Logika játszóház

Logika játszóház

Kaposvár: Ma a Kaposvár 1-es és 2-es csoport egy játékos logikai délutánon vehetett részt Balogh Ádámmal, aki különféle szórakoztató ugyanakkor gondolkodásra késztető feladvánnyal igyekezett ébren tartani érdeklődésünket.

„Azért szeretek az Alapítványba járni, mert itt mindig kicsit másképpen tanulunk, sokkal érdekesebben. Ilyen volt a szombati „logika játszóház” az érdekes feladataival, no meg Ádámmal, Budapestről. A feladványokat közepesen nehéznek ítéltem meg, de mindegyik izgalmas és egyben gondolkodtató volt. A hangulat, a feladatok, a társaság is jó volt, Ádám pedig egyszerűen szuper jó fej!” Ihász Péter, Kaposvár 2.

„Ma egy órás logikai foglalkozáson vehettünk részt, ami személy szerint nekem nagyon tetszett. A kedvenc játékom a „csacsi-pacsi” volt, melynek lényege, hogy rövid meghatározások alapján kellett ráismernünk a rímelő szópárokra. A tanár, Ádám, nagyon kedves és vicces volt. Azzal az elképzeléssel érkeztem az órára, hogy halálra fogom unni magam, ennek ellenére nagyon jól élveztem, és a végén már bántam, hogy véget ér a foglalkozás.” Kada Zsófia, Kaposvár 1.

„A foglalkozás egy egyszerű játékkal kezdődött, melyet egyre nehezebb és gondolkodtatóbb feladatok követtek. Nagyon jó hangulatban telt az óra, egy unalmasnak ígérkező program helyett egy vicces és szórakoztató foglalkozáson vehettünk részt, ahol jókat nevettünk együtt. A foglalkozás eredményhirdetéssel zárult és még csokit is kaptunk!” Begovácz Ivett, Kaposvár 1.

„A mai napunk tele volt izgalmas és érdekes feladatokkal. Ádám érkezett hozzánk Budapestről. A gondolkodtató feladatok mellé csokikat is rendelt, így tétje is volt a logika versenynek. A kedvenc feladványom a „logi sztori” volt, amelynek lényege, hogy egy sztori hiányzó részeit ki kellett találni. Ádámmal ma nagyon jól éreztem magam, szeretném, ha visszajönne hozzánk, és folytatnánk, az még jobb lenne, ha csoki is lenne!” Sárközi Péter, Kaposvár 2.

Ahogy én láttam – fejlesztő tanár szemmel

„Várva vártam első találkozásomat a Csányi Alapítvánnyal – rögtön egy teljes hosszú hétvégére elegendő programot terveztünk be: játékos, logikai foglalkozásokat Kaposváron kezdve, Pécsen át Mohácsig.

A kaposvári nyolcadikosokkal kezdtünk, majd fiatalítottam egy évet, áttérve a hetedikesekre. Az első alkalom mindig külön kihívás, hiszen a logikáról általában az első asszociáció a matek, onnan pedig már csak egy lépés az „unalmas”, a „nehéz” és az „én ehhez nem értek”. Próbáltam ezért a feladatok minél szélesebb skáláját felvonultatni, hogy mindenki találjon olyat, amely hozzá közelebb áll: volt standard IQ teszt példa, csacsi pacsis szójátékok, gyufából háromszög kirakás, logi-sztori, négyzetszámlálás egy ábrán és még egy levezető bumm!-ozás is belefért az egyik csoportnál. A foglalkozások számomra minden dimenzió szerint várakozáson felül sikerültek: szerencsére csendesítéssel szinte semmi időt nem kellett tölteni (külön köszönet ezért Sasának és Lillának, akik beléjük nevelték a fegyelmet – és egész szombaton megtettek mindent, hogy azonnal otthon érezzem magam), sőt, a gyerekek végig kitartóan gondolkoztak és igyekeztek elsőként megoldani minden feladatot (hiszen azért általában több pont járt – ami pedig az óra végi csoki-választásnál biztosított nekik jobb helyet). Amikor 58 perc után megkérdeztem, hogy akkor legyen-e még egy utolsó, lezáró feladat, senki nem sírt, hogy ő azért most már inkább uzsonnázna – az így kicsit később kezdődő étkezést pedig közös logi-sztorizással töltöttük.

Remélem, a jól sikerült kezdést követi majd folytatás, alkalmat adva a mostani másodikaknak, hogy visszavágjanak az eheti győztes Leventének és Petinek!” Balogh Ádám, fejlesztő tanár

Pécs: A pécsi csoportok közül a hatodik és hetedik osztályos diákok vettek részt a logika játszóházban (október 30.) . Ádám segítségével érdekes feladatokon keresztül csiszolták, fejlesztették logikai képességüket.

„Október 30-án hétfőn, a közösségi házban logika órát tartott nekünk Ádám, aki Budapestről érkezett hozzánk, ami nagyon jó hangulatban telt. Érdekes volt látni, kinek hogy jár az agya, hogyan és miként gondolkodik. Különböző érdekes feladatokat oldottunk meg, hol könnyebbet, hol elgondolkodtatóbbat. A jól megoldott feladatokért pontokat kaptunk ami alapján a végén jutalomban részesültünk. Ismét egy tudásban gazdag napon vagyunk túl!”Polgár Antónia Pécs 1.

„A mai napon egy logika fejlesztő programon vehettem részt társaimmal. Megtanulhattuk, hogyan lehet hat gyufaszálból négy háromszöget kialakítani. Érdekesség volt még, hogy a megadott különféle alakú papírlapokból hogyan tudunk négyzetet formálni. A játék menete volt: aki a legtöbb gyufaszálat gyűjti össze az választhat egy kis ajándékot, de persze mindenkinek jutott valami. Nekem az tetszett, hogy furfangosan oldottuk meg a feladatokat.” Barkóczy Zsombor Pécs 2.

„Sok újdonság volt a feladatok között, nagy részét sikerült egyedül megoldanom. Legjobban azt tetszett, ahol kaptunk egy szöveget, majd eldöntendő kérdések alapján kellett kitalálni, hogy mi történhetett a szereplőkkel (artisták ).” Flibert Virág Pécs 2.

Mohácson a 6. osztályosok vettek részt a logika foglalkozáson, melynek nagy sikere volt a gyerekek körében.

„Először logika foglalkozás volt Ádámmal, ezen érdekes és izgalmas feladatok voltak. Nekem leginkább a „csacsi pacsi” tetszett, amiben szavakat kellett átalakítanunk. Majd következett a Halloween buli, ami nagyon jó volt. Jó társaság, jó zene, sok finomság. Néhányan ki is festették magukat rémisztőre. Jól sikerült a napunk.”  ( Szabó Adrienn, M3)

„Szerintem jó volt a logika foglalkozás, először izgultunk, hogy megint matekozni fogunk. De nagyon érdekes , gondolkodós feladatokat kaptunk.  Voltak könnyebbek és nehezebbek is, de rengeteget nevettünk a megoldásuk közben. A kedvencem a gyufás játék volt és a legjobb az egészben , hogy később a jó megoldásokért gyufaszálakat kaptunk , amit be tudtunk váltani csokira.   Mikor végeztünk, megtartottuk a halloweeni bulit, ami szintén jól sikerült. Énekeltünk, táncoltunk, a fiúk Xboxoztak is. Mindenki jól szórakozott.” (Schochter Vanda M3)