X. CS.Á.SZ Kupa

Csütörtökön biztonságban megérkeztünk Csíksomlyóra. Szállásadóink, Melinda néni és Éva néni határtalan vendégszeretete és ellenállhatatlan székelykáposztája még mindig felülmúlhatatlan. A kupa napját bemelegítő sétával kezdtük a környéken, ezután magunkra öltöttük válogatott mezeinket és elindultunk a mérkőzésekre. A helyszínen a futball meccsekkel párhuzamosan malom bajnokságon vehettünk részt, és még a kürtőskalács készítés rejtelmeibe is betekintést nyerhettünk. A focitornát sajnos egy győzelem mellett két vereséggel zártuk, ezért a harmadik helyet tudtuk megszerezni. Ezzel egy időben a malombajnokságon viszont mindhárom dobogós helyezést nekünk sikerült elérni a korcsoportunkban, név szerint Dömölki András (Pécs 2.) harmadik helyezett, Majdik Márk (Pécs 2.) második helyezett, Papp László Györk (Pécs 1.) első helyezett lett.

A díjátadó után tovább kóstolhattuk az erdélyi konyha ízletes fogásait, mivel a szervezők bográcsozással vártak bennünket. Szerencsére nem volt sok időnk pihenni, ezt követően hokimeccsre látogattunk, ahol egy izgalmas összecsapásnak lehettünk szemtanúi. A Csíkszeredai Sportklub jégkorong csapata a DVTK ellen játszott. A rendes játékidő végén 3-3 volt az állás és hosszabbításra került sor. A hazai közönség nagy szívfájdalmára az 5 perces hosszabbítás felénél az ellenfél csapata aranygólt szerzett, így 4-3 lett a végeredmény a DVTK javára. Ennek ellenére egy tartalmas, remek napot tudhatunk magunk mögött.

Köszönjük a Csíkszeredai Szociális Szolgáltatási Központ, a Hargita Megyei Szociális és Gyermekvédelmi Intézet és Elekes Zoltán vezérigazgató úr meghívását és minden szervező munkáját és vendégszeretetét! Jövőre újult erővel szeretnénk visszatérni és újabb élményekkel szeretnénk gazdagodni.

Bálint Gergely (Pécs 1.), Burai Tamás Gábor (Jászság 2.), Papp László Györk (Pécs 1.)

A szombati napon a szokásosnál előbb keltünk, mert az utunk a Brassóba vezetett városnézésre, amit közösen döntöttünk el előző este. A közel másfél órás út után megérkeztünk úticélunkhoz és már parkolóból csodás kilátás várt minket, a Cenk hegy, aminek a tetején a város neve látható. Ezután beértünk az óvárosba, ahol megtekintettük a főteret, a Fekete templomot és a távolban megpillantottuk a Fehér bástyát, amely a régi vár sok nevezetes bástyájának egyike. A kora esti program újra a Sportklub Csíkszereda, DEAC debreceni együttes elleni jégkorong meccse volt. Az intenzív 3. harmad után a végeredmény 5-3 lett a hazaiak javára. A mérkőzés közösen a helyi végén elénekeltük a Székely himnuszt, ami különleges érzés volt, majd visszatértünk a szállásra. Ott megköszöntük a szervezők, illetve a vendéglátóink munkáját a 4 nap során. Majd másnap kora reggel nekivágtunk utunknak hazafelé.

Köszönjük, hogy részese lehettünk egy újabb erdélyi kalandnak! Jövőre visszatérünk!

Varga Péter, Pál Rajmund, Pécs 2-es csoport

További képekért látogasson el Galériánkba!