Gondolkodom, tehát vagyok

Illetve gondolkodva fogjuk magunkat jól érezni remélhetőleg a ma (június 22.) induló gondolkodásfejlesztő táborban Veszprémben.

Első nap:

Szép idő várt minket, kiváló szállás és finom étel az érkezésünk napján. Dél tájban érkeztünk, a szállás elfoglalása és az ebéd után nagy sétát tettünk a városban. Este csapatépítő és kedvcsináló drámajátékokkal hangolódtunk rá a táborra, megismerhettük a következő egy hét programját, közösen határoztuk meg azokat a szabályokat, amelyek a tábor ideje alatt érvényesnek és kötelezőnek tartunk. Emellett a mentorok természetesen figyelembe vették azt is, hogy a világbajnokság idején egy-egy focimeccset is szeretnénk megnézni. Nagy várakozással tekintek a következő néhány nap elé.

Második nap:

Délelőtt logika és dráma órákon vettünk részt. A logika órán a legendás Sherlock Holmes logikai következtetéseit boncolgattunk, majd többek között megtudtunk, hogy milyen legenda fűződik a barchoba játékhoz. Óra végén megismertük a mesterlogika társasjátékot is.

Délután a veszprémi állatkertbe látogattunk. Az összes állatnál tiszteletünket tettük, de a legnagyobb kaland a csimpánzoknál várt ránk. A domináns egyed aki a területét védte, épp hogy a nyakunba nem ugrott. A tigrisek, és az oroszlánok fenséges látványt nyújtottak. A vacsora után a sporté volt a főszerep, izzottak a focilabdák.

NB2 J3 gyerekek

Harmadik nap:

Az elmúlt pár nap segített a csoportnak még jobban összekovácsolódni. A mai drámaóra rendkívül jó hangulatban telt, amit Sasának köszönhetünk, mivel jobbnál jobb játékokkal hozza össze a csapatot. A logika foglakozások segítenek fejleszteni a gondolkodásunkat. Sok érdekes logikai fejtörő után a mértékegységátváltást segítetett elsajátítani Piroska néni, úgy ahogy nem tanítják a suliban, viszont számomra lényegesen könnyebb módszerrel. A délután folyamán ellátogattunk Tihanyba, ahol a Bencés apátságot ismertük meg kívülről, belülről. Volt szerencsénk megtekinteni egy kisfilmet is az apátság történetéről, és a kaposvári kórus előadását hallgathattuk meg, a templom falali között. Ezután a tihanyi levendulafesztivál hangulatos forgatagába csöppentünk. A következő megálló a levendulamező volt, ahol csodálatos képeket készítettünk. A kirándulást a balatonfüredi mólón fagyizás zárta. Este részt vettünk a Múzeumok éjszakáján, a fiúk kivételével, akik Szabi bácsi vezetésével az Óvárostér-i kivetítőn nézték végig a focimeccset.

Tóth Zsófia, Jászberény

Negyedik nap:

A tábor negyedik napját a kirándulás és játék jellemezte. Délelőtt indultunk kissé borús időben a közeli Pannonhalmára, ahol az apátságot néztük meg. Mire odaértünk a nap is előbújt a felhők mögül, így gyönyörködhettünk az egyedülállóan szép kilátásban. Az idegenvezetőnk érdekes dolgokat mesélt az apátság történetéről, ezen kívül betekinthettünk az itt élő bencés szerzetesrend mindennapjaiba is.

Jóízűen fogyasztottuk el a hideg ebédünket, majd Zircre indultunk megtekinteni a híres arborétumot. Nagyot sétáltunk az évszázados fák és különleges növények között. Megpihentünk a kis tó mellett és élveztük a napsütést, nevettünk és beszélgettünk. Este játék volt: sakkbajnokságot indítottunk, a szokásos esti foci derbi újabb meccsét játszottuk le (az eredmény döntetlen lett); és ma este indult el egy új, izgalmas stratégiai szabaduló játék is. A mai napunk is élményekben gazdag volt és rendkívül jó hangulatban telt el.     Jászok és nagybajomiak

Ötödik nap:

Szigligeten és Tapolcán
Immár ötödik napja táborozunk Veszprémben. A mai napon az utolsó logika és drámafoglalkozások zajlottak. Bár az első óra egy kicsit fáradtan indult, de Sasának mindig sikerül jókedvre derítenie a csapatot. Majd Piroska nénivel oldottunk meg logikai feladatokat az órát pedig a megérdemelt társasjátékokkal zártunk. Örömmel fogadtuk Miklós bácsi látogatását, és az is jól esett, hogy velünk töltötte a délutánt. Ebéd után Tapolcára utaztunk, ahol egy nagyon kalandos tavas barlangi csónakázásban volt részünk. A szigligeti várat is meglátogattuk, az interaktív várjáték igazán tetszett mindenkinek. Nekem különösen, hiszen kipróbáltam a dobócsillagot és mindhárom dobásom telitalálat volt. Megérte felmenni a vár legmagasabb fokára, gyönyörű kilátás tárult elénk. Ilyen szépet rég láttam! A várlátogatás végén mindenki jó ízűen fogyasztotta el a finom kenyérlángost, a langallót.
Ma is egy tartalmas és szép napot zártunk, s bár kellemesen elfáradtunk, ez nem akadályozta meg a fiúkat, hogy a szokásos esti focimeccsüket lejátsszák. Kíváncsian várom a holnapot, mert biztos vagyok benne, hogy mentoraink újra kiváló programmal lepnek meg bennünket.  Tóth Zsófia, Jászberény

Búcsúnap Veszprémben

Ma nagyon érdekes kalandban volt részünk. Reggeli után buszra szálltunk, és a balatoni bob szabadidőközpontot látogattuk meg, ami Balatonfűzfőn van. Megbeszéltük, hogy ki kivel legyen egy bobban. Két alkalommal is lecsúszhattunk a 800 méteres pályán. Jókat kacagtunk, azokon a képeken, amelyek lefele jövet készültek. Délután volt alkalmunk arra, hogy kicsit készüljünk a daléneklési versenyre, átbeszéltük a közelgő brightoni utazás részletit, vacsora után pedig kíváncsian vártuk a mesterlogika és sakkverseny eredményeit. Mesterlogikából Nagy Alexandra bizonyult a legjobbnak, sakkból pedig Szappanos Ádám. Igazán izgalmas és élményekkel teli táborban vehettünk részt. Mindenki nagyon jól érezte magát, és a tudásunk is gyarapodott. Boldogan fogunk visszaemlékezni erre az egy hétre.