Történelmi és honismereti tábor – Őrvidék 2019.

Első nap (2019.07.15) – A szegedi nagyok utolsó közös táborukra indultak el 2019.07.15-én, amelynek úticélja Nyugat-Magyarország és az ausztriai Őrvidék. A mai nap így főleg a Bükfürdőbe való utazással, valamint a szobák elfoglalásával telt. Este, a vacsora után a környéket jártuk be, majd visszatérve a szállásra pihenő következett, hogy fölkészülhessünk a holnapi kirándulásra. Benczúr Anna, Szegedi 2-es csoport

Második nap (2019.07.16) – A mai nap egy laktató reggeli után útnak indultunk Bécsbe. A városban a Schönbrunn kastély kertjét tekintettük meg, amely igazi katartikus élményt nyújtott, hiszen a virágokkal pompázó udvar gyönyörű látványt adott. Ezek után a kastély belsejébe egy auditív tárlatvezetésen vettünk részt, amellyel betekintést kaptunk a királyi életbe és a rokokó stílusba. A visszavezető úton megálltunk osztrák szuvenírt vásárolni. A szálláson megvacsoráztunk, majd egyéntől függően ki-ki tollasozott, focizott, ping-pongozott.

Berta Luca Szegedi 2-es csoport

Harmadik nap (2019.07.17) Őrvidéki táborunk harmadik napján Kismartonra mentünk, ahol magyar nyelvű idegenvezetéssel jártuk körbe az Esterházy-kastélyt. A sok érdekes információ közepette bepillantást nyerhettünk, a nemesi család mindennapjainak helyszínére, melyet a Habsburg uralkodók is gyakran látogattak. Kismarton után ismét Bécsbe vitt az utunk, hogy ezúttal a prateri óriáskerékről tekinthessük meg a várost. A csodálatos panorámát követően, szabadidő keretén belül bejárhattuk a város vidámparkját, ahol napunkat egy kis fagyival zártuk a nagy melegben.

Vugernicsek Zsolt, Kovács Dániel Szeged 1-es csoport

Negyedik nap (2019.07.18)

A tábor negyedik napján ismét visszatértünk Bécsbe a Prater közelében lévő Madame Tussauds kiállításra. A hírességekkel közelebb is megismerkedhetünk, legalábbis viaszba öntött formáikkal. Majd ezután Bécs szívébe vezetett az utunk, ahol a Rathaus-tól kiindulva egy kisebb városnézésen vehettünk részt. Ezekután szálláshelyünk felé vettük az irányt, melynek közelében lévő koncertsorozatok kiváló levezetésként szolgálnak.

Koza Attila, Nádudvari Nóra

szegedi 2-es csoport

Ötödik nap (2019.07.19)

Újabb napot kezdtünk meg Bükfürdőn. A szokásos, isteni reggeli után, édes kaland várt ránk. A Zotter család csokigyárába nyerhettünk bepillantást. Azonban nem csak a szemünket, az ízlelőbimbóinkat is kényeztettük. Több mint 300 féle csoki várt ránk, ezek között pedig volt gyümölcsös, diófélékkel ízesített és még rengeteg fajta. Miután mindenki már csak a sós dolgokra tudott gondolni még egy állatkerti túra is várt ránk. Struccok, alpakák, kecskék és más jellegzetes állatokat is megpillanthattunk. Hosszú, laktató túránk után mindenki gyorsan kidőlve nyugtázta a napot.

Sebők Marcell, Perjési Dorina

Szegedi 1-es csoport

Hatodik nap (2019.07.20)

A mai napon ellátogattunk a nagycenki Széchenyi birtokra. A birtokon egy gyönyörű kerti látkép után betértünk a kastélyba, ahol közelebb kerülhettünk gróf Széchenyi István munkásságához. A tárlatvezetés során szobáról szobára megismertük különböző életszakaszait, munkásságát, a magyar társadalomért tett nagyvonalú tetteit, amelyek hosszútávon megváltoztatták Magyarország gazdaságpolitikáját, kultúrális életét, társadalmi berendeződését. A nagyszerű tárlatvezetést követően egyénileg is bejárhattuk a kastély egy másik emeletetét, ahol különböző interaktív felületekkel, valamint személyes családi tárgyakkal találkozhattunk. Végül egy kellemes és családias grillpartyval és levezetésként a szállodai welnessfürdővel zártuk a napot.