Kőszeg természetismereti tábor

Július 3-án indult el a természetismereti tábor.

Sajnos az eredeti programtól eltérően rövidebb ideig tart egy szomorú esemény miatt. Kaposváron találkozott a kaposvári és a jászsági csoport, innen közösen indultunk Kőszegre egy nagy busszal. A hosszú út jó alkalom volt a nagyobb beszélgetésekre is, többek között Szabó Zsuzsa nénivel, aki pszichológus. Velünk van Kovács Viki jászsági kismentor aki már táborozott Kőszegen. Az esti órákban érkeztünk meg, a kollégium előtt fogadtak bennünket vendéglátóink. Judit néni elmondta mennyi érdekesség vár ránk ebben a néhány napban. Vacsora után meccset néztünk és sétáltunk  a belvárosban.

Hétfőn Bancsó Sándor, Keszei Balázs, Illés Péter vezetésével Tömördi Madárvártánál ismerkedtünk az itt élő madarakkal és növényekkel. Péter bácsi már várt minket a madarakkal, amiket a korábban kifeszített hálókkal fogtak. Közösen megvizsgáltuk és meggyűrűztük a madarakat. Közben nagyon sok új információt hallhattunk róluk. A madarakat megfoghattuk, és mi engedtük ismét szabadon őket. Nagyon jó érzés volt. Egy nagyon szép Jégmadarat is kézbe vehettünk. Ezek után növényeket gyűjtöttünk. Azok magyar és latin neveivel legfőbb jellemzőivel ismerkedtünk. Nagyon izgalmas és érdekes volt ez a délelőtt. Ebéd után fagyizás egy kis pihenő, majd indultunk túrázni a Hét-forráshoz és felmentünk a kilátóba is. Este várost néztünk, ping-pongoztunk vagy focizhattunk. Kellemesen elfáradtunk.

Kedd reggeli után Fertőrákosra buszoztunk, célunk a nem régen felújított kőfejtő megtekintése volt. Ma is velünk tartott Balázs bácsi, Sándor bácsi és Péter bácsi, akiktől nagyon sok érdekes és különleges dolgot hallottunk nem csak a kőfejtő környékén található élővilágról, de a hajdani vasfüggöny lebontásának történetét is megismerhettük.  A Fertő tavat és környékét is megnéztük az itteni kilátóból, sok érdekes történetet hallhattunk itt is Balázs bácsiéktól. A kőfejtőben egy rövid kis film ismertette a hely történetét. Innen a kikötőbe mentünk és a Fertő tavon áthajókáztunk Ausztriába. Nagyon jó hangulatban telt az utunk. Vacsora után a kőszegi várban sétáltunk és a Marcipán múzeumot néztük meg. Este ismét foci és ping-pong meccsekkel zártuk a napot.

A tábor utolsó napján egy túra várt ránk. Cél Írott-kő a Kőszegi-hegység és egyben Dunántúl legmagasabb, 882 méteres pontja. A mai túrán Attila bácsira is emlékeztünk és búcsúztunk tőle közösen. Útközben mindenki keresett magának egy szép követ, amire mindenki azt a gondolatot írta rá, ami most eszébe jutott Attila bácsival kapcsolatosan. Amikor kész voltunk, egy hatalmas tölgyfa alá tettük egymásra a köveinket és Attila bácsira gondoltunk. A túra során nagyon meredek úton kellett felmennünk . Az útszélén nagyon szép gyűszű virágokat láttunk és megkóstolhattuk a szamócát is. A hegy tetején egy tábor záró vetélkedőt rendeztek nekünk Balázs bácsiék, ahol számot adhattunk a tábor alatt látottakról hallottakról. A legjobbak jutalmat is kaptak. Visszafelé akinek kedve volt megkóstolhatta a Hörmann-forrás vizét. Kellemesen elfáradva érkeztünk meg vacsorázni. Pakolás után pedig elindult velünk a busz Kaposvárra, búcsút intve Kőszegnek.

Idén próbáltam ki először magam kismentorként, és számomra ez egy hatalmas élmény volt. A két csoport szeretettel fogadott és kellemes pár napot töltöttünk együtt. Mivel másodjára jártam ebben a táborban, tudtam mesélni az itteni élményeimről, ezután már bizalommal fordultak hozzám kérdéseikkel. Lelkesen részt vettem a diákokkal a programokon, és segítettem a mentoroknak, amiben tudtam. Ezenkívül válaszoltam a kérdéseikre, hogy milyen egyetemistának lenni és mivel jár a csányisság a későbbiekben. Én is gazdagodtam ezzel a táborral, mivel sok érdekességet tudtam meg, ami kapcsolódik a szakomhoz és nagyszerű szakemberekkel találkoztam. Egy felejthetetlen élmény volt újra átélni ezt a tábort a fiatalabb csányisokkal.