ErasmusON

Március 26-án délelőtt landoltam Athénban, ahol csodálatos öt napot töltöttem el a magyar társaimmal és még öt más nációval együtt. Mivel vasárnap érkeztem, egész nap a fogadó családommal lehettem. Rövid bemutatkozás után átadtam nekik ajándékaimat – reggeli idejére értem oda, így a mákos, diós és kakaós kalácsot, amiket pék apukám sütött nekik, azonnal meg is kóstolták. Sokat beszélgettünk a teraszon üldögélve, sütkérezve a tavaszi nap sugaraiban. Később, egy kellemes tengerparti séta után beültünk egy étterembe, ami nem csak finomabbnál finomabb hagyományos görög ételeket kínált, hanem a tengerre és a közeli hegyekre, szigetekre is gyönyörű panorámát nyújtott. Hétfőn és kedden a nap nagy részét az iskolában töltöttük. Először mindenki előadta a tudomány és tudósok témában előre elkészített prezentációját – mi többek között a Szentágothai Kutatóközpontról beszéltünk-, majd csapatokra osztottak minket, hogy nekilássunk különböző játékok készítéséhez, amelyekhez az elhangzott információkból szemezgettünk. Kedd délutánra készen lettünk alkotásainkkal, így kipróbáltuk mindenki játékát, amit nagyon élveztünk. Ezután az iskola diákjainak köszönhetően magas színvonalú élő görög népzenei és tánc előadásban volt részünk. Miután megtanították nekünk a lépéseket, mi is beálltunk táncolni. Szerdán megnéztük az egyik Agorát, az Akropolisz Múzeumot, majd felbaktattunk a Parthenonhoz is, ahol egész Athénra nyíló kilátás tárult elénk. Kimerülten tértünk haza, de egy finom és hatásos házi görög frappénak köszönhetően aznap is későig beszélgettem a fogadó családommal a magyar és görög konyhától kezdve a római katolikus és ortodox valláson át a zenéig mindenről. Búcsúzóul a család egy csomó ajándékkal lepett meg. Sok finomságot küldtek haza, és kaptam tőlük egy nyakláncot is, hogy örökre emlékezzek rájuk és erre a káprázatos útra.  Karl Mária, Pécs 2-es csoport

2022 Novemberében, a Cserepka Gimnázium kiválasztott tanulói, az Erasmus+ program segítségével, elutazhattak Írország fővárosába, Dublinba két hétre. Ezen a tanulmányi úton, sok hasznos tudást szerezhettünk nyelv szempontjából. Mindenki tanuló családoknál volt elhelyezve, ezáltal is sokat tudtuk társalogni a fogadócsaládoknál, akik nagyon kedvesek és segítőkészek voltak. A napjaink tartalmasan teltek. A délelőttöt ír diákokkal töltöttük a Future Learning nyelviskolában, majd a délutánunkat kirándulással színesítették. Az iskolában olyan fontosabb témákról volt szó, mely az érettséginél nálunk nagyon hasznos lehet. Rengeteg új szó férkőzött be a szókincsembe és új barátságokra is szert tettünk. Délutánonként, a programokon különböző helyeken jártunk pl: felfedeztük Dublin belvárosát és ez által egy kicsit belecsöppenhettünk a dublini életbe is. Mivel rengeteg érdekes és egyben szép múzeum van a városban, ezért nem is volt kérdés, hogy nagyrészüket meglátogattuk.  Ellátogattunk még emellett a Dublin melletti Howt városába is, melyben egy gyönyörű partszakasz vezetett végig minket a városban. Dublin városában gyakoriak az úgynevezett,,Pub-ok” is. Mi is beültünk egy ilyen pubba és kipróbáltuk az írek hagyományos ételét, az „Irish stew-t”, azaz az ír pörköltet. Nyelv szempontjából nagyon hasznos és izgalmas utazáson vehettem részt. Balla Andrea, Pécs 2-es csoport

2022 december végén az Erasmus program keretein belül Lettországba, Daugavpilsbe utaztam néhány osztálytársammal együtt. Rajtunk és a fogadó lett diákokon kívül még spanyol és svéd tanulók voltak jelen. A délelőttöket az iskolában töltöttük és drámafoglalkozások keretein belül dolgoztuk fel az előre kijelölt  Eleanor & Park című könyvet. A hét során a délutáni programok között volt a Marko Rothko Művészeti Galéria, egy kenyérmúzeum, ahol kóstolóval is kínáltak és a közös vacsora sem maradt ki. Szerencsénkre pont érkezésünk előtt esett le a hó, így minden nap gyönyörű havas táj fogadott minket. Március végén ránk került a vendéglátó szerep és a külföldi diákok, már sok ismerős arccal, Pécsen töltöttek néhány napot. A programok hasonlóak voltak, a drámafoglalkozások és a városnézés váltották egymást. Utolsó nap Budapestre utaztunk, ahol még belefért egy városnézés és egy hajóút. Nehéz búcsút vettünk mielőtt mindegyik csoport hazafelé vette az irányt. Flibert Virág, Pécs 2-es csoport