Egerben jártunk

„Hétvégén csoporttársaimmal és mentorommal együtt ellátogattunk Egerbe. Mindenki nagyon várta, mert új várost fedezhettünk fel együtt. Én kaptam azt a feladatot, hogy megszervezzem a kirándulás programját. Ebben nagy segítségemre volt Egerben tanuló barátnőm Gréti, akinek nagyon hálás vagyok ezért. Közösen megbeszéltük, hogy mit lenne érdemes megnézni a városban, és ezek után a költségeket kiszámolva megosztottam mentorommal tervünket. Mikor megérkeztünk Egerbe legelőször a vasútállomásra siettünk, mivel itt találkoztunk amerikai fejlesztőnkkel Amber Woolammal, aki Budapestről érkezett. Mindenki örült, hogy újra találkoztunk vele, és ezt követően közösen elindultunk első helyszínünkre az Egri Várba. Már előre felkészültünk az egri nevezetességekből angolul, hogy Ambernek tudjunk róla majd beszélni, így a várban is ezzel kezdtünk. Körbe jártuk a vár részeit, kiállításait is, itt is sokat fordítottunk. A végén még egy érdekes bemutatót is láthattunk arról, hogyan használták a végvárak idejében fegyverüket, a szakállas puskát.

Következő helyszínünk az óriáskerék volt, amelynek legmagasabb pontjáról csodás kilátás nyílt Egerre, így nem is tudtuk, hogy melyik irányba nézzünk. Majd a Minarethez sétáltunk, a 40 méteres toronyba már csak a bátrak mentek fel.

Ebéd után elmentünk az egyedülálló egri kazamata rendszer egy rövid kis részéhez, ahol kiállításokat és bemutatókat szerveznek. Az Időalagútban egy időgép segítségével repültünk a múltba, majd különböző korszakok között utazva szemtanúi lehettünk Eger egészen meghökkentő történelmi eseményeinek, titkainak, amiről még az egriek se  hallottak. A vicces, poénokkal teli előadás miatt még jobban éreztük magunkat ezen a programon is, miközben Ambernek mindent igyekeztünk fordítani. Mikor végeztünk megnéztük kívülről a Líceumot és a felújítás alatt álló Bazilikát is. Végezetül az Érsekkertbe sétáltunk el, és megcsodáltuk az őszi hangulatban pompázó fákat.

Ezt követően sajnos el kellett búcsúznunk fejlesztőnktől, akivel a nap folyamán nagyon jól elbeszélgettünk, és nagyon jól szórakoztunk. Miután elment a vonattal mi is elindultunk haza, ahol út közben megbeszéltük kinek mi volt kedvence a napból. Nagyon jól éreztem magam, és nagyon örülök, hogy én kaptam a feladatot, hogy megszervezzem ezt a kirándulást.” Tamasi Tilda, Jászság 3-as csoport

„Szombaton a csoportunk egy részével és Amberrel Egerben töltöttük a napot. Nagyon vártam már, hogy elinduljunk, mert még sosem voltam ott, ezért kíváncsi voltam milyen lehet. Mikor odaértünk, jobbnál jobb programokon vettünk részt, de a kedvencem az óriáskerék volt. Nagyszerű rálátás nyílt onnan a városra, ahogy a Minaretből is. Igazi élmény volt oda felmászni! Olyan történelmi helyen is voltunk, mint az Egri Vár, ami számomra különösen tetszett a múltja miatt. Hihetetlen volt belegondolni, hányan próbálták védeni ezt a helyet 1552-ben a török támadás idején. Ezeken kívül az Időalagútban is jártunk, ahol Eger pincejárataiban kaphattunk egy kis felvilágosítást a város múltjáról. Összességében nagyon sok szép, érdekes helyen jártunk, és az, hogy Amber is velünk tudott jönni egy igazi pluszt adott hozzá az egészhez. A nap végére már mindenki angolul beszélt, és fáradtan, de élményekkel teli mentünk haza.” Pege Gyula Jászság 3-as csoport

„Nagyon jól éreztem magam Egerben a Jászság 3-as csoporttal. Nagyon szórakoztató volt megismerni a várat és a földalatti alagutakat. Nagyon lenyűgözött a csoport szókincse, mivel mindent lefordítottak, amit ma hallottunk. Mint mindig, most is szerettem mindenkivel beszélgetni, miközben a városban sétáltunk.Köszönöm ezt a csodás napot!” Amber Woolam amerikai fejlesztő

A többi kép a Galériában látható!