Idegen nyelvi és honismereti tábor – Tokaj

6. nap – Vizsga napra virradtunk. Hogy izgultunk e? IGEN! Megnyugtató volt, hogy fejlesztőink és kis-mentoraink folyamatosan biztattak minket.  Igaz kissé félve, de ügyesen vették a feladatot. A vizsgák reggel nyolckor kerültek megrendezésre és nagyjából másfél óráig tartottak. A gyerekek beszéltek többek között arról ahol élnek, miképpen zajlik egy napjuk, milyen hobbijaik vannak és képleírásokat is tudtak adni. Mindenkivel képesek voltak beszélgetni, még a külföldi önkéntesekkel is. Minden diák sikeresen teljesítette a feladatot, voltak akik nagyobb magabiztossággal, mások inkább megszeppenve. Ettől eltekintve bebizonyították rátermettségüket és nyelvi tudásukat, hogy mennyire hasznos az Alapítvány nyelvi képzése és az Alapítvány által kínált nyelvórák. Először vehettem részt vizsgáztatóként egy ilyen eseményen és remek tapasztalat szerzési lehetőség volt. Stecina Kata és James McKinney

5. nap – Lassan véghez közeledik a tábor. A mai nap rendhagyó volt abból a szempontból, hogy reggelit követően nyelvi foglalkozások következtek, de mégis különleges volt abból a szempontból, hogy holnap vizsga, így ma gyakoroltunk, gyakoroltunk és gyakoroltunk. Nagyon izgulunk és szeretnénk jól teljesíteni. Rengeteg segítséget kaptunk fejlesztőinktől, hálásak vagyunk az elmúlt néhány nap tanulásért. Az ebédet követően Sárospatakra mentünk, ahol a vár megtekintése után az ágyúöntés rejtelmeibe vezettek be bennünket. Idegenvezetőnk lelkiismeretes volt, sokat mesélt és mindet, ami a vár történelmével kapcsolatos, azt élményszerűen osztotta meg velünk. Egy nagy fagyizás után indultunk haza. Az este egy Tehetségfesztivállal fejeződött be sokat derültünk és nagyon jó volt egymásért izgulni: énekeltünk, táncoltunk, névnaposokat köszöntöttünk 🙂

4. nap – Ezen a reggelen sem maradtak el a nyelvi órák. Ma a városi és vidéki élet témakörét jártuk körbe. Az új szavak tanulása mellett, találós kérdéseztünk, és párbeszédet is állítottunk össze, ami igazán jól sikerült. Nagyon jó volt együtt dolgozni és játszani. Menet közben a Blue Pixel csoport három kollégája izgalmas média és kommunikációs tréninget tartott, ahol sok érdekes és új dolgot próbálhattunk ki. A délután számos ajándékot hozott hiszen egy kellemes pihentető hajókirándulást követően, ellátogattunk a Szabolcsba lévő földvárba és  helyi múzeumba, ahol tárlatvezetésen vehettünk részt. Én is közelebb kerülhettem a gyerekekhez és már együtt énekeltünk ők magyarra tanítottak én angolra és a bátrabbak még orosz szavakat is kérdeztek. Vacsit követően volt aki táncolt, volt, aki a holnapi tehetség napra készült, mások pedig nemezeltek, vagy tollasoztak. Olyan jó volt együtt játszani és nevetni. Kseina Kazima, AIESEC önéntes Oroszországból

3. napJúlius 9-én, reggel egy angol órát tartottunk a gyerekeknek. Mivel hosszú volt az óra, és a gyerekek most lesznek 7. osztályosak, mindenképpen törekedtünk arra, hogy játékos kivitelben tartsuk az órát, így a gyerekek számára rettentően izgalmas volt. Ebéd után elsétáltunk a Tokaji Múzeumba. A múzeum főképpen a város és a tokaji vár történetét mutatta be. Az ásatást vezető régész Makoldi Miklós vezetett körbe bennünket, ezen felül lehetőségünk volt egy két ágyúgolyót is megfogni. A múzeum látogatás után, Makoldi Miklós bácsi elkalauzolt bennünket a régi Tokaji vár helyére, ami egy szigeten van. Mivel a Bodrog választja el Tokajtól, ezért egy csónakkal keltünk át a folyón. Itt a gyerekeknek lehetőségük volt betekinteni néhány régészeti folyamatba. A nap zárásaként helyi kézműves fagylaltot ettünk. Szalai Barnabás, önkéntes

A második táborom első napja is elkezdődött. Vegyes érzelmekkel gazdagodtam közben. Reggel indultunk Budapestről, az utunk kellemes volt, és annak során rengeteg gólyát láttunk, ami fantasztikus volt. A táborban találkoztunk a gyerekekkel és próbáltam megismerkedni velük. Ebéd után egy érdekes parkba utaztunk, ahol egy libegővel mentünk fel a hegyre megcsodálni a táj szépségét. Egyrészt hegyekkel és erdőkkel voltunk körbevéve és ott volt a város is, ami szintén gyönyörű látványt nyújtott. Ez a kettős különösen emlékezetes volt. Ezután bobozni mentünk, ami szintén felvitt bennünket a hegyekbe, különböző kacskaringós utakon nézhettünk vissza a tájra, már amennyiben volt merszünk kinézni. Félelmetes volt, ugyanakkor csodaszép. Mindannyiunkról készültek képek, amiket később elő is hívathattunk. A bobozás után mindenki elé széles választékban tárult fagyi, ami közül mindenki kedvére választhatott. Este elkezdtem beszélgetni a gyerekekkel, kérdeztem őket a hobbijukról és mindenki mesélt a sajátjáról. A lányok inkább a kreatív dolgok felé hajlanak, mint például a rajzolás, az olvasás és a tánc. A fiúk szívesen sportolnak, fociznak, röplabdáznak, kosaraznak vagy úsznak. A nap végére egészen jól összeismerkedtünk. Kseina Kazima, AIESEC önkéntes Oroszországból

GALÉRIA

2. nap – A reggeli után mindkét csoport lovaskocsizás közben ismerkedett meg Tokajjal. Dávid, a lovaskocsi hajtója mesélt nekünk a város nevezetességeiről, földrajzi elhelyezkedéséről, történetéről. Délután Sátoraljaújhelyre utaztunk a Zempléni Kalandparkba. Először libegőn mentünk fel a kilátóhoz, ahol nagyon szép kilátás tárult elénk a vidékre.  Kipróbáltuk az ország leghosszabb bobpályáját, melyen az első kanyarokat félve, később annál nagyobb izgalommal vettük. Az est folyamán a csütörtökön bemutatandó „Ki mit tud” műsorra készültünk. Holnap már elkezdődnek a nyelvi órák is, várjuk nagyon! Pap Virág, kis-mentor

1. nap – A jászberényi és a nagybajomi csoport késő délután érkezett meg Tokajba. Miután elfoglaltuk szállásunkat, átbeszéltük a tábor programjait és házirendjét. Vacsora előtt Miklós bácsi, alapítványunk operatív igazgatója is meglátogatott bennünket. Ezután elsétáltunk a belvárosba és a Bodrog partjára, miközben finom fagyit ettünk. Hosszú utunk során szúnyogok hada kísért bennünket vissza a szállásra. Izgatottan várjuk a hét elkövetkezendő napjait.