többen horgászhattunk, illetve a strandon is fürödhettünk. Vacsora után a Chelsea – Liverpool mérkőzést szurkoltuk végig. Köszönjük ezt a napot is! Nagy Botond Nagybajom, Burai Tamás Jászberény, Zombori Dániel Szeged

„Én személy szerint kiskorom óta odavagyok a vitorlás hajókért, és most, hogy sikerült kikerülnöm a vízre, hatalmas nagy örömmel töltött el. Izgalmas volt és rengeteget tanultam. Legszívesebben egész nap a vitorla alatt maradtam volna.” Szélesi Tamás – Kaposvár

„Amikor megtudtam, hogy vitorlás táborba jövök még nem tudtam mire számítsak, de mikor vízre szálltunk sokkal izgalmasabb volt, mint amire először gondoltam. Már egész jól mennek az eddig tanultak. Várom a további hajózásokat.” Steinbach Dominik – Mohács

2. nap – A keddi nap elméleti órákon vettünk részt a reggeli után, amelyet a vitorlás oktatók tartottak. Ekkor betekintést nyerhettünk a vitorláscsomók és a szélrózsa világába. Megtanultuk hogyan kössünk bowline csomót, takácscsomót, kötélvégi nyolcast, illetve hogyan tudunk fordulni a vitorlás hajókkal. Ezt követően a szeles idő miatt bicikli túrára indultunk és a Tihanyi Apátságot vettük célba. A délután folyamán focizni mentünk, ahol három csapatot alakítottunk ki és körmérkőzéseket játszottunk. A könnyed játék befejeztével, visszatértünk a szállásunkra, ahol egy kellemes zuhany után már vártak minket a meleg vacsorával. A napot a Ferencváros – Zágráb mérkőzés megtekintésével zártuk. Szélesi Tamás Kaposvár, Bertalan Zsolt Nagybajom

1. nap – A Csányi Alapítvány futball-válogatott tagjai megérkeztek a vitorlás tábor helyszínére, Balatonfüredre. Csányi Ádám, Jacqueline Leo, Jurasits Zsolt várt minket a helyszínen. A kora délután Jacqueline ismertette velünk a tábor heti programját, utána Ádám és Zsolt elméleti oktatást tartottak a vitorlázásról és egyéb tudnivalókról, például a szélirányról, a vitorláshajó részeiről és a kormányzásáról. Ezután a vízen gyakorlatban is kipróbálhattuk a Laser Bahia típusú hajót. Mindenki gyakorolhatta az irányítását. A holnapi megfelelő időjárás esetén vitorlát is fogunk húzni. Az estét játékkal töltöttük el. Balogh Dániel és Kovács János, Kaposvár