Külföldi nyelvi tábor – München

Ünnepelve búcsúztunk – vasárnap (július 8.) Elérkezett a tábor utolsó napja. A bőséges reggeli után még gondosan leellenőriztük, hogy mindent bepakoltunk e. A szállodában megkedveltek minket és jókívánságaikkal indítottak útnak minket. A busz időben érkezett, így délre már a repülőtéren is voltunk. Ez a nap azért is különleges volt, mert egy újabb társunk születésnapját ünnepelhettünk meg. Énekszótól volt hangos és nagy volt az öröm. Ennél már csak az volt nagyobb, amikor újra megölelhettük szeretteinket odahaza. Köszönjük támogatóinknak és az Alapítványnak ezt a felejthetetlen hetet Münchenben! Találkozzunk jövőre is!

Kalandos kastélytúra – szombat (július 7.) Egy kiadós alvás és bőséges reggeli után vágtunk neki nymphenburgi kastélytúránknak. Miután az épület csodálatos termeit végigjártuk, eltölthettünk egy kis időt a pompás kastélyparkban. A park szépsége mindenkit elvarázsolt, a friss levegő még az étvágyunkat is meghozta. Ebéd után München egy újabb szegletét fedeztük fel, meglátogattuk a város egyik leghosszabb sétálóutcáját. Utolsó esténken büszkén vehettük át a nyelviskolától a sikeres kurzus elvégzését igazoló okleveleket, majd kissé szomorkásan tértünk vissza a szobáinkba, hiszen a pakolásé és a búcsúzkodásé volt a főszerep. Már nagyon izgulunk, várjuk a haza felé tartó repülő utat.

Esőnap – július 6 (péntek) A mai nap esővel kezdődött. A mentorok „csapatösszerázó” tréninget találtak ki nekünk délutánra, ami remek hangulatban telt. Sokféle játékos feladatban lehetett részünk. Külön tetszett, hogy nem kellett rengeteget sétálni, inkább gondolkodtató feladatokat oldhattunk meg németül. Petrovits Adorján, Mohács

Ez a mai nap egyedi volt számomra a héten. A délután volt szerintem a nap fénypontja! Izgalmas és nagyszerű feladatokat oldottunk meg! Egy valóságos élmény volt csapatban dolgozni! Dalszöveget, térképet raktunk ki a hiányzó részekkel és álltunk rajta úgy, hogy ne érjen a lábunk a földre. Rejtvényt oldottunk, történetet meséltünk saját szavainkkal! A jó munka gyümölcse, a nyeremény pedig édesség volt, amit testvériesen osztottunk el. A rossz idő nem szegte kedvemet, és azt mondhatom: nagyon jó volt ez a vetélkedő! Balázs Bence, Hargita megye

Nagyon érdekes volt megtudni, hogy hogyan készül a focicipő, nekem ez tetszett a legjobban!Balog Teri, Mohács

Az tetszett a legjobban ma, hogy a csoport együtt dolgozhatott, ezáltal sokkal inkább megismerhettem társaimat. Az ebéd pompás volt. Gratulálok a mentoroknak és kis-mentoroknak a kreatív, pontos, aprólékos és találékony munkájukhoz. Holecska Bálint, Mohács

A mai nap a rossz idő ellenére is jó hangulatban telt. Ebéd után kvízjátokban vehettünk részt. Öt különböző állomáson kellett feladatokat megoldanunk. Izgatottan várjuk az eredményhirdetést, hiszen a nyertes csapat jutalomban részesül. Sik Maja, Mohács

Az esős idő ellenére ismételten szuper programban volt részünk. Hét fős csapatokra lettünk osztva. Öt különböző helyszínen kellett játékos német nyelvű feladatokat megoldanunk. Úgy gondolom, nagyon jó kis csapattá szerveződtünk. Lehetőségem volt jobban megismerni a társaságot. Majoros Ivett, Pécs

Tetszett, hogy több időt tölthettem el barátaim társaságában, miközben játékos feladványokat oldottunk meg. Suhajda Márk, Mohács

Az ötödik eltöltött napon vagyunk túl a müncheni táborban. Nagyon jól éreztem magam ma is, kár, hogy az eső eleredt. Acsapatépítő játék pedig szuperül sikerült. Rácz-Vekerdi Janka, Mohács

Nekem különösen tetszett a finom és laktató ebéd! Illés Dani, Mohács

Ma az tetszett a legjobban, hogy sokat lehettem a csoporttársaimmal, és a feladatok is érdekesek voltak. Mezei Adél, Mohács

A feladatok és az állomások kreatívok voltak, a napunk nagyon jó hangulatban telt. Ritzl Blanka, Mohács

Szuperek és felkészültek a vezetőink, a feladatok és napok egyediek. A helyszínek keresése és a feladatok megoldásai is jó hangulatban teltek. Környei Kata, Mohács

Ünnepeltünk – csütörtök (július 5.) Délelőttünk ismét német tudásunk bővítésével telt, új tanárokkal és témákkal ismerkedtünk meg. Hallott szövegértésünket zene hallgatással fejlesztettük, a játékos tanulással csak úgy repült az idő. Pompás bajor ebédünk után desszertként a már jól bevált fagyizóban fogyasztottuk el jéghideg hűsítőnket.  A várva-várt bowlingozás előtt ünnepeltünk, három szülinaposunkat köszöntöttük énekkel és egy-egy apró meglepetéssel. A szülinapi gyertyák elfújása után felosztottuk a csapatokat és elkezdődött a nagy müncheni bowling bajnokság. A két órás játékidő sok izgalmat tartogatott. Eredményhirdetés után kissé megéhezve, de óriási mosollyal az arcunkon tértünk vissza a szállásunkra, ahol ismételten finomat vacsorázhattunk. Az este folyamán a pihenésé volt a főszerep. Izgatottan várjuk az utolsó tanítási napot.

Sebesség mámorában – szerda (július 4.) A szerdai napnak is frissen és fitten vágtunk neki. Az iskolában elfoglaltuk a már megszokott helyünket.  A mai napon a német nyelvtan mellett bővíthettük szókincsünket, például az életvitel témakörben. A délelőtt folyamán megérkeztek támogatóink az LR Global Kids Fund-tól (Tanja Stephani,  Adél Birnstingl), akik megismerhettek minket és meglátogatták a csoportok óráit. Ebéd után pár gombóc fagyi kíséretében keltünk útra a BMW Welt felé. Egy rövid történelmi visszatekintés után a legújabb modelleket csodálhattuk meg, még be is ülhettünk néhány autóba. Napunkat egy finom vacsorával és egy izgalmas focimeccsel zártuk, de volt aki sétára indult felfedezve a környéket.

Focilázban égtünk – kedd (július 3) Reggel már otthonosan érkeztünk meg a nyelviskola épületébe, ahol már ismerős arcok fogadtak minket társaink és tanáraink személyében. Volt csoport, aki a német kultúra sajátosságaival foglalkozott, míg a komolyabb nyelvtudással rendelkezők az aktuális, mindennapjainkat befolyásoló témákról vitáztak. Az olaszos ebédünk után a már ismert Marienplatz környékén barangoltunk, majd elérkezett a nap várva-várt programja, az Allianz Arena meglátogatása. Fiúkat és lányokat egyaránt lenyűgözte a hely monumentalitása, de még inkább, ahogyan kiáltásunktól a küzdőtér zengett. Miután bejártuk a stadion minden egyes kis zugát, még az öltözőt is, ellátogattunk a Bayern München futballmúzeumba. A történelmi áttekintő után utunk a szállásunkra vezetett, ahol kellemes hangulatban fogyasztottuk el ízletes vacsoránkat. Izgatottan várjuk a holnapi programokat, valamint támogatóinkat az L&R Beauty GmbH-tól.

Kalandos hétfő (június 2) – Megindult a várva-várt hét, kicsik s nagyok kora reggel egyaránt izgatottan vették be München városát. Miután a nyelvtudásunknak megfelelő csoportokra osztottak minket, meg is kezdődött a tanulás. Már az első szünetben mosolygó arcokkal találkoztunk. A SprachCaffe tanárai izgalmas feladatokkal vezettek be minket a német nyelv szépségeibe, rengeteg új tudást szereztünk.

Ínycsiklandozó ebédünket egy kellemes bajor étteremben fogyasztottuk el, mely után ráleltünk a leginkább ránk szabott szállásra. A délután folyamán a belváros napsütötte utcáit jártuk be. Felmásztunk az Alte Peter templom tornyába is; onnan gyönyörű panoráma tárult elénk. A fordulatokkal teli napot egy különleges gourmet vacsorával koronáztuk meg. Mindenki kellemesen elfáradt és izgatottan várja a holnapi napot. Bogdán Eszter, Koza Attila, Szabó Gábor kis-mentorok

Vasárnap (július 1) – Mohácsról, Nagybajomról, Pécsről, Szegedről, Kaposvárról és Hargita megyéből érkeztek azok a fiatalok, akik az Alapítvány egész éves nyelvi versenyén elért eredmény alapján elnyerték egy külföldi út lehetőségét. A repülés ténye nagyon izgatottá tette a csoport tagjait, hiszen volt, aki most repült életében először. Nyugodt szívvel mondható el, hogy ez az út felejthetetlen lesz, hiszen ragyogó napsütésben kiváló pilóta vezetésével élményt jelentett a repülés mindenki számára. Most vagyunk először Münchenben. Új helyszín, új szállás, új iskola – mi mind a negyvenen készen állunk arra, hogy megtapasztalhassuk ennek a városnak a vendégszeretetét.