Eastbourne 2017

Első nap: (június 25.) A mai napon kezdetét vette a várva várt angliai nyelvi tábor. Mindannyian nagyon korán kezdtük a mai napot. Mind a jászberényi, kaposvári, nagybajomi, pécsi és szegedi csoportok hajnalban keltek, hogy időben felérjenek Budapestre a repülőtérre, ahol a rég nem látott barátainkkal találkozhattuk hosszú idő után. A több, mint 2 órás út után simán landoltunk Londonban és a csomagfelvétel után indultunk is Eastbourne-ba. Manna volt a kísérőnk, akivel gyorsan beszédbe is elegyedtünk. Az eastbourne-i vasútállomás parkolójában vártak minket a fogadócsaládok. A hosszú nap után jó volt végre nem mozgó járművön lenni és a finom vacsorának is nagyon örültünk. Próbálgatjuk magunkat, hogy milyen a nyelvtudásunk, ismerkedünk a családdal és az új környezettel.

Czulák Linda P3, Csontos Mihály Nb3, Kormos Dénes Sz3

Második nap: (június 26.) Ma volt az első nap az iskolában. A nagyon finom reggeli után, amit a családoknál ettünk meg, kigyalogoltunk a legközelebbi buszmegállóba, ahol az iskola külön nekünk bérelt busza vitt be az iskolába. Legelőször három csoportba osztottak minket és mindenki elment a maga tanárával az órákra. Először bemutatkoztunk majd körbejártuk az épületet és megnéztük hol lesz az ebéd. Hamar el is jött ennek az ideje. Két féle menüből és rengeteg salátából lehetett választani, kicsit másmilyen volt, mint az otthoni menza. Rögtön ebéd után Beachy Headre. Nem tudtuk mire vállalkozunk ezzel a „kis” sétával. Nagyon sokat gyalogoltunk a város melletti dombon, de amikor felértünk a tetejére, mindenkinek leesett az álla. Semmi nem zavarta a kilátást a tengerre, lefele pedig több tizen méter mély hófehér sziklafalak voltak. Hazafele ismét jó sokat gyalogoltunk, de pont időben értünk a hazafele induló buszhoz. Otthon finom vacsora várt, majd hamar kidőltünk a mai nap végén. Pápai Panna Sz3, Bertalan Zsolt Nb3, Csernyánszky Dzsenifer P3

Harmadik nap: (június 27.) Ma minden fordítva történt, mint eddig. Reggel, miután busszal bevittek minket a belvárosba egy városnézéssel indítottuk a napot. Megnéztük a Pier-t, végig is sétáltunk rajta, vettünk szuvenírt és rengeteg fényképet készítettünk. Ezt követően lementünk a partra, ahol mindenki kedve szerint gyűjtögethetett csigákat, kagylókat vagy kavicsokat; kipróbálhattuk, hogy mennyire hideg a víz vagy hogy mennyire sós is a tenger vize. Később a Band Standhez és a Wish Towerhez mentünk el, innen pedig a belváros felé vettük az irány és itt néztünk szét egy kicsit. A kimerítő sétálós délután után jó volt végre az iskola padjába beülni, persze a tipikus brit ebéd után. Délután 17:00-ig tartottak az órák, leginkább Anglia nevezetességeivel foglalkoztunk, de nagyon jól éreztük magunkat. Minden nap egyre könnyebb a beszélgetés az otthoniakkal és az iskolában is. Délutánra elromlott sajnos az idő, így otthon pihentük ki a mai napot a vendéglátócsaládokkal együtt. Fábián Berta Sz3, Horváth Anna P3, Pálfi Gábor Nb3

Negyedi nap: (június 28.) A hét közepén járunk és már bonyolultabb dolgokat tanulunk az órákon. Ma a saját jövőnkkel kapcsolatos szavakat, kifejezéseket kellett kikeresni egy szövegből és annak megfelelően kellett arról beszélni. A szöveg trükkös volt mert mindenki megtalálhatta egy szövegben azt, amit szeret. Ebéd után besétáltunk a városba a vasútállomáshoz és útnak indultunk Brightonba. Az idő nem nagyon kedvezett nekünk, részünk volt a tipikus brit időjárásban. Először a Brighton Pier-en néztünk körül, vettünk ajándékokat, játszottunk egy keveset és persze fényképeket készítettünk. Az eső elől a Royal Pavilionba menekültünk be, ahol a távol-keleti építészetben gyönyörködhettünk európai ízlésre formálva. A napot egy gyors hazavonatozással zártuk, igyekeztünk mert a családok vártak minket a vacsorával már. Pap Virág Nb3, Jakab Kata P3, Borsos József Sz3

Ötödik nap: (június 29.) A bőséges reggelit a családokkal közösen elfogyasztottuk, majd indultunk a megszokott időben az iskolabuszra. A nyelvi órákon csoportokban különböző projektekkel készültünk. Ebéd után elsétáltuk az iskolától a belvárosba, ahol két részre bomlott a csoport. A bátrabbak kenuzhattak a tengeren, míg a többiek addig beszerezték szeretteiknek a kis szuveníreket. Kora este a szokásos módon az iskolabusz hazavitt minket és az estét a családokkal töltöttük. Tartalmas napot tudhatunk ma is magunk mögött. Schneider Krisztián P3, Rully Vanda SZ3, Gál Dorina NB3

Hatodik nap: (június 30.) A mai nap volt az utolsó az iskolában. A reggeli órákon csoportfoglalkozások voltak, majd az utolsó két órán összevonva kellett bemutatnunk a projektmunkánkat a többieknek és a tanárainknak is. Mindenki nagyon jól szórakozott és fel sem tűnt, hogy mindenki angolul beszél minden unszolás nélkül. Patrick, az egyik tanárunk is harmonikát ragadott, azzal köszönt el tőlünk, hogy búcsúzóul megtanított nekünk egy dalt. Természetesen mindannyian kaptunk oklevelet a tanfolyam végén. Nagyon hamar eltelt ez a pár nap és amennyire féltünk az iskolapadtól, annyira nehezen is megyünk el innen. Délután ismét újabb programok vártak ránk. Egy nyitott emeletes busszal mentünk el várost nézni és a közeli dombokra is azzal mentünk fel. A legjobb az volt, amikor eleredt az eső. A Beachy Head, a Seven Sisters és a világító torony után visszamentünk a belvárosba, ahol ismét két csoportra váltunk. Egyikünk a belvárosba ment, másikunk a tengerpartra egy utolsó lábáztatásra itt Eastbourne-ban. Tokaji Lili SZ3,Balogh Szintia P3, Bertalan Zsolt NB3

Hetedik nap: (július 1.) Elérkezett az utolsó napunk Eastbourne-ban. Amit egészen pontosan nem is Eastbourne-ban töltöttünk, hanem Portsmouthban. Korán reggel kezdtük el a napot az állomáson. Itt találkoztunk a nagyokkal és együtt vonatoztunk el Brightonba, onnan pedig Portsmouthba. Az első állomás a tengerészeti múzeum volt, ahol felmehettünk a régi hajókra, körbenézhettünk a múzeumokban és még a kikötőbe is elmehettünk egy hajóútra. Miután mindent megnéztünk, elmentünk a Spinnaker toronyhoz a kilátóba, de előtte megebédeltünk. Fentről csodálatos kilátás nyílt a városra és a kikötőre, nem éppen olyan, mint Szeged, Nagybajom vagy Pécs. Miután végeztünk, korán elindultunk haza mert a vasúti menetrend pályakarbantartás miatt megváltozott, meg hát amúgy is be kell csomagolni a sokkal nagyobbra hízott bőröndöket. Orsós Dániel P3, Pap Virág Nb3, Kiri Gabriella Sz3

18+: Még csak pár napja szálltunk le Londonban és utaztunk át Eastbourneba, máris nemsokára mennünk kell haza. Az első napon megérkeztünk és megismerkedtünk a minket elszállásoló családokkal, másnap pedig az iskolai szintfelmérő dolgozat után egy, a várost bemutató túrán vettünk részt. A következő napokon a tanórák után további színes programok vártak ránk: óceáni kajakozás, minigolf verseny, mozi est, disco. Sőt, pénteken és szombaton két szomszédos városba is ellátogattunk, Brightonba valamint Portsmouthba. A pénteki tanítást befejezvén vonatra szálltunk és 30 percnyi utazást követően megérkeztünk Brightonba, ahol egy tartalmas ebéd után városnézésre indultunk.  Benczúr Anna SZ2